Curs logopedie Ana Stoica

Moderators: camel, moderators

Curs logopedie Ana Stoica

Postby Nastenka » Fri Nov 16, 2012 7:04 pm

Asociatia Covorasul Fermecat organizeaza sambata, 1 decembrie 2012, un workshop de logopedie aplicata. Intalnirea va fi moderata de dna Ana Stoica, logoped cu peste 35 de ani de experienta in domeniu.

Participantii sunt invitati sa prezinte cazuri dificile/inedite, in vederea identificarii unor solutii practice. Se vor analiza maxim 5 cazuri expuse de participanti - se va discuta planul de interventie si se vor face exercitiile necesare. Cine doreste, poate trimite un caz la adresa covorasulfermecat@gmail.com, pana pe data de 29 noiembrie 2012.

Durata: 10:00-16:00 (cu pauza de cafea si socializare).
Taxa de participare: 120 RON.

Inscrierea se face telefonic, la numarul 0722 783 135 sau prin e-mail, la covorasulfermecat@gmail.com.
Taxa se va achita in contul Asociatiei Covorasul Fermecat, deschis la BCR, Sucursala Felix: RO61 RNCB 006 7128 6666 80001. CIF: 30436487.

Locatia este in Voluntari-Pipera, str. Emil Garleanu, nr. 11 complex rezidential Mediteraneo.

Locuri limitate!
Nastenka
 
Posts: 22
Joined: Thu Feb 01, 2007 4:52 pm
Location: Bucuresti

Re: Curs logopedie Ana Stoica

Postby dora » Mon Jan 25, 2016 11:20 am

ACTIVITĂŢI DE STIMULARE A LIMBAJULUI TIMPURIU LA COPIII AUTIŞTI
Prof. logoped Ana Stoica


Centrul Logopedic Interşcolar nr. 5, Bucureşti
http://www.pagesoft.ro/logopedia/Revista2_2009.pdf

Următoarele informaţii sunt pentru a ajuta părinţii să înţeleagă apariţia abilităţilor de limbaj ale
copiilor lor şi pentru a le da idei să ajute la dezvoltarea acestor abilităţi. La unele dintre acestea v-aţi gândit, iar
unele sunt noi.

Folosiţi aceste idei ca să vă ajute la îmbunătăţirea creativităţii în jocul cu copilul dvs.
- Folosiţi un limbaj expresiv simplu. O bună regulă este să se vorbească în propoziţii care corespund cu
vârsta dezvoltării limbajului (cuvânt - propoziţie pentru un copil de 1 an; două cuvinte pentru nivelul de doi
ani; trei cuvinte pentru nivelul vârstei de trei ani etc.
- Evitaţi exprimarea ca întrebare. Păstraţi aceste expresii pentru când este pregătit sau îl puteţi prompta cu
un răspuns potrivit. Folosiţi propoziţii afirmative. Numiţi activităţi, acţiuni, obiecte din mediu: “Tu ai maşină”,
Te-ai ascuns”, decât “Ai o maşină ?”, Te joci ?”.
- Folosiţi un limbaj simplu funcţional în situaţii pe care doriţi să înveţe să le folosească. De exemplu, când
ei au nevoie de ajutor, spune: “Ajută-mă”, ca şi când vine din partea copilului dvs. Alt exemplu: “Deschide
uşa te rog”, Vino aici”, când ei te iau de mână şi te conduc.
Acestea nu sunt întrebări; sunt afirmaţii ca şi când copilul dvs. a făcut aceste cereri.

- Aşteaptă înainte de a face promt, de da a recompense, până când copilul are contact vizual. Puteţi să staţi
la acelaşi nivel cu copilul.
1. Exploraţi mediul înconjurător. Plimbaţi-vă prin vecinătate implementând următoarele tipuri de activităţi:
- Numiţi obiectele. Dacă fac zgomot, mişcări, imitaţi-le. Copilul să imite şi el.
- Alegeţi o culoare şi găsiţi obiectele de aceeaşi culoare în plimbarea dumneavoastră.
- Practicaţi activităţi de motricitate grosieră cu construirea de concepte de limbaj (săritura peste o roată,
aleargă până la colţ, mergi sub un copac, urcă scările etc); să aştepte rândul, să existe un lider.
- Colectaţi obiecte care se potrivesc în funcţie de culoare, mărime, formă, categorie; aduceţi-le acasă
pentru a fi folosite la un proiect de artă..
2. Pune diferite obiecte într-o cutie, săculeţ, sub o pătură sau la spate, spunând mereu “la revedere”. După
câteva ori (5 – 9) uitaţi să spuneţi “la revedere”, faceţi o pauză, şi vedeţi când copilul spune în locul dvs. In
funcţie nivelul de dezvoltare al limbajului copilului – puteţi să adaugaţi şi numele obiectului.

3. Jucaţi jocuri de imitaţie cu copilul incluzând activităţi de motricitate grosieră, fină sau facial: cu obiecte
(împinge maşina) şi jocuri verbale. De asemenea încercaţi să imitaţi zgomotele copilului şi observaţi dacă el se
joacă singur. Evitaţi creşterea autostimulării şi căutaţi oportunităţi de a modela jocul vocal în sunete specifice
vorbirii.
4. Căutaţi oportunităţi de a identifica ce îi place/displace, pentru a învăţa da/nu. Invăţaţi-l şi gestual şi
încurajaţi răspunsurile verbale când este posibil.
5. Oferiţi multe oportunităţi pentru a face alegeri.
6. Comunicarea este bazată pe “Aşteaptă rândul”. Angajaţi copilul în diverse jocuri precum: rostogolirea
mingii sau aruncarea ei, puzzle, sortarea obiectelor după formă, culoare, etc. Numiţi fiecăruia rândul “rândul
meu, rândul tău”.

7. Cântaţi cântece familiare, repetitive, poezii sau poveşti scurte. Vă opriţi şi aşteptaţi copilul să completeze.



INFORMAŢII GENERALE PENTRU IMITAREA VORBIRII

- Vocalele se dezvoltă înaintea consoanelor prin lalalizare.
- Copiii cu autism au în general probleme cu producerea vocalelor; se presupune că din cauză că ei nu trec
prin faza de lalalizare la fel ca ceilalţi copii.
- Consoanele în general apar lingual, cele spuse cu buzele (p, m, b) şi din spate (k, g). Sunetele din faţă sunt
mai uşor de imitat pentru că oferă informaţii vizuale
- Sunetele surde şi sonore pot fi diferenţiate folosind simtul tactil (p/b, t/d, s/z, f/v, c/g).
- Sunetele de la începutul şi sfârşitul cuvintelor sunt mai uşor de emis decât cele de la mijloc.
- Cei mai mulţi copii au nevoie să exerseze sunete izolate şi combinate în silabe.
- Sunetele pe care trebuie să le exerseze, se exersează întâi izolate apoi în silabe (c/v pa v/c up) şi apoi
cuvinte care conţin aceste sunete.
- Când este posibil folosiţi silabe care vin în întâmpinarea cuvintelor: ba-balon, ap-apa.
- Când un cuvânt este pronunţat greşit identifică partea greşită, exersează forma corectă şi introdu-o înapoi
în cuvânt, repetându-l apoi corect.
- Când discriminarea nu este un targhet; avem învăţare contextuală (stimulus present)
- Alegeţi ţinte care sunt funcţionale în viaţa fiecărui copil. Trebuie să includă cuvinte ca: da/nu, deschide,
vreau, etc.
- Imediat ce cuvântul a fost corect articulat, izolat, se începe încadrarea lui în propoziţii dar nu mai mult de
3-5 cuvinte



CONCLUZII

- Mulţi dintre copii au probleme cu emiterea vocalelor scurte (care sunt mai puţin sesizabile, prin urmare
mai greu de învăţat prin imitare).
- Achiziţia sunetului este strâns legată de dezvoltarea motricităţii fine.
- Nu uitaţi: cu fiecare producere a unui sunet, creierul modelează un plan; deci nu trebuie să i se permită
copilului să repete incorect.
- Cu cât este mai lungă exprimarea, cu atât mai greu este coarticularea. Nivelul complexităţii exprimării
trebuie măsurat în numărul silabelor pe care le conţine un cuvânt, şi nu în numărul cuvintelor în propoziţie.
- Oferiţi promturi vizuale, verbale, tactile pentru o mai bună producere a sunetului.
- Incercaţi să scoateţi cel puţin 5 repetări ale unui sunet corect .
- Unii copii beneficiază de o stimulare orală la sarcini de imitaţie verbală.
- Stimularea verbală şi indicaţiile tactile sunt invazive. Vorbeşte cu copilul despre ceea ce vrei sa faci
- Folosirea gesturilor şi a limbajului semnelor poate servi ca o punte spre limbajul vorbit.
dora
 
Posts: 3725
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI


Return to LOGOPEDIE

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests