Terapia TOMATIS

Moderators: camel, jumbo, shakalu, dora, Milena, dominique, admin, moderators

Terapia TOMATIS

Postby camel » Wed May 29, 2013 4:09 pm

http://www.terapie-tomatis.ro/terapia-tomatis.php

"Totul a început la Paris, atunci când Dr. Alfred Tomatis a lucrat la o serie de investigații care l-au condus la crearea unui dispozitiv care pregătește urechea pentru a procesa mai bine informațiile pe care le primește. Aparatul a fost numit ‚ureche electronica’, iar acesta a revoluționat domeniul tulburarilori de dezvoltare și alte zone ale ființei umane. Tratamentul administrat de’ urechea electronica’ se numește metoda Tomatis.

Metoda Tomatis stimulează cele mai importante două sisteme de prelucrare senzoriala ale ființei umane, sistemul vestibular și cohlear. Dr.Tomatis le-a vazut ca pe un singur sistem, nu ca două separate, în cazul în care unul (vestibular) procesează toate mișcările corpului și altul (cohlear sau auditiv), miscarea rapida oscilatorie produs de sunete. Una o afectează pe cealaltă functional și intercorelat Sistemul vestibular este organizatorul principal și cel mai important dintre toate sistemele senzoriale și este responsabil pentru echilibrul corpului, imaginea corpului, tonusul muscular si moduleaza mișcările corpului, inclusiv ochii. Acesta este de natură, într-o măsură mai mare sau mai mică, sa dezvolte aptitudinile de integrare bilaterale, dezvoltarea motorie (fină și brută) și practică de planificare a unei secvențe de mișcări.

Un copil cu un sistem vestibular, care înregistrează mai puține informații senzoriale decat primește, poate afișa un set de simptome sau comportamente cum ar fi:
• miscare constanta.
• hipotonic.
• dificultăți cu abilitățile grosiera si fina.
• atenția vizuală limitata.
• dificultăți în urmărirea vizuală.
• planificare slabă motorie și de multe ori pare lipsit de coordonare în mișcări.

Prin contrast, copilul care înregistrează un grad mai mare de informații vestibulare va avea amețeli sau mâini transpirate, va face mișcări circulare.

Sistemul cohlear este parte a prelucrării auditive a individului. Prelucrarea auditiva implică o serie de aptitudini, cum ar fi decodarea sau analiza mesajului auditiv, care este primit și capacitatea de a recepta un stimul, ignorând altele și capacitatea de a discrimina un sunet de un altul. Urechile sunt responsabile pentru dezvoltarea unei atentii bune și procesarea limbajului.

De asemenea, abilitățile de citire și scriere depind de aceste două sisteme care fac parte din punctele simbolice ale limbajului. Atunci când o persoană prezintă o tulburare de prelucrare auditiva, se pot prezenta o serie de simptome, inclusiv auzul hiper-sensibil, probleme de atentie si dificultati de citire si scriere, de memorie, de dezvoltare de vorbire și limbaj, de abilitati narative, a conceptului de temporare sau secvență și dificultatea de a prelua sau accesa vocabularul pentru a-l folosi la momentul potrivit.

A auzi nu este acelasi lucru cu a asculta. A auzi este un act pasiv care implică doar senzația de sunet deosebit de ascultare, care este un act de percepție, dorința de a analiza ceea ce se aude. Ascultarea și prelucrarea auditiva ne conectează cu lumea din jurul nostru.

Metoda Tomatis foloseste o tehnologie numita ureche electronic care este folosita pentru a stimula ureche să funcționeze în mod optim. Urechea electronica este destinată să pregătească o ureche disfuncțional pentru a asculta mod adecvat, pentru a procesa la nivelul maxim vestibular sau auditiv. Pentru a realiza acest lucru, se foloseste muzica de Mozart, cântări gregoriene, vocea mamei și vocea individului.

Muzica de Mozart este filtrat treptat, individul va asculta diferite frecvențe prestabilite, care sunt relevante pentru nevoile individuale în funcție de o evaluare înainte de tratament. Frecvențele joase stimuleaza sistemului vestibular (250 - 1000hrz), frecvențele de nivel mediu stimuleaza limbajul (1000 - 4000hrz) și peste 4000 sunt frecvențele pe care le percepe creierul.

Metoda Tomatis nu ajută o persoană pentru a auzi mai bine, ci pentru a asculta mai bine, pentru a procesa mai bine. În acest sens, marea majoritate a copiilor și tinerilor cu tulburări de dezvoltare pot beneficia de metoda auditiva Tomatis, cum ar fi copiii cu dizabilitati de invatare, dislexie, probleme de atentie, probleme de prelucrare, auz, vorbire si problemele de limbaj, autism, sindromul Asperger și cu dificultăți de integrare senzoriala.

De peste 50 de ani s-au făcut și continuă să se efectueze cercetări care confirmă eficiența metodei Tomatis. În prezent, metoda Tomatis folosește cele mai avansate și cuprinzătoare programe de stimulare auditiva. Metoda Tomatis este o terapie non-invaziva, care nu utilizează produse chimice sau medicamente."
camel
 
Posts: 606
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea

Re: Terapia TOMATIS

Postby camel » Wed May 29, 2013 4:10 pm

http://www.terapie-tomatis.ro/autism.php

"Autism
Problema

Autismul este o condiție mistificatoare care determină copiii să devină izolati în plan emoțional fata de lumea din jurul lor. In sindromul Asperger, copilul funcționează corect sau peste medie, în multe domenii ale vieții, dar are anumite anomalii în modul de a se raporta la ceilalți. O cauza definita a autismului sau sindromului Asperger nu este cunoscuta, dar un factor care contribuie este considerat a fi distorsiunea în recepția informațiilor senzoriale. Multi copii cu autism au sensibilitate extremă la zgomot. Unele frecvențe sunt de fapt dureroase pentru ei. Dr. Tomatis sugereaza ca, în scopul de a opri sunetele dureroase sau alte stimulente nedorite copilul închide mecanismul de audiere, astfel încât anumite sunete nu pot penetra constiinta. La nivel fiziologic, aceasta închiderea a urechii se realizează printr-o relaxare a mușchilor urechii medii. De-a lungul timpului, acesti muschi isi pierd tonicitatea. Sunetele sunt apoi percepute imprecis și, ca urmare, sunt analizate incorect. Tomatis consideră că refuzul de a comunica la copiii cu autism rezulta din obturarea lor auditiva. Deși acestea pot intelege ce li se spune, ei isi ‚inchid’ multe dintre frecvențele sunetului și, astfel, si-au inchis si multe conținuturi emoționale al mesajului.

Terapia prin sunet oferă unui copil cu autism posibilitatea de a redeschide capacitatea de ascultare. Sunetele fluctuante produse de urechea electronica pot exercita treptat și tonifierea musculaturii urechii, pregatind urechea pentru a răspunde și a recunoaste întreaga gamă de frecvențe. Astfel comunicarea capata noi sesuri pentru el descoperind zone ce ii erau inaccesibile pana acum.

Tomatis a descoperit că, din cauza modului în care urechea fatului se dezvolta primele sunetele auzite in uter sunt sunete de frecvență înaltă. Copilul aude nu numai bătăile inimii mamei și zgomote viscerale, dar, de asemenea, vocea ei. Retrezirea capacitatii copilului de a auzi frecvențe înalte recreează o experiență auditivă și poate permite contactul emotional să fie făcute cu mama și apoi față de ceilalți. Diferite forme de stimulare senzorială, și în special terapia prin sunete, au fost găsite pentru a îmbunătăți integrarea senzorială. Deoarece sunetul este unul dintre sistemele vitale pentru integrarea creierului, utilizarea terapiei prin sunet poate aduce o schimbare semnificativă în capacitatea copilului de a procesa și integra informații senzoriale.
Mod de utilizare:

Copilul ar trebui să fie încurajat să asculte înregistrările în fiecare zi, pentru o perioadă de 30 până la 60 minute sau mai mult, dacă se poate. In timpul auditiei, se pot efectua diverese jocuri sau se pot construi puzze-luri.
Rezultate:

Copiii cu autism au raspuns la terapia prin sunet arătând un interes mai mare în a face contactul și comunicarea cu oamenii din jurul lor. Interacțiunile cu membrii familiei lor au devenit mai afectuoase și mai adecvate. A crescut contactul vizual, iar copiii au o durata mai mare a atenție. Pot iniția contactul cu alte persoane mai usor. Pentru copii ce nu aveau limbajul dezvoltat a crescut numarul de sunete emise. Copiii care vorbesc ar putea dezvolta o utilizare mai adecvată a limbajului, de exemplu, a început să folosească mai mult pronumele personal "eu", "tu" sau prenumele, si au inceput sa foloseasca cuvinte pentru a exprima sentimentele lor. Ei pot începe să râdă și să plângă la momente potrivite. Odata ce copiii au început să iasă din izolarea lor emotionala, a crescut responsivitatea fata de ce sunt invatati de cei ce ii educa.

Pentru alte metode de interventie vizitati www.autism-children.com "
camel
 
Posts: 606
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea

Re: Terapia TOMATIS

Postby dora » Thu Feb 09, 2017 9:40 am

Dacă aţi ajuns pe această pagină, probabil v-aţi format o idee despre Terapia Tomatis şi despre Mozart-Centrul de Terapie prin Audiţie. Recomandarea şi invitaţia mea sunt să veniţi să ne cunoaştem, să va răspund la toate întrebările pe care le mai aveţi, să vă prezint echipamentele şi sala de terapie. Puteţi să aduceţi şi copilul dacă doriti şi poate chiar să ascultaţi amândoi la aparatul Solisten. Prima evaluare a persoanei ce va urma Terapia Tomatis este GRATUITĂ.
Dacă vreţi să vă contactez eu, completaţi vă rog formularul de mai jos.
Cu prietenie,
Dr. Ana Ureche
http://www.tomatisbucuresti.ro/contact/

Mozart-Centru de terapie prin audiţie
Adresa: Str. Doctor Nicolae Turnescu nr. 4, Bucuresti
Telefon: 0729 290 654
Email: ana@tomatisbucuresti.ro

Interviu cu Ana Ureche despre terapia Tomatis si centrul Mozart

https://www.octava.ro/tomatis-in-romania
dora
 
Posts: 3722
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI


Return to TERAPII

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 2 guests

cron