Radu Alexandrescu,Asperger, Constanta

Moderators: camel, jumbo, shakalu, dora, Milena, dominique, moderators

Radu Alexandrescu,Asperger, Constanta

Postby dora » Mon May 11, 2009 1:09 am

VREA SĂ ADUC CEVA BUN ÎN LUMEA ASTA"
Radu, copilul din două lumi


"Mi-e frică să trăiesc. Eu vreau să fiu. Voi mă obligaţi să trăiesc, iar eu vreau să fiu. O lume în care oamenii sunt obligaţi să trăiască nu-i o lume bună. Aici te obligă lumea din jur... e un cerc vicios"


Radu Alexandrescu are 14 ani şi a fost diagnosticat la 5 ani cu autism înalt funcţional. Este un elev eminent, are un dosar plin cu diplome de la toate concursurile şi olimpiadele care s-au ţinut de când a început şcoala. A ratat doar Olimpiada de Religie, pentru că s-a suprapus cu Concursul de Evaluare Europeană la Matematică. Este foarte atent la ore şi, după cum spune chiar el, "eu nu învăţ, înţeleg".

de Paula Anastasia Tudor
11/05/2009 Răsfoieşte: 1 2 3 326 vizite


Imprimă

E-mailDe obicei nu-şi ia notiţe. Chiar dacă şi-ar lua, n-ar înţelege o iotă, pentru că are un scris indescifrabil. De aceea, profesoarele şi directoarea şcolii au sfătuit-o pe mama lui, Grazziela, să facă o cerere la inspectorat, căreia să-i ataşeze şi diagnosticul de sindrom Asperger, prin care să ceară susţinerea tezelor unice în condiţii speciale. Aşa a obţinut un profesor căruia el i-a dictat răspunsurile, iar examenul a fost trecut cu brio.


"NU TREBUIE SĂ ÎNVĂŢ, CI SĂ ÎNŢELEG"
Pe de altă parte, însă, Radu nu poate sta la şcoală decât dacă este însoţit de doamna Mihai, o persoană în vârstă, care-şi are locul pe un scaun în holul şcolii încă de când era el în clasa I. Pentru că, de fapt, "nu e şcoală, e gălăgie. Copiii sunt răi, urlă, ţipă, se bucură când unuia şi altuia i se-ntâmplă ceva rău, se pârăsc... E periculos la şcoală, iar eu nu sunt în siguranţă acolo", explică Radu. "

Anul trecut, colegii lui l-au tăvălit, i-au rupt caietele, l-au filmat cu telefonul mobil... Iar el a stat pur şi simplu, nici măcar nu a încercat să se apere. Spune că-i împotriva regulamentului şcolii", povesteşte Grazziela Alexandrescu.

Mama e mâhnită, dar şi mândră de atitudinea băiatului ei. Radu a surprins comportamentul copiilor la şcoală şi în câteva prezentări în power-point. "Şcoala este un loc în care învăţăm lucruri noi. Bune şi rele. În pauze învăţăm lucrurile noi - rele: să înjurăm, să ne supărăm... Oare aşa funcţionează această lume? Vă rugăm! Vă rugăm! Opriţi-vă!". E parte din textul unui filmuleţ pe nume "Şcoala". La fel au fost concepute "Catastrofa comportamentală", "Poluarea auditivă", "Omul" şi "Câteva întâmplări".

Radu povesteşte cum ar face el şcoala, dacă ar putea: "În primul rând, aş renunţa la clase. N-aş mai face clasa I, clasa a II-a... Ci, dacă ai terminat lecţia asta, treci la următoarea. Acum nu e acelaşi lucru. Nu! Pentru că eu, chiar dacă nu înţeleg, sunt obligat să merg în clasa următoare. Apoi, aş scoate programa şi caietele de notiţe. Nu scriu, nu înre­gistrez, pentru că nu trebuie să învăţ. Trebuie să înţeleg! Cine nu înţelege rămâne la nivelul ăla. Poate înţelege altă materie şi atunci avansează pe cealaltă materie până unde poate. Şi aş scoate tema. Tema e ceva cam fără rost, pentru că, dacă eu pot să fac tema, înseamnă că am înţeles lecţia, dacă eu nu pot să fac tema, n-am înţeles nimic".

PRIMELE CUVINTE: "DIVIDENDE" ŞI "CALORIFER"
Radu nici acasă nu poate sta singur. Mai ales pe mama lui trebuie să o ştie aproape, drept pentru care Grazziela nu poate pleca nicăieri. "Cred că ar fi trebuit să mă obişnuiesc până acum şi să învăţ să accept, dar nu pot. Ce va face când eu nu voi mai putea sau nu voi mai fi?", se întreabă, cu un soi de deznădejde, femeia. "Îl iubesc enorm, dar sunt un fel de extensie a lui şi mi-e teamă că nu o să mă pot adapta în continuare."

Radu face origami - mi-a făcut şi mie o casetuţă şi un cocor ce dă din aripi -, transformând hârtia în fel şi chip. Construieşte oraşe pe calculator şi explică cu lux de amănunte ce trebuie făcut pentru reducerea poluării, a şomajului şi a infracţionalităţii, dând dovadă de reale talente de edil, însă nu se îmbracă singur, "că n-are butoane". Nu merge singur la toaletă, nu dă drumul la apă... în general, tot ceea ce ţine de satisfacerea nevoilor primare pentru el reprezintă o barieră de netrecut.

A început să vorbească pe la 1 an, iar primele cuvinte nu au fost nici ma-ma, nici ta-ta, nici pa-pa, ci "dividende" şi "calorifer". Mai apoi, când cuvintele s-au înmulţit, a început să dezvolte o poveste cu o planetă - Doror, şi o altă mamă - Manatina. Mi-a spus-o şi mie şi a insistat că nu e o "poveste", ci ceva cât se poate de real.


"NU VREAU SĂ TRĂIESC, VREAU SĂ FIU"
"Eu sunt parţial de pe altă planetă", a început el. "Eu sunt jumătate de pe lumea asta care se vede şi jumătate din aceeaşi lume, din viitor. Sunt unul, dar sunt în două locuri în acelaşi timp, pentru că acele două locuri se suprapun. Oamenii s-au mutat de pe Pământ pe o altă pla­netă, iar planeta aceea se numeşte Doror. Eu sunt deci din viitor şi am fost de fapt un accident. La naşterea mea, spaţiul s-a pliat, iar eu am devenit punctul de legătură între cele două lumi. Mama mea de pe Doror e Manatina."

Manatina este o prezenţă zilnică în viaţa lui Radu şi a familiei lui. De multe ori, Grazziela îi spune ceva, Manatina nu e de acord, şi atunci Radu nu face. "Acolo, oamenii se nasc fericiţi", continuă el, "există şi nişte roboţi care sunt foarte asemănători cu oamenii de-acum. Diferenţa între un robot şi un om este că un robot trăieşte, iar un om este. Mama mea m-a întrebat o dată dacă mie mi-e frică să trăiesc.

Da, mi-e frică să trăiesc. Eu vreau să fiu. Voi mă obligaţi să trăiesc, iar eu vreau să fiu. Oamenii nu sunt obligaţi să trăiască în acea lume. O lume în care oamenii sunt obligaţi să trăiască nu-i o lume bună. Aici te obligă lumea din jur... e un cerc vicios. Eu trăiesc pentru că el trăieşte, el trăieşte pentru că tatăl lui a trăit. Eu nu spun că sunt obligaţi să trăiască pentru că nu vor să moară.

Nu în sensul acesta vorbim, opusul lui a trăi este a fi. în sensul fizic, eu trăiesc şi aici şi acolo, dar în sensul metafizic aici trăiesc, acolo sunt. Acolo nu mă îmbracă nimic, hainele se creează pe mine, eu pot să văd ce e în acel dulap fără să-l deschid. Acolo, dacă vrei să ajungi dintr-un loc în altul, te transmiţi.
Acolo nu exişti fizic. Acolo nu trebuie să te adaptezi, pentru că n-ai la ce să te adaptezi. Acolo, fiecare depinde de restul lumii, dar restul lumii nu depinde de fiecare."

"O DE LA ORBITĂ"
"Asta am început să auzim de când avea el 2 ani şi puţin. În poveste apăreau şi cuvinte în engleză, dar de unde ştia el cuvinte în engleză la 2 ani... nu ştiu", ridică din umeri Grazziela. "Tot pe la 2 ani a început să-şi creeze balansul ăsta (Radu are o permanentă mişcare a capului, spune că este datorată faptului că se află simultan în cele două lumi - n.r.).

La început am crezut că e un tic, am fost cu el la psihiatru şi mi-a dat nişte pastiluţe, în nici un caz nu a pomenit ceva de autism. După ceva vreme l-am operat de strabism şi medicul care l-a operat mi-a sugerat să merg cu el la neuropsihiatru, bănuia că e un tic care i s-a format din cauza vederii slabe. Am ajuns la Bucureşti, la un neuropsihiatru care, după ce l-a evaluat un an, i-a pus diagnosticul de autism.

În afară de balansul ăsta, am mai observat la el ceva: se împotrivea la orice chestie nouă pe care trebuia să o facă. De exemplu, a fost imposibil să-l învăţ să facă la WC şi tot au fost diverse ciudăţenii în comportamentul lui care m-au făcut să mă gândesc că e ceva serios cu el. A mers la grădiniţă de la 4 ani, nu comunica cu copiii deloc, dar educatoarea îl aprecia. Şi-a dat seama că e un copil foarte isteţ. Dar nu se îmbrăca, nu se încălţa, nu mergea singur la toaletă...

După ce a terminat grădiniţa, cu diagnosticul de sindrom Asperger l-am înscris la şcoală. Un supermedic mi-a spus atunci să încerc să obţin pentru Radu un program educaţional individualizat. L-am întrebat ce-nseamnă program educaţional individualizat şi el mi-a răspuns: «Adică să le dai bani». Aşa s-a gândit el - că eu îi mituiesc pe profesori, ei vor închide ochii şi aşa Radu va termina şcoala. Şi m-a dezgustat chestia asta.

L-am înscris la o şcoală normală. Învăţătoarea la care a fost repartizat atunci mi-a spus să-l duc la o şcoală specială, că asta-i o şcoală de elită, iar el nu-i un copil normal... Că-şi scoate certificat medical, că ea nu mai poate cu copilul ăsta. Şi s-a făcut atunci o şedinţă cu învăţătoarele: care vrea să-l ia la ea în clasă. Atunci, doamna Stoicoci - o învăţătoare extraordinară - a zis că-l ia ea. După prima zi, învăţătoarea mi-a spus că a rămas uimită. I-a pus pe toţi copiii să dea exemple de cuvinte cu litera "o" şi Radu ridică mâna şi zice: "Orbită". L-a întrebat: «Ce e orbita?» şi el răspunde: «Păi, este traiectoria pe care se învârt planetele în jurul Soarelui şi sateliţii în jurul planetelor». Bine, el de mic se uita doar prin reviste cu secţiuni prin motoare şi pe Discovery. Înnebunea când îi citeam seara poveşti. Dar, dincolo de faptul că e un copil supradotat, am impresia că e strivit între două lumi."


GENIALUL CU CERTIFICAT DE HANDICAP
În timp, au rămas doar cu diagnosticul, pentru că nimeni nu le-a dat nici o soluţie. Grazziela a fost la neuropsihiatri care de care mai celebri. "Oameni care profită de pe urma suferinţei oamenilor", i-a descris ea. Pare deja să se fi împăcat cu ideea că "cea mai mare afacere este psihiatria pediatrică. Ei ştiu că eşti în stare să dai tot ce ai, dar ei nu-ţi dau nici o soluţie şi nici nu îţi spun că nu ştiu, că nu se pricep.

Am fost şi la o sumedenie de psiho­logi care, după câteva şedinţe cu Radu, plecau cu cozile între picioare spunând că nu ştiu ce să-i facă şi cum să-l ia. E şi foarte greu, când copilul are mintea ceva mai ascuţită decât terapeutul. Odată, unul a încercat să-l convingă să se tundă spunându-i că părul îi consumă prea multă energie din corp, la care copilul, nonşalant, i-a răspuns: «Dar fetele cum pot avea părul lung fără probleme?»".

Căutând disperată soluţii, Grazziela a dat şi de medici care i-au spus că n-are nimic copilul, e doar răsfăţat. Şi cât n-ar fi dat ea să fie aşa. "Mi-aş fi dorit să fie mediu ca inteligenţă, dar să se descurce singur. Am cheltuit o avere numai pe păreri, nimeni nu mi-a dat niciodată nici o soluţie. Am o casă la Câmpina şi aş fi în stare să o donez unei fundaţii care să facă ceva pentru copiii ăştia. Trebuie să existe şi pentru cei ca el o soluţie. Măcar să se folosească de mintea lui... Însă eu, din contră, trebuie să-i scot certificat de handicap."


Citiţi mâine:
Povestea lui Andrei, băieţelul diagnosticat cu autism după ce a fost înfiat. Mama a renunţat la tot pentru el.

Răsfoieşte: 1 2 3
http://www.jurnalul.ro/stire-copii-spec ... 07159.html
Last edited by dora on Fri Aug 06, 2010 8:01 pm, edited 1 time in total.
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Thu May 13, 2010 12:46 pm

Radu Alexandrescu, un geniu cu nevoi speciale
Un copil cu autism, olimpic la mai multe discipline: „E periculos la scoala”
8,00 (din 10 voturi)
Radu ALEXANDRESCU

Şcoala cu clasele I-VIII „Ion Jalea” din municipiul Constanţa are printre sutele de elevi un mic geniu - Radu Alexandrescu (foto). „E un copil deosebit. Cu certitudine pot să spun că este un mic geniu. Anul acesta, Radu a obţinut Premiul I la Faza Judeţeană a Olimpiadei de Biologie, Premiul II la Faza Judeţeană a Olimpiadei de Fizică, Locul I la Discursul în limba engleză, Menţiune la Olimpiada Naţională de Chimie, Diplomă de participare la Olimpiada Naţională de Chimie”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Gica Roşu, directorul adjunct al unităţii şcolare.

Radu Alexandrescu are 15 ani şi este elev în clasa a VIII-a. Este un elev de nota 10, a adunat în palmares zeci de diplome şi menţiuni de la toate concursurile şi olimpiadele la care participă, începând cu clasa a V-a. „Îmi place mult chimia, biologia, fizica, dar şi engleza şi franceza. În viitor vreau să-i ajut pe oameni să nu devină sclavii nimicului”, ne-a povestit Radu, care are o întreagă teorie despre ce înseamnă să fii om liber, sclav sau sclav al nimicului.

Părinţi care nu înţeleg

„La 5 ani, Radu a fost diagnosticat Asperger, adică autism înalt funcţional. De atunci am făcut toate psihoterapiile posibile. Unele l-au ajutat, altele i-au făcut mai mult rău. Am încercat să-i fac pe toţi să ne înţeleagă, dar de multe ori m-am lovit de nepăsarea celor din jur. M-a durut că părinţii copiilor din clasa lui Radu îmi spuneau să-mi mut copilul la altă şcoală. Am avut însă tot sprijinul doamnelor directoare”, ne-a povestit Grazziela Alexandrescu, mama băiatului.

„Copiii sunt răi, urlă, ţipă, se bucură când unuia şi altuia i se întâmplă ceva rău, se pârăsc”

Radu este însoţit la şcoală de mama, care îl aduce şi îl ia seara, când se termină orele. Pentru el copiii sunt gălăgioşi. „Copiii sunt răi, urlă, ţipă, se bucură când unuia şi altuia i se-ntâmplă ceva rău, se pârăsc. E periculos la şcoală, iar eu nu sunt în siguranţă acolo”, ne-a explicat Radu. Elevul trăieşte în lumea sa, este atent la ore, se împacă bine cu profesorii, pe care îi consideră prieteni. „Acasă Radu nu poate sta singur. Vrea să mă ştie mereu lângă el, chiar şi atunci când stă la calculator. Sunt ca un fel de extensie a lui. El are nevoie mereu de ajutorul meu: să se îmbrace, să tragă apa la toaletă”, ne-a mai destăinuit Grazziela Alexandrescu.


http://www.replicaonline.ro/un_copil_cu ... 19866.html
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Thu May 13, 2010 12:47 pm

Constanta: Sufera de autism dar e olimpic la patru materii!



Este primul in banca, primul la catalog, are nota 10 pe linie si este olimpic la patru materii. Cu alte cuvinte, un mic geniu. Este povestea unui elev de clasa a opta, din Constanta. Baiatul a reusit sa adune atatea diplome incat nu are unde sa le expuna. Totul, in ciuda faptului ca Radu sufera de autism.

Despre Radu Alexandrescu se poate vorbi la superlativ: el nu toceste materiile ci isi impune sa invete cat mai mult, prin metodele proprii. In acest fel a reusit sa ajunga olimpic la patru materii: chimie, fizica, biologie si engleza. Si tot asa a reusit sa adune zeci de diplome.

"Tot timpul cineva invata mai bine daca face el un lucru decat daca invata de la altcineva care a facut acel lucru", spune Radu.

"Are o mare usurinta in a invata. Mie mi se pare uneori superficial, dar rezultatele lui spun insa altceva", declara mama lui Radu.

Elevul sufera insa de autism si s-a integrat mai greu in colectivul de la scoala. Daca la inceput unii colegi l-au marginalizat, acum il apreciaza pentru ce a reusit sa obtina.


http://www.antena1.ro/news/social/const ... 02411.html
Last edited by dora on Tue Nov 30, 2010 1:44 pm, edited 1 time in total.
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Tue Aug 03, 2010 4:52 pm

SPECIAL GÂNDUL: "România are şansă!"

- Cum învinge în fiecare zi un olimpic boala. Povestea excepţionalului Radu Alexandrescude Diana MARCU | 20 mai 2010


Doamnelor, bucuraţi-vă că aveţi copii normali. Eu am unul excepţional". Asta le-a spus Grazziela Alexandrescu, mama lui Radu, celorlalte mămici strânse la prima şedinţă cu părinţii, revoltate că fiii şi fiicele lor au note mai mici decât băiatul ei . De un an, a refuzat să mai participe la şedinţele şcolare

Radu este la 15 ani cel mai bun elev al Şcolii "Ion Jalea" din Constanţa. Este clasa a VIII-a şi de şase ani nu ratează nicio competiţie şcolară. Şi le câştigă. Ieri a primit Marele premiu al concursului Ecopaparazzi, cu un material video, intitulat "Apa". Cu acelaşi, a luat premiul întâi la Ziua Mondială a Apei. Până acum a realizat macheta unui oraş ecologic într-o viziune proprie, are un film propriu pe tema schimbărilor climatice, a câştigat Olimpiada judeţeană de biologie în 2009, anul ăsta s-a clasat al doilea la acelaşi concurs. La Olimpiada de ştiinţe din 2009, etapa pe judeţ, unde se susţine examen la disciplinele fizică, chimie, biologie din materia claselor a VII-a, a VIII-a şi a IX-a, Radu s-a clasat în primele locuri, ajungând să se califice la faza naţională a competiţiei. Anul ăsta a luat o menţiune la faza judeţeană a olimpiadei de educaţie pentru sănătate. Iar la concursul "Discurs public în limba engleză ", organizat de English Speakers Union, adolescentul a câştigat premiul întâi cu un discurs compus în câteva minute. "Radu merge la toate olimpiadele. Nu depune efort, e ca un fel de hobby pentru el", povesteşte mama băiatului, Grazziela Alexandrescu. Dovadă stă dosarul- mapă în care i-a îndosariat parte din diplomele primite. "Nu sunt toate", spune Radu, un puşti cu ochelari şi părul cârlionţat, în timp ce se joacă cu cravata albastră inscripţionată cu sigla şcolii constănţene "Nu eu sunt deosebit. Ei ies din normal pentru că nu învaţă. Eu fac doar ce-i normal, învăţ ce mi se cere la şcoală", mărturiseşte copilul diagnosticat în urmă cu 10 ani cu Asperger, o tulburare de dezvoltare cu manifestări de autism. "Era retras, nu îl pasiona colectivitatea, stătea mai mult cu adulţii, nu-l atrăgeau poveştile", îşi aminteşte mama.

"Fac doar ce mi se cere"

Radu a învăţat să citească la 3 ani. Singur, făcând analogii între literele şi imaginile pe care le avea desenate pe un poster lipit pe perete în camera lui. Astăzi pe pereţii albăstrui ai camerei sale de studiu stau lipite afişe cu Universul sau panouri de studiu la istorie, cu Epoca Napoleoniană. Plus alte foi de hârtie lipite cu bandă adezivă, unde Radu şi-a scris un set de reguli. Universal valabile, nu doar în universul lui cu patru pereţi, ci şi în lumea - aparent fără pereţi - a adulţilor. "Sunt ceva ce ceilalţi nu sunt", spune Radu despre sine. "Nu fac nimic deosebit. Ceilalţi fac ceva deosebit. Şi pentru că ei sunt majoritatea, ceilalţi au ajuns să creadă că ei fac ceva normal, iar eu - deosebit. Dar eu fac ceva normal. Ei ies din normal. Eu fac doar ce mi se cere".

Ce i se cere lui Radu nu e cu nimic mai special decât celorlalţi colegi normali de clasă. Doar că el îşi rezolvă tema la matematică în 30 de minute, la română - în 15, iar la restul materiilor, cumulat, într-o altă jumătate de oră. "Întotdeauna încep cu ce e mai greu", zice

Altfel, ca să se rupă de gălăgia din clasă, care persistă adesea şi-n timpul orelor de curs, alege să lucreze în avans exerciţii din culegeri. "La engleză îmi iau 100 de exerciţii de lucrat şi le fac". Îi e greu să spună ce-i place la şcoală, ce materie îl atrage cel mai mult. "Toate îmi plac", spune extrem de firesc, "toate în afară de Sport. Nu-mi place şi gata".

Fără cont pe reţelele de socializare
Radu e un copil care colecţionează pietre semipreţioase, care păstrează un trilobit - o fosilă şi care ascunde ascunde sare de la Marea Moartă într-un borcan de gumă Orbit. Pe holul de la intrarea apartamentului stă pe un trepied un telescop. "Aici cerul nu e tocmai limpede". Aşa că telescopul îşi intră în drepturi mai ales vara, când Radu merge în vacanţă la casa de la Câmpina, unul dintre locurile sale dragi. "Acolo îmi place cel mai mult", aşa cum de curând a descoperit un parc de aventuri din Braşov. Ar vrea să revină, deşi nu se face rapel.

Are adresă de email, dar nu şi cont pe reţelele de socializare. "Nu-mi trebuie", spune puştiul recunoscând pe foloseşte adresa de mail doar pentru a primi teme de la profesoare. Altfel, nu-l tentează. "E pierdere de timp". La televizor nu se uită decât pe două canale - Discovery şi National Geographic. De Mc Donalds nu vrea să audă. "Până acum un an mergeam, povesteşte. Dar de când au redecorat şi au schimbat culorile şi canapelele - nu-mi mai place". Ca o paranteză, datorită bolii, lui Radu nu-i plac schimbările. "Mai lipseşte ca cine vine acolo să poarte nişte peruci lungi şi se creează astfel fanul integrat al dezordinii : Cred că încurajează tipul ăsta de om, care n-are niciun rost, care ascultă muzica tare în maşină, care parchează în mijlocul străzii, care mănâncă cu gura deschisă".

Extraterestrul cu ochelari cu proiector
Radu spune că nu visează. Se întâmplă rar şi dacă se întâmplă, visează numere albe pe fond negru. Adesea numere cu virgulă. "Odată am visat cifra 7. Şi, a doua zi, la română, varianta bună la lucrare a fost 7", spune zâmbind.

Stă singur în bancă, probabil - crede el - pentru că nu-l cunosc colegii. Cu ei e în clasă, într-o clasă bilingvă română-engleză, dintr-a cincea. I-au văzut atunci carnetul de note, plin cu note de 10, şi au spus că e "extraterestru". Mai târziu au spus că primeşte temele şi subiectele de la lucrări şi teze în avans de la profesoare, ori că are un dispozitiv special, un fel de proiector, în braţul de la ochelari. Altfel nu se explică cum de ştie orice. La un moment dat, părinţii celorlalţi colegi de clasă s-au revoltat. Au cerut ca copiii lor să nu mai fie evaluaţi după Radu. Ba chiar au primit şi puncte în plus pentru a-i egala performaneţele. Nu s-a întâmplat. Îmi povesteşte cum s-a copiat odată după el. Cu pixul, un fel de sistem de semnalizare. Dacă varianta de răspuns corectă era A, atunic cel din spatele lui apasa butonul pixului odataă. Dacă varianat era B, atunci pixul era apăsat de două ori.

Radu e un tip de 15 ani care poartă la reverul hainei un crocodil mic auriu. L-a primit în urmă cu ceva vreme la un concurs şcolar. Are un scris nu tocmai citeţ şi adesea îşi trimite referatele sau lucrările scrise la computer. "Întâi le scriu de mână pentru că ideile îmi vin foarte repede, mai repede decât le pot scrie. Apoi folosesc computerul pentru a le transcrie". La testările naţionale şi la tezele cu subiect unic cu el în bancă se aşează mereu câte un profesor, de o altă specializare decât cea la care se face testarea. Lui îi dictează Radu răspunsurile, pentru ca toată lumea să-i poată înţelege scrisul.
http://www.gandul.info/reportaj/special ... cu-6140325
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Sun Dec 05, 2010 1:22 pm

Elevul autist, Radu Alexandrescu, a absolvit scoala cu media 9,96

Radu Alexandrescu, elevul autist de la Şcoala cu clasele I-VIII „Ion Jalea” din municipiul Constanţa, a absolvit clasa a VIII-a cu media 9,96, ocupând, astfel, locul 6 pe judeţ.

„Radu a aplicat pentru admitere la clasa de ştiinţe de la liceul ”Mircea cel Bătrân„ din Constanţa. Sper să fie totul bine şi să fie admis”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Graziela Alexandrescu, mama lui Radu. Astfel, micul geniu de la Şcoala cu clasele I-VIII „Ion Jalea”, Radu Alexandrescu, a susţinut cele două examene din cadrul evaluării naţionale – matematica şi limba română – pe nota 10, iar media absolvirii celor 8 clase este de 9.98.

Cu toate că Radu Alexandrescu a fost diagnosticat, la 5 ani, cu Asperger, adică autism înalt funcţional, părinţii nu s-au lăsat înfrânţi şi astăzi băiatul se laudă cu zeci de diplome şi menţiuni de la toate concursurile şi olimpiadele la care a participat, începând cu clasa a V-a. Doar în clasa a VIII-a, Radu a reuşit să obţină Premiul I la Faza Judeţeană a Olimpiadei de Biologie, Premiul II la Faza Judeţeană a Olimpiadei de Fizică, Locul I la Discursul în limba engleză, Menţiune la Olimpiada Naţională de Chimie, Diplomă de participare la Olimpiada Naţională de Chimie.
http://www.replicaonline.ro/elevul_auti ... 31361.html
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Thu Mar 10, 2011 12:42 pm

Să cunoaştem şi să recunoaştem valorile


Radu Alexandrescu, micul geniu


Share | Miercuri, 09 Martie 2011 | 00:00:00
Nicoleta BACIU Print


(274)La Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân" din Constanţa învaţă un mic geniu, Radu Alexandrescu
Radu Alexandrescu este elev în clasa a IX-a, la „Ştiinţele naturii, bilingv engleză", în cadrul Colegiului Naţional „Mircea cel Bătrân". Ceea ce îl deosebeşte de semenii săi este că Radu a fost diagnosticat, la 5 ani, cu Asperger, adică autism înalt funcţional.

