Baia Mare

Moderators: camel, moderators

Info: centru Baia Mare

Postby dominique » Tue Jun 22, 2004 9:57 am

Centru de zi ultramodern pentru copii cu deficiente

In Baia Mare s-a deschis primul centru de zi pentru copiii cu nevoi speciale cu dotari precum cele vazute doar in documentarele de pe Discovery. Copiii cu deficiente beneficiaza de camera senzoriala, camera de activitati terapeutice si fiziokinetoterapeutice, activitati de ludoterapia si terapie prin muzica. Centrul se adreseaza copiilor cu comportament dificil, copiilor cu autism, celor autoagresivi si cu deficiente vizuale si auditive.

O masa calda pentru 40 de copii

Centrul face parte din proiectul de inchidere a Caminului Spital din Sighetu Marmatiei, proiect finantat prin Programul Phare „Copiii mai intii”, al Uniunii Europene sub egida Consiliului Judetean Maramures. Este primul centru pentru copii cu nevoi speciale din Maramure, deschis pe strada Luchian nr. 29, din Baia Mare, fiind o colaborare intre DGJPDC Maramures si Fundatia Hope and Homes for Children Romania. "Centrul de zi pentru copii cu nevoi speciale este un serviciu de preventie a institutionalizarii, a abandonului familial si a abuzului asupra copiilor si ofera programe de recuperare si stimulare multisenzoriala individualizate pentru nevoile fiecarui copil in parte, sprijin educational suplimentar copiilor si famiilor lor pe linga cel oferit de formele de educatie conventionale, sprijin pentru reintegrarea in comunitatea persoanelor cu nevoi speciale", ne-a declarat Reka Filip, refernt relatii externe HHC Romania cu sediul in Baia Mare. De serviciile acestui centru vor beneficia 40 de copiii cu nevoi speciale din comunitate si din serviciile alternative, in functie de cerinte. Vor fi impartiti in doua grupe, dimineata si dupa-amiaza, si vor beneficia de o masa calda. HHC Romania a facut integral investitia capitala de reamenajare si dotare a sediului in care va functiona centrul de zi. Cladirea are sapte incaperi pentru activitati terapeutice, o bucatarie si o sala de mese, trei incaperi pentru depozitare si patru grupuri sanitare. Echipamentul este profesional, provenind din Marea Britanie, acesta fiind de asemenea contributia Fundatiei Hope and Homes for Children Romania, adus in Romania cu sprijinul Rotary International.

Camera senzoriala pentru hipo sau hipersensibili

Camera senzoriala are rolul de a dezvolta functiile senzoriale ale copiilor, de a crea un mediu senzorial stimulativ (stimulare vizuala, auditiva, olfactiva si tactila). Prin folosirea echipamentelor, copiii vor invata sa acorde o semnificatie corecta diferitilor stimuli. Multi copii cu nevoi speciale au dificultati privind integrarea senzoriala, sunt hipo sau hipersensibili la anumiti stimuli si aceasta ii impiedica sa aiba o relatie adecvata cu mediul. Copiii sunt insotiti de un terapeut care ii ajuta sa se relaxeze prin masaj si prin folosirea echipamentelor, cum ar fi: tub cu bule de aer, stimuli luminosi prin fibre optice, dispozitiv de proiectare a imaginilor, materiale pentru stimulare tactila si joc, potrivite in special pentru copii cu deficiente vizuale. Incaperea este adaptata copiilor cu nevoi speciale, mobila fiind confectionata dintr-un material moale. Pentru a crea un mediu calm, terapeutii vor folosi o muzica relaxanta. Programele terapeutice includ jocuri speciale pentru invatare, usor de manipulat si cu un design potrivit pentru copiii cu dificultati de invatare. Beneficiarii acestei camere sunt copii cu comportament dificil, care se pot relaxa; copiii cu autism si copiii autoagresivi. Sala de sport este echipata cu saltele, mingi de fizioterapie de diferite marimi, un hamac, spaliere si un sistem de pozitionare. Sistemul de pozitionare se poate folosi pentru copii cu nevoi speciale severe, facilitind mobilitatea si diminuarea tonusului muscular exagerat, pentru exercitii de echilibru si terapie ocupationala. Fiziokinetoterapeutii vor face gimnastica medicala pentru exercitii de mers si de echilibru, masaje si activitati recreative.
In sala de joaca vor avea loc activitati de ludoterapie pentru copiii care au nevoie de activitati spontane. Incaperea este securizata din punct de vedere a socului, fiind acoperita cu saltele si cu elemente de amortizare, care garanteaza nevatamarea fizica a copiiilor. Aceste activitati sunt importante pentru dezinhibare, interrelationare si in cele din urma pentru comunicarea gestuala dintre copii. Acestea duc la cresterea increderii in sine si dezvoltarea potentialului pe care il au, rezultatul final fiind optimizarea abilitatilor de relationare cu cei din jur.
Exista, de asemenea, doua sali pentru activitati educative dotate cu materiale didactice potrivite pentru dezvoltarea si stimularea cognitiva a copiilor. Materialele includ jocuri de constructie, carti, culori, si jocuri menite sa dezvolte creativitate si expresivitatea. Una din salile educationale contine materiale pentru terapie prin muzica, folosita pentru a dezvolta alte modalitati de expresie pentru a usura comunicarea cu cei din jur. Terapia prin muzica va fi folosita impreuna cu alte forme de terapie, facilitind relaxarea copiilor. "Centrul de zi pentru copii cu nevoi speciale doreste sa vina in sprijinul serviciilor medicale deja existente, oferind metode terapeutice alternative. Centrul de zi reprezinta un punct important in reforma sistemului de protectie a copilului, atit prin serviciile terapeutice oferite, cit si prin promovarea deschisa si sprijinirea activa a integrarii copiilor cu nevoi speciale in comunitate", ne-a declarat Stefan Darabus, director HHC Romania.

Data: 5 Iunie 2003
http://www.minimaxtv.ro/min19.php?&l=1&m=7&p=1
dominique
 
Posts: 79
Joined: Tue Jan 13, 2004 11:27 am

Postby dora » Mon Feb 25, 2008 2:29 pm

de Recuperare pentru Copiii cu Autism riscă să nu mai funcţioneze
17-01-2008
- Interviu cu Zita Şandor, psihopedagog - Programul de Recuperare pentru Copiii cu Autism - SPAS Baia Mare

- Ce este autism-ul? Cine sînt copiii cu autism?

- Autismul este o tulburare globală de dezvoltare, cu debut înainte de vîrsta de 3 ani, care afectează cea mai mare parte a ariilor de interacţiune cu cei­lalţi oameni, dar şi cu lumea înconjurătoare. Unii copii cu autism, avînd probleme în domeniul înţelegerii şi interacţiunii sociale şi emoţionale, sînt foarte retraşi, evită contactul vizual, nu ştiu să folosească gesturi şi nici nu le înţeleg pe ale altora. Alţii pot fi prea zgomotoşi şi violenţi, speriindu-i astfel pe ceilalţi copii prin încercările lor neobişnuite de a interacţiona. O altă manifestare caracteristică autismului este alterarea calitativă a comunicării verbale. Copiii cu autism nu folosesc limbajul verbal în mod intenţional, uneori par că înţeleg cele spuse dar, de fapt, e doar o repetare a celor auzite-ecolalie. Unii autişti pot folosi cuvinte, dar fără sens. Limbajul este redus la minimum şi este folosit doar în scopuri pur utilitare, puţin funcţionale şi niciodată conversaţionale. Un alt aspect important de remarcat este pre­zenţa unui repertoriu restrîns de activităţi şi interese. Astfel, copilul cu autism prezintă nişte mişcări “ciudate”, repetitive ale corpului, stereo­ti­pii precum balansări ale capului, lovitul palmelor, rotaţii ale mîinii, întoarceri, răsuciri re­petitive, mersul pe vîrfuri. Uneori apar preocupări persistente pentru anumite părţi ale obiectelor, cum ar fi adulmecarea, miro­sirea obiectelor, pipăirea repetitivă a texturii unor materiale, învîrtirea ro­ţi­lor unei maşinuţe sau ataşamentul excesiv faţă de obiecte neobişnuite cum ar fi, de exemplu, o sfoară sau un fermoar. Copiii cu autism reac­ţio­nează exage­rat la modificările ce intervin în aspectele obişnuite ale mediului, ei se supără dacă în cameră se schimbă locul obiectelor, dacă sînt duşi pe un alt drum decît cel pe care îl parcurg de obicei, dacă jucăriile lor sînt aşezate altfel decît şi le-au aşezat ei. Au mari dificultăţi în înţelegerea scopurilor şi semnificaţiei sociale ale comportamentelor şi în monitorizarea, planificarea şi reflectarea asupra propriilor comportamente. Ei se bazează pe învăţarea mecanică, avînd nevoie de indicii familiare care să-i conducă la răspunsurile învăţate, avînd astfel un comportament foarte inflexibil. Pentru unii copii cu autism, de exemplu, spălatul pe dinţi cu o periuţă albastră poate reprezenta o sar­cină total diferită de spălatul pe dinţi cu o periuţă roşie, neştiind faptul că pentru semnificaţia şi operaţia presupusă de sarcină, culoarea nu este relevantă.

- Presupun că medicul psihiatru depistează cel mai bine un copil autist.

- Tulburările din spectrul autismului sînt cel mai bine diagnosticate de o echipă multidisciplinară de profesionişti. Detectarea şi recunoaşterea timpurie sînt foarte importante, întrucît intervenţia precoce poate ajuta mult la ameliorarea autismului.

- Există medicamente care să vindece autismul?

- Este important de ştiut că NU există medicamente care să vindece sau să amelioreze autismului, însă prescrierea unei medicaţii corespunzătoare pentru sporirea atenţiei, diminuarea comportamentelor perturbatoare, a anxietăţii sau depresiei se dovedeşte a fi foarte valoroasă. Pentru a ajuta copiii cu autism şi pentru a le sprijini dezvoltarea se pot aplica programe educaţionale, terapeutice şi recuperatorii adaptate nevoilor speciale ale fiecărui copil, prin care se urmăreşte sporirea capacităţii de învăţare, comunicare şi relaţionare cu ceilalţi.

- Am înţeles că în Baia Mare funcţionează Programul de recuperare pentru Copiii cu Autism.

- Da, încă din anul 2005, program înfiinţat printr-un proiect al Organizaţiei Nonguvernamentale ASSOC Baia Mare, în parteneriat cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Maramureş, cu sprijinul Uniunii Europene - PHARE. Din anul 2006, acest serviciu a fost preluat de către Serviciul Public de Asistenţă Socială Baia Mare, păstrîndu-se aceeaşi locaţie: ASSOC Baia Mare, bd. Unirii nr. 28.

- Care este scopul serviciului?

- Creşterea gradului de adaptabilitate socială şi a ca­li­tăţii veiţii copilului cu tulburări din spectrul autist şi a familiei acestuia. Obiectivele serviciului sînt: oferirea de asistenţă pentru copiii care frec­ven­tează centrul, stimularea psiho-senzorio-motorie, acordarea de instruire şi suport familiei copilului autist, schimbarea mentalităţii şi atitudinii sociale faţă de copiii cu nevoi speciale.

- Cîţi copii beneficiază de acest program?

- Beneficiarii programului sînt 25 de copii cu sindrom autist, cu vîrsta între 3-14 ani, provenind atît din familiile din comunitate cît şi din sistemul de protecţie a copilului. Echi­pa care participă la realizarea obiectivelor este formată din psiholog Diana Mare, kinetoterapeut Luminiţa Leanca şi psihopedagog Zita Şandor. Serviciile oferite sînt: abilitare psiho-senzorio-motrică, meloterapie, ludoterapie, kinetoterapie, logopedie, consiliere psihologică, socia­li­za­re, consiliere parentală, gru­puri de suport şi educaţionale pentru părinţii copiilor. Acest serviciu este deschis oricărui beneficiar, oricînd şi oricine are nevoie de sprijinul nostru profesional va găsi la noi înţelegere, empatie şi profesionalism. Împreună, putem îndeplini un vis comun: acela că aceşti copii se vor eli­bera din prinsoarea acestei di­zabilităţi, vor avea o viaţă independentă, cu prieteni, cu o slujbă, vor avea o viaţă fericită şi împlinită.

Dar acestea se vor realiza doar atunci cînd şi societatea se va elibera din prinsoarea prejudecăţilor şi a egoismului, cînd societatea va putea aprecia fiecare persoană, va preţui valoarea ei, indife­rent de ceea ce ea poate

sau nu să facă.

http://www.graiul.ro/?p=5149
dora
 
Posts: 3778
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Wed Feb 09, 2011 12:38 pm

Centru de zi - Asociatia “Autism Baia Mare”


Adresa Str. 22 Decembrie, Baia Mare, Romania

Telefon0362- 803037; 0771782349; 0747063415; 0744605399;E-mailautismbaiamare@gmail.comSitewww.autismbaiamare.ro

Organizatia de care este condus Asociatia “Autism Baia Mare


”Persoana de contact si functia Paul Daraban - presedinte

Luana Tamasan – director administrativ

Cod de identificare fiscala24824204Conducere

Paul Daraban - presedinte

Terapie comportamentala (ABA),logopedie, art-terapie, meloterapie
Tarifele sunt negociabile.



Imi place muzica”- proiect pentru copiii autisti

By Roxana Zlamparet">Roxana Zlamparet on 7 February 2011

ASOCIATIA AUTISM BAIA MARE in parteneriat cu SOFTVISION CLUJ – NAPOCA anunta inceperea proiectulului “IMI PLACE MUZICA”. Acest proiect vizeaza dezvoltarea serviciilor de terapie alternativa pentru copiii cu autism din cadrul asociatiei.




Programul de interactiune prin muzica faciliteaza :
- dezvoltarea comunicarii
- dezvoltarea imitatiei
- dezvoltarea abilitatilor de socializare si de exprimare emotionala
- diminuarea comportamentelor inadecvate si a stereotipiilor

Grupul tinta il reprezinta cei 30 de copii cu tulburari din spectrul autist, cu varste intre 2 ani si 12 ani care beneficieaza de terapie comportamentala si art-terapie in cadrul Centrului de Zi al Asociatiei Autism Baia Mare.

Activitati in cadrul proiectului:
1. Participarea la sedinTele bisaptamanale de terapie si interactiune prin muzica a fiecarui copil. In functie de severitatea deficitelor, a abilitatilor copilului si raspunsul la terapie, durata unei sedine va fi intre 30 de minute si 1 ora.
2. Participarea la Ziua Internationala a Copilului 1 iunie 2011 – se va pregati un moment artistic muzical special care va fi sustinut sau prezentat in format video.
3. Organizarea unui training de 2 zile pentru parinti cu tema “Dezvoltarea socio-emotionala a copilului cu autism prin metoda interactiunii prin muzica”.
4. Concretizarea experientei de invatare-terapie in elaborarea unei brosuri in format electronic cu exercitii specifice interactiunii prin muzica.

Proiectul se va desfasura in perioada ianuarie – decembrie 2011, in Centrul de Zi al Asociatiei Autism Baia Mare.

http://www.lumebuna.ro/2011/02/07/imi-p ... ii-autist/
dora
 
Posts: 3778
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI


Return to MARAMURES, MEHEDINTI,MURES

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron