Resurse Autism
Există diferite tipuri de autism?
- 29/09/2024
- Scris de: Damian I. Nedescu
- Categorie: Autism
Există diferite tipuri de autism? Dacă ați fi întrebat înainte de 2013, răspunsul ar fi fost da. Cu toate acestea, de atunci, tulburările autiste au fost reclasificate ca „tulburări din spectrul autist” în funcție de nivelul de severitate al comportamentelor simptomatice asociate.
În cazul autismului, capacitatea unei persoane de a comunica și de a relaționa cu ceilalți este afectată pe măsură ce crește. Percepția lor asupra lumii este, de asemenea, afectată. Majoritatea persoanelor cu autism sever nu pot vorbi. Ele pot comunica verbal, vizual sau prin utilizarea tehnologiei. Este posibil ca persoanelor cu autism să nu le placă să vă privească și să prefere să se holbeze la degetele lor, la pământ sau la un alt loc atunci când discută; altele au dificultăți în stabilirea contactului vizual.
Severitatea simptomelor autismului variază de la o persoană la alta. În ciuda gamei largi de simptome, puncte forte și puncte slabe, există, de asemenea, mulți factori comuni între persoanele cu diferite tipuri de autism.
Cuprins
ToggleDiagnosticarea autismului înainte de 2013
Înainte de 2013, o mare varietate de tipuri de autism erau diagnosticate pe baza unor seturi specifice de simptome. Persoanele cu autism cu un nivel mai ridicat de funcționare prezintă simptome diferite față de cele cu un nivel mai scăzut. Persoanele cu forme mai ușoare de autism erau considerate „înalt-funcționale”, în timp ce cele cu forme mai severe erau considerate „slab-funcționale”.
Cu toate acestea, aceste diagnostice separate au fost considerate inadecvate, deoarece nu țineau cont de variațiile mari de la un individ la altul, care apar ca într-un spectru. Prin urmare, în mai 2013, Asociația Americană de Psihiatrie a publicat o nouă versiune a „Manualului de diagnostic și statistică a tulburărilor mintale” (DSM-5). În acest manual actualizat, diferitele tipuri de autism au fost combinate într-un singur diagnostic: Tulburarea de spectru autist (TSA).
În general, o persoană cu TSA are probleme în trei domenii diferite:
- Abilități de comunicare socială adecvate dezvoltării
- Modele restrânse și repetitive de comportament, interese sau activități
- Comportamente neobișnuit de intense sau sensibile.
Simptomele pot fi diferite pentru fiecare persoană cu TSA. Acestea pot varia de la ușoare la severe și se pot schimba în timp. Unele persoane vor avea nevoie de mult ajutor de-a lungul vieții, în timp ce altele au nevoie de mult mai puțin.
Tulburarea autistă
Înainte de 2013, tulburarea autistă era un termen care se referea la o persoană cu dificultăți accentuate de interacțiune socială și comunicare, comportamente repetitive, comportamente perturbate de somn sau de alimentație și o predispoziție la crize de furie sau „topiri” – era aproximativ corespondent cu un diagnostic mai sever de tulburare a spectrului autist din prezent.
Tulburarea dezintegrativă a copilăriei
Copiii care au fost diagnosticați cu tulburare dezintegrativă a copilăriei au vârste cuprinse între 2 și 12 ani. Aceasta înseamnă că toate domeniile de dezvoltare, inclusiv abilitățile lingvistice, abilitățile sociale și abilitățile fizice, încep să regreseze în jurul vârstei la care majoritatea copiilor dobândesc aceste abilități. Pe măsură ce copiii ating diferite etape de dezvoltare, alte abilități, cum ar fi abilitățile de gândire cognitivă și de raționament, încep, de asemenea, să scadă.
Copiii cu diferite tipuri de autism au de obicei probleme specifice în cel puțin unele părți ale limbajului, comunicării, abilităților sociale sau comportamentului, deși nu întotdeauna în toate cele trei domenii în aceeași măsură. De asemenea, ei pot întâmpina dificultăți în ceea ce privește atenția și procesarea senzorială. Cu toate acestea, spre deosebire de persoanele care suferă de TCD, copiii cu diferite tipuri de autism păstrează capacitatea de a dezvolta limbajul vorbit, dar pot fi lipsiți de bune abilități de comunicare. Deși diferite persoane cu TSA vor avea simptome și dizabilități diferite, unele dintre aceste dificultăți pot fi foarte grave.
Tulburarea pervazivă de dezvoltare (PDD-NOS)
PDD-NOS (Pervasive Developmental Disorder, Not Otherwise Specified) a fost un termen utilizat pentru a descrie tulburările care prezintă multe simptome ale autismului, dar nu îndeplinesc pe deplin criteriile niciunei tulburări din spectrul autist. O persoană poate prezenta unele dintre caracteristicile autismului, cum ar fi probleme cu abilitățile sociale și de comunicare, dar nu se poate califica pentru un diagnostic de tulburare din spectrul autismului sau sindrom Asperger. Unii oameni folosesc acest termen pentru a se referi doar la formele mai ușoare de TSA; cu toate acestea, cercetările efectuate de Institutul Național de Tulburări Neurologice și Accidente Vasculare Cerebrale au arătat faptul că copiii care se califică pentru un diagnostic de PDD-NOS în copilăria timpurie pot dezvolta alte TSA.
Sindromul Asperger
Autismul înalt funcțional este diferit de o altă tulburare cunoscută sub numele de sindromul Asperger, care obișnuia să fie numită „tulburarea Asperger”. Persoanele cu sindromul Asperger pot comunica verbal suficient de bine pentru a avea un loc de muncă și a participa la situații sociale. Dar, spre deosebire de persoanele tipice fără această tulburare, persoanelor cu sindromul Asperger le lipsesc adesea diferite aspecte ale comportamentului social care par să vină în mod natural la alții.
Persoanele cu sindromul Asperger pot duce o viață de succes. Multe persoane cu SA funcționează bine în societate; cu toate acestea, ele se pot confrunta cu diferite provocări, deoarece afecțiunea lor diferă în mod semnificativ de la o persoană la alta. Pentru cineva care are forme mai ușoare sau tipuri mai puțin severe de autism, cum ar fi sindromul Asperger, este posibil ca afecțiunea sa să nu fie imediat evidentă pentru un observator. O persoană cu sindromul Asperger ar putea avea probleme sociale sau comportamentale diferite, dar nivelurile diferite de autism sunt diagnosticate numai atunci când sunt prezente diferite tipuri de simptome.
Tulburarea actuală de spectru autist
Care sunt spectrele de autism? Diferitele tipuri de tulburări din spectrul autist (TSA) sunt, în general, grupate în trei niveluri diferite în funcție de gravitatea lor: autism înalt funcțional, autism scăzut funcțional sau autism clasic. Persoanele cu diferite tipuri de TSA au de obicei probleme specifice în cel puțin unele părți ale limbajului, comunicării, abilităților sociale sau comportamentului, deși nu întotdeauna în toate domeniile în aceeași măsură.
Nivelul 1: Autismul înalt funcțional (HFA)
Primul nivel este cunoscut sub numele de „autism înalt funcțional” (HFA). Persoanele care au HFA de obicei nu pot comunica bine verbal și tind să fie retrase din interacțiunea socială. Persoanele cu HFA pot evita, de asemenea, contactul vizual și interacțiunile cu alte persoane și preferă să petreacă timpul singure decât cu alții. Comportamentul lor ar putea părea ciudat, deoarece este posibil să nu aibă sens atunci când vorbesc sau să nu fie în măsură să poarte o conversație.
Cu toate acestea, spre deosebire de persoanele care suferă de autism clasic (a se vedea mai jos), persoanele cu HFA doresc de obicei să interacționeze social, dar nu pot face acest lucru în mod eficient din cauza abilităților lor slabe de comunicare.
Nivelul 2: Autism cu funcționare redusă (LFA)
Următorul nivel se numește „autism insuficient funcțional” (LFA). Persoanele cu LFA au, de obicei, o comunicare verbală foarte dificilă și pot avea o vorbire limitată sau chiar nu pot vorbi deloc. De asemenea, au adesea probleme grave de comportament, cum ar fi fuga frecventă de acasă, atacarea altor persoane sau automutilarea. De asemenea, este posibil să nu răspundă la numele lor și adesea preferă să fie singuri decât să interacționeze social cu alții.
Pacienții cu autism cu un nivel scăzut de funcționare au nevoie de multă asistență pentru a se îngriji singuri, deoarece nu sunt capabili să comunice ceea ce au nevoie. De asemenea, persoanele cu funcționare scăzută se comportă foarte tânăr pentru vârsta lor, atât în ceea ce privește abilitățile sociale, cât și abilitățile de comunicare.
Nivelul 3: autism clasic (CA)
Al treilea nivel se numește „autism clasic” (CA). Persoanele cu autism clasic au de obicei probleme grave de comunicare, inclusiv o vorbire foarte limitată. De asemenea, acestea tind să fie foarte retrase din punct de vedere social și își petrec o mare parte din timp singure, făcând lucruri repetitive. Autismul clasic este diferit de majoritatea celorlalte forme ale diferitelor tipuri de autism prin faptul că include un set restrâns de comportamente, cum ar fi probleme grave de comunicare, probleme grave de interacțiune cu ceilalți, probleme grave de îngrijire a propriei persoane. Ca urmare, persoanele cu autism clasic devin din ce în ce mai invalizi în timp, cu excepția cazului în care primesc sprijin extins pe tot parcursul vieții lor.
Persoanele cu TSA împărtășesc unele simptome similare, cum ar fi problemele de interacțiune socială. Dar fiecare persoană poate experimenta simptomele în mod diferit. Aceste diferențe fac dificilă recunoașterea timpurie a afecțiunii de către părinți și profesori – acesta este motivul pentru care există ECCM! Suntem aici pentru a vă ghida prin acest proces, astfel încât copilul dumneavoastră să primească cea mai bună îngrijire posibilă!
Autism Educational Project isi propune sa disemineze informatie, cursuri ABA si resurse de recuperare autism, in ceea ce priveste copii cu autism. Autism Educational Project este cea mai importanta sursa de informatie si traininguri pentru parintii copiilor diagnosticati cu autism.