În pofida afecţiunii de care suferă, Radu Alexandrescu este un exemplu de excelenţă la învăţătură. Adolescentul are în palmares zeci de diplome, medalii şi menţiuni de la concursurile şi olimpiadele şcolare la care a participat încă din clasa a V-a. „Radu este un fenomen. A reuşit să obţină locul I la Olimpiada Judeţeană de Chimie, iar de la faza naţională a Olimpiadei de Chimie, care s-a desfăşurat în luna februarie la Timişoara, s-a întors cu menţiune.


Este un elev foarte bun, care are note mari, chiar dacă este autist", a declarat Vasile Nicoară, directorul Colegiului „Mircea cel Bătrân". Meritele elevului nu se termină însă aici.

Anul acesta a ocupat locul I la faza locală a Olimpiadei de Informatică, calificându-se astfel la faza judeţeană, care va avea loc sâmbătă. De asemenea, elevul a luat premiul I la faza locală a Olimpiadei de Biologie, motiv pentru care va merge şi la etapa judeţeană.

La faza locală a concursului „Discursul politic în limba engleză", Radu a obţinut locul I, iar la faza regională - locul III. „Este greu să rezişti în această lume, când ai problemele lui Radu. Eu am abandonat serviciul, pentru a fi mereu alături de el şi pentru a-l sprijini. Toate reuşitele pe care le-a obţinut copilul meu au fost posibile pentru că m-am ocupat de el. Statul nu ne-a ajutat cu nimic, de altfel părinţii care au copii care suferă de sindromul Asperger ştiu ce înseamnă să lupţi cu sistemul", ne-a povestit Graţiela Alexandrescu, mama băiatului.

Mai nou, Radu are o nouă pasiune: filmul. „Acum s-a apucat de filmări. S-a înscris la Concursul Internaţional de Proiecte Informatice „Infomatrix", care se organizează în fiecare an la Bucureşti", ne-a mai dezvăluit Graţiela Alexandrescu. Radu Alexandrescu a absolvit anul trecut Şcoala cu clasele I-VIII „Ion Jalea" din municipiul Constanţa, cu media 9,96, ocupând astfel locul cinci pe judeţ. În clasa a VIII-a, Radu a reuşit să obţină Premiul I la Faza Judeţeană a Olimpiadei de Biologie, Premiul II la Faza Judeţeană a Olimpiadei de Fizică, Locul I la Discursul în limba engleză, Menţiune la Olimpiada Naţională de Chimie, Diplomă de participare la Olimpiada Naţională de Chimie.


http://www.ziuaconstanta.ro/rubrici/act ... 81438.html
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Re: Radu Alexandrescu,Asperger, Constanta

Postby dora » Mon Aug 15, 2016 8:42 pm

AUTISM ROMANIA a adăugat 2 fotografii noi.
5 Iunie 2014 ·
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 8028503569

Radu Alexandrescu, premiant cu "Mentiune' la Olimpiana Nationala de tehnologie a informatiei. Un tanar Sindrom Asperger cu capacitati deosebite. Aceatsa este o noua performanta obtinuta prin eforturi proprii si ale familiei sale. Felicitari, draga Radu! Felicitari parintilor!
Cu adaptarile potrivite, Radu poate fi un foarte bun creator de produse din domeniul tehnologiei informatiei. Speram ca societatea noastra nu isi va permite sa piarda astfel de talente si le va respecta si acestor dreptul la valorizarea potentialului, la viata independenta ca adul
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Re: Radu Alexandrescu,Asperger, Constanta

Postby dora » Tue Jun 27, 2017 7:27 am

dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI


Return to SINDROMUL ASPERGER

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron