Imi puteti recomanda carti pentru dezvoltarea limbajului ?

Moderators: camel, moderators

Imi puteti recomanda carti pentru dezvoltarea limbajului ?

Postby somalezu » Sat Apr 04, 2009 5:23 pm

Buna ziua tuturor,
Imi puteti recomanda cateva carti despre dezvoltarea limbajului mai complex / dialog / povestire ?
In acest moment, Tudor isi exprima relativ bine nevoile, dorintele, comenteaza destul de mult, raspunde la intrebari .. vorbeste in propozitii de pana la 5-6 cuvinte.
Ma intereseaza tehnici (aplicabile unui copil de 3 ani si 7 luni) prin care sa-i pot incuraja dezvoltarea limbajului.
Ma bate gandul sa mai fac o comanda de cateva carti de la
http://www.difflearn.com/category/conve ... mic_skills
(carti de genul Expanding and Combining Sentences
Teaching Kids of All Ages to Ask Questions
Talking In Sentences
From Sentence to Narrative
).
Ati citit carti de genul acesta ? Imi puteti recomanda ceva ?
Va multumesc,
Cosmin
somalezu
 
Posts: 283
Joined: Mon Jan 21, 2008 3:39 pm
Location: Bucuresti

Postby fag10 » Sat Apr 11, 2009 4:37 pm

Va recomand cartea "Sa invatam cu... placere" - fise de exercitii logopedice in comunicarea orala si scrisa, autori: Ecaterina Vrasmas(coordonator), Viorica Oprea, Ana Stoica, Adriana Stanciu, Sorina Niculescu, Elena Liliana Galbinasu.
Din pacate nu stiu de unde sa va spun ca sa o cumparati, eu o am de la una din autoare. Este un supliment al revistei Invatamantul Prescolar 2007cu sprijinul Asociatiei RENINCO Romania.
Este o lucrare complexa cu tot ce ar trebui sa stie un copil care incepe clasa I.
Cuprins:
1. Exercitii pentru corectarea intarzierilor de limbaj
2. Exercitii pentru dificultatile de pronuntie a sunetelor
3. Exercitii pentru invatarea citirii
4. Exercitii grafice pentru scris
fag10
 
Posts: 57
Joined: Thu Jan 31, 2008 12:10 am

Postby somalezu » Sat Apr 11, 2009 5:25 pm

Multumesc mult, fag10.
Am auzit ca e buna cartea asta .. si i-am cerut-o si eu doamnei Stoica (pe care Tudor a vizitat-o de cateva ori) insa .. se pare ca e epuizata.
Daca mai stiti ca ar mai fi pe undeva . dati un semn.
Pe de alta parte .. scanez de vreo 3 zile la 6 din cartile de pe DiffLearn. Revin cand termin de aranjat cartile.
somalezu
 
Posts: 283
Joined: Mon Jan 21, 2008 3:39 pm
Location: Bucuresti

Postby somalezu » Mon Apr 13, 2009 2:36 pm

Un parinte inimos mi-a oferit urmatoarele carti pe care le-am scanat (si care vor aparea pe site-ul w w w.soft computer.ro/cosmin/autism in orele sau zilele urmatoare, pe masura ce le pun cap-la-cap si le mai "retusez").

Talking in Sentences
Expanding and combining sentences
From Sentence to Narative
(The Language of) Taking Perspectives
Teaching kids how to ask questions
Teaching Language to children with autism (de Sundberg).

Dat fiind ca procesul de retusare a imaginilor scanate si de recunoastere a textului prin OCR introduce si erori (si mai are si o parte ce necesita interventie manuala ... ) va rog sa-mi semnalati orice problema legata de cartile respective (pagini lipsa, cuvinte stalcite, etc).
Spor la citit
somalezu
 
Posts: 283
Joined: Mon Jan 21, 2008 3:39 pm
Location: Bucuresti

Postby formykid » Wed Nov 17, 2010 10:04 am

De ce oare nu vrea/poate un copil sa pronunte sunetul u? Am incercat mai demult jocul cu trenul de exemplu, imitatia merge la ci ci ci dar u spunem un ă spre i... :roll:
nu e nem ;p, suc e se...
It requires more courage to suffer than to die.
formykid
 
Posts: 55
Joined: Sat Jan 03, 2009 4:45 pm

Postby shakalu » Wed Nov 17, 2010 11:35 am

incearca shapping si premiaza orice iese ca si sunet din gura lui ... oricum vorbeste si cu un logoped . s-ar putea sa-ti dea vreo idee
shakalu
 
Posts: 595
Joined: Tue Sep 23, 2003 11:45 am

Postby somalezu » Wed Nov 17, 2010 11:47 am

Cred a ai nevoie de sfatul unui logoped (uneori sunt nishte chestiuni destul de tehnice, copilul poate trebuie invatat sa tina buzele intr-un anumit fel ..).
Din punct de vedere al metodei de lucru, daca esti sigur(a) ca acel copil e mort dupa trenuri, atunci ai putea spune ca ai garantata si motivatia. Daca trenul e amuzant dar copilul nu viseaza trenuri noaptea, atunci e posibil sa-i fie indiferent daca trenul face Uuuu sau îiiiii intre statii. De multe ori logopezii inceap corectarea limbajului cu onomatopee si cu sunete izolate, fara sa se preocupe prea mult de relevanta lor pentru limbajul de zi de zi al copilului si de motivatia acestuia in a practica o abilitate dificila pentru care nu au motivatie imediata.
Terapeutii specializati in Verbal Behavior prefera sa stimuleze dezvoltarea limbajului introducand direct cuvinte (chiar daca in forme simplificate) care sa reprezinte numele unor reinforceri (sa zicem recompense). Daca copilul comunica relativ bine in viata de zi de zi dar are probleme cu sunetul U, probabil vei rezolva problema cu ajutorul unui logoped. Daca esti la inceput, cauta mai intai sa stimulezi limbajul (si eventual sa gasesti lucrurile care-i plac foarte mult si care incep sau contin litera U .. si sa-l incurajezi sa faca mand si eventual tact. Vei avea astfel ocazia sa faci shaping intr-un mod mai natural pentru sunetul U (si sa te apropii treptat de forma corecta).
somalezu
 
Posts: 283
Joined: Mon Jan 21, 2008 3:39 pm
Location: Bucuresti

Postby formykid » Wed Nov 17, 2010 10:11 pm

Multumesc mult de raspunsuri, inclin sa cred ca e o treaba tehnica, asa cum zice somalezu, poate nu vede sensul in a tugui buzele, sper sa imi vina idei cum sa fac. De mancat bomboane mancam,de suflat facem mai mult "fiu" in loc de suflat, dar cu un u nu prea pronuntat...
Am vb cu o prietena logoped, zice ca pana la 4 ani se poate face doar stimulare senzoriala...
It requires more courage to suffer than to die.
formykid
 
Posts: 55
Joined: Sat Jan 03, 2009 4:45 pm

Postby somalezu » Wed Nov 17, 2010 11:37 pm

E riscant sa insisti prea mult pe corectarea modului in care rosteste unele sunete care ii sunt mai dificile (lectiile de imitare vocala sunt printre cele mai dificile pentru ei).
Poti sa o faci si inainte de 4 ani (de fapt nu conteaza asa mult varsta cronologica cat nivelul general de dezvoltare al limbajului (vocabularul si abilitatile de exprimare - inclusiv capacitatea copilului de a cere sau a negocia o pauza). Eu am asteptat ca Tudor sa acumuleze un numar suficient de mare de cuvinte (si sa-si poata exprima toate dorintele) si am inceput sa ma ingrijorez doar in momentul cand numarul de cuvinte era mare insa multi din cei care il cunosteau prima data il intelegeau destul de greu (pentru ca pronuntia era prea deficitara). Asa ca pe la vreo 3 ani jumatate am mers la un logoped si, pentru ca Tudor se putea exprima suficient de bine cat sa "stea de vorba cu logopedul" (pe care il placea mult), lui Tudor nu i-a fost chiar asa de greu sa lucreze in sedinte de vreo 45 de minute la chestiuni destul de tehnice. Exercitiile de logopedie au inclus si momente in care logopedul ii tinea gatul sau buzele intr-un anumit mod sau ii ghida limba in anumite pozitii (folosind o ustensila), si in multe exercitii de pronuntie (cu flashcard-uri) .. asa ca e usor ca lectiile sa devieze in ceva neplacut pentru copil .. si de acolo pana la o aversiune a copilului catre exercitiile de logopedie nu e decat un pas (si odata facut pasul asta, e greu sa te mai intorci).
De asta cred ca e riscant sa incepi prea devreme cu astfel de sedinte solicitante de corectie a limbajului.
somalezu
 
Posts: 283
Joined: Mon Jan 21, 2008 3:39 pm
Location: Bucuresti

Postby stepacro » Fri Nov 19, 2010 5:36 am

Formykid, ce varsta are copilul? Poti aborda problema lui u din mai multe perspective... una nonformala, dupa o bombonica repetati buuuuun, inca o bombonica, iarasi buuun etc. De fiecare data cand scapi un obiect pe jos exagereaza si spune ooops... poti sa o transformi intr-un joc, pe langa cel cu trenul.
Acuma, u este o vocala grea... formal, poti sa o repeti in cuvinte formate din consoanele tari ( t, p, b).. ex de exercitiu in imitatie verbala, care va intari de asemenea consoanele :
tup
bup
tzup ( daca tz e masterat)
put
shut ( sh masterat).
Chiar daca nu au sens, scopul este shapingul lui u si intarirea consoanelor.
Alt ex
pt i
tip
pit
mit
sit
Always let your conscience be your guide...
stepacro
 
Posts: 124
Joined: Tue Sep 08, 2009 4:19 am
Location: Montreal


Return to VERBAL BEHAVIOR

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests