Ex de proiecte

Moderator: moderators

Postby dora » Mon Jan 11, 2010 12:33 pm

Exemple de proiecte



PROIECT "CLUBUL DE WEEK-END"
pentru copiii cu autism


Fiecare copil este unic, are valoare inestimabila fiind creatia lui Dumnezeu. Fiecare copil are capacitati diferite, posibilitati diferite de dezvoltare. Recunoastrea particularitatilor fiecaruia, respectandu-le unicitatea, ne obliga sa oferim oportunitati egale tuturor copiilor.
In judetul Iasi se afla in evidenta Directiei de Asistenta Sociala si Protectie a Copilului un numar de peste 450 de copii cu autism si elemente de autism. Dintre acestia, peste 300 de copii nu urmeaza nici o forma de invatamint sau terapie (speciala sau nu), fiind izolati in familiile lor.
In general, mamele acestor copii sunt si asistenti personali ai acestora, multe dintre ele renuntind la servicii pentru a avea grija de copii lor. Acest fapt duce la imposibilitatea de a mai avea timp liber pentru alte activitati strict necesare unei vieti normale de familie.
Proiectul a fost propus la initiativa Asociatiei Nationale pentru Copii si Adulti cu Autism – filiala Iasi, asociatie de parinti infiintata cu sprijinul Star of Hope.

Scopul proiectului :
- Sa oferim oportunitati egale copiilor cu autism de a-si petrece timpul liber.
- Socializarea copiilor cu dizabilitati si a familiilor acestora, prin aceasta activitate aducind impreuna familiile, intr-un spatiu placut si pentru activitate pe care ne-o dorim instructiva.
- Oportunitea copiilor de a beneficia de terapie cu ajutorul unui specialist in orele petrecute in club.
- Oferirea unui timp liber si parintilor copiilor cu autism ce petrec 24 de ore cu copilul lor.

Obiectivele proiectului :
- Oferirea de petrecere a timpului liber in cadrul unor activitati instructive;
- Sensibilizarea comunitatii

Beneficiarii proiectului:
- Copiii cu dizabilitati din familii membre ale asociatiei de parinti ANCAAR;
- Familiile acestora si comunitatea locala.





Activitati principale :
1. Sedinte de terapie: 6 luni, 2 sedinte pe saptamana pentru fiecare grup (1 grup intr-o prima faza a proiectului), 4 ore sedinta, grup de 6-7 copii insotiti de un asistent. Sedintele de terapie vor avea loc intr-un apartament (cu 2 camere, la parter) inchirat din Iasi care asigura standarde de calitate pentru sanatatea si siguranta copiilor.
2. Activitati mediatizare proiect





La intilnirile de duminica sarbatorim si zelele de nastere ale copiilor. Acestia, impreuna cu parintii, se bucura impreuna si primesc cadouri pentru care multumi sponsorului nostru: LOUISE.

Punerea in practica cu succes a proiectului va constitui un pas inainte in procesul indelungat de reabilitare a copilului cu dizabilitati, va conduce la schimbarea mentalitatilor, a constientizarii importantei implicarii comunitatii in viata acestor copii, contribuind din plin la socializarea acestora si a familiilor lor.


http://www.ancaar-iasi.ro/club.html
dora
 
Posts: 3729
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Mon Feb 01, 2010 9:36 am

Propune proiect

Daca iti pasa de ce se intampla in comunitatea in care traiesti si cauti sprijin pentru ideile tale, propune o actiune si cetatenii Tarii lui Andrei te vor ajuta sa o transformi in realitate.


In fiecare luna, sustinem o idee care rezolva o problema din comunitatea ta! Propune un proiect si convinge-i pe ceilalti cetateni sa-l voteze. Noi te finantam cu 5000 de euro daca ideea ta ii convinge si pe ceilalti cetateni.
Pentru ca initiativa ta sa fie validata trebuie sa inchei un parteneriat cu o organizatie non guvernamentala sau cu o institutie de interes public (scoala, universitate, primarie, etc) care sa implementeze proiectul.
Petrom isi rezerva dreptul de veto in alegerea proiectelor, in cazul nerespectarii conditiilor din regulament.
Daca proiectul care a obtinut cele mai multe voturi nu este fezabil va fi declarat castigator proiectul de pe locul 2.


Intrebari frecvente 1. Pot depune doua proiecte in aceesi luna?


Da, poti depune cate proiecte doresti. In fiecare luna este desemnat un singur proiect castigator.
De aceea, pentru a-ti creste sansele, iti recomandam sa depui cate un proiect in fiecare luna.


2. Daca proiectul meu nu a fost desemnat castigator, il pot propune si luna urmatoare?


Da, un proiect necastigator poate fi propus de cate ori doresti. Pentru a creste sansele iti recomandam ca inainte de o noua propunere sa vezi proiectele castigatoare si sa iti imbunatatesti proiectul.


3. Tema proiectelor este aleasa de catre autorul proiectelor ?


Da, autorul proiectului trebuie sa identifice o problema a comunitatii locale si apoi sa propuna o solutionare.


4. Parteneriatul cu un ONG sau cu o institutie publica este obligatoriu ?


Da, acest parteneriat este obligatoriu pentru implementarea in conditii legale a proiectului castigator din fiecare luna.


5. Cum este desemnat proiectul castigator al lunii ?


Proiectele pot fi votate de catre cetatenii Tarii lui Andrei (1 vot / luna).

Proiectul care a insumat cele mai multe voturi pana in ultima zi a lunii este desemnat castigator. In acest moment este verificata procedura de propunere a proiectului de catre echipa organizatorilor. Daca toate conditiile sunt indeplinite (ex: incadrare in buget, realismul si pertinenta solutiilor propuse, etc), proiectul va fi implementat conform unui calendar stabilit de comun acord. Petrom isi rezerva dreptul de veto in ceea ce priveste implementarea proiectelor, in cazul nerespectarii conditiilor de propunere si / sau implementare. In cazul in care proiectul cu cele mai multe voturi nu este fezabil din varii motive concrete, va fi luat in considerare pentru implementare proiectul situat pe locul 2 ca numar de voturi.

Autismul -sa intelegem lumea copiilor nostri


Asociatia parintilor copiilor autisti din Bacau

https://www.taraluiandrei.ro/Uploads/Pr ... 51c2df.doc
dora
 
Posts: 3729
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Wed Jun 02, 2010 12:43 pm

Autist la gradinita!Proiectul “Autist la gradinita!” a fost propus de Maria Daniela Martinescu in parteneriat cu “Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism”

Propus la data de 09 mai. 2010
Voturi: 8% (din total 150 voturi)
>> 1 comentariu

>> Descarca formularul detaliat al proiectului (.doc - 431 kb) si daca te-a convins ca merita implementat voteaza-l
Cauza sociala:

Copilul cu autism are nevoie de terapie pentru a recupera intarzierile in dezvoltare provocate de aceasta tulburare dar si pentru a se putea integra in grupurile specifice varstei lui (avand comportamente adecvate). Ei au nevoie de terapie intensiv de timpuriu, parintii au nevoie sa stie care sunt drepturile copiilor lor, dar si care sunt problemele cu care se confrunta copiii. Educatorii si profesorii au nevoie sa fie informati despre tehnicile de lucru cu copiii cu autism.

Desfasurarea proiectului

In mod concret, proiectul se va desfasura pe urmatoarele planuri: 1. Organizarea de cursuri de informare adresate: - parintilor. - profesorilor si educatorilor, 2. Materiale de promovare - Tiparirea unui numar de 10.000 flyere ce vor fi distribuite in parcuri si locuri importante din Bucuresti. - De asemenea, tiparirea unui numar de 2000 de brosuri, cu un numar de 30 pag ce vor fi distribuite profesorilor, educatorilor si parintilor copiilor cu autism. Proiectul este unul de educatie, cu aplicabilitate practica. Atat parintii cat si profesorii vor invata cum sa abordeze copilul cu autism, astfel incat acesta sa poata fi cat mai bine integrat in mediul social adecvat varstei lui, respectiv in gradinita si scoala.

http://www.taraluiandrei.ro/orasul-tau/ ... !_421.html
dora
 
Posts: 3729
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Tue Sep 21, 2010 1:14 pm

Proiectul „Şanse la integrare” este iniţiat de către Direcţia Protecţia Copilului din cadrul D.G.A.S.P.C.sector 6 şi are ca scop desfăşurarea unor servicii sociale, consiliere şi formare a adulţilor – părinţi şi specialişti, cadre didactice care vin în sprijinul copiilor cu autism cu vârste cuprinse între 2-8 ani în vederea recuperării prin furnizarea de servicii sociale şi asigurării integrării, accesului la educaţie în sistemul de
învaţământ public de masă şi încetarea discriminării copiilor cu autism prin oferirea unui cadru care să îi ajute la incluziune, nu la izolare
.

Necesitatea implementării acestui proiect pleacă de la constatarea că, la nivelul învăţământului preşcolar apar în mod constant solicitări ale părinţilor copiilor cu autism de a-şi înscrie copiii în învăţământul de
masă, de a cere respectarea drepturilor copilului, de a beneficia de suport şi intervenţie din partea specialiştilor în procesul de incluziune a copilului la grădiniţă şi apoi la şcoală.


Înscrierea la grădiniţă este făcută doar scriptic, fără o pregătire în prealabil a copilului, familiei şi instituţiei care integrează copilul cu
autism. Dacă înscrierea copilului cu autism la grădiniţă nu este pregătită din timp aceasta se transformă într-un eşec, atât pentru copil, familie cât şi pentru instituţia şi cadrele didactice care au fost bine intenţionate.
Acest lucru are repercursiuni şi la înscrierea – integrarea copilului autist la şcoală.
Remarcăm astfel că serviciile oferite până în prezent pentru copiii cu autism şi familiile lor trebuie precedate de un proiect care să ajute şi să asigure realizarea unei intervenţii comune şi adecvate din partea
părinţilor, specialiştilor şi a cadrelor didactice asupra copilului cu autism, pentru a conduce la un progres constant al integrării cu succes în sistemul de învăţământ de masă. Altminteri această alianţă este dificil de
efectuat deoarece copilul cu autism, familia acestuia, cadrele didactice, copiii şi părinţii copiilor „obişnuiţi” nu sunt pregătiţi pentru o educaţie incluzivă care ar trebui să înceapă cât se poate de timpuriu.


La nivelul sectorului 6 sunt înregistraţi aproximativ 81 de copii cu autism cu vârste între 2-18 ani, 43 dintre aceştia fiind incluşi în grupa 2-8 ani. Pe lângă aceştia un procent de 10-15% nu au certificate de încadrare într-un grad de handicap din cauza dificultăţii părinţilor de a accepta dizabilitatea copilului sau pur şi simplu nu conştientizează acest lucru.


Necesitatea acestui proiect răspunde la depăşirea şi rezolvarea anumitor bariere, probleme interconectate sesizate de părinţii copiilor cu autism şi cadrele didactice din sectorul 6, ca de exemplu:

 inexistenţa la nivel local a unui serviciu şi a unei strategii pe termen lung privind adoptarea unei educaţii de tip incluziv pentru copii cu autism din sectorul 6;
 necesitatea evaluării şi intervenţiei timpurii pentru copiii cu autism, necesitatea de a începe integrarea cu „începutul” – grădiniţa şi apoi şcoala;
 necesitatea pregătirii părinţilor pentru a putea deveni coterapeuţi în procesul de recuperare şi integrare a copilului cu autism;
 grădiniţele nu sunt pregătite în problematica integrării copilului cu autism;
 cadrele didactice nu au o pregătire suficientă în domeniul copilului cu autism/ psihopedagogiei speciale şi prin urmare nu ştiu cum să răspundă la cerinţele familiei/copilului cu autism şi olicită formare în domeniul copilului cu autism respectiv al psihopedagiei speciale;
 comunitatea nu este suficient informată, cu privire la o educaţie incluzivă a copiilor cu autism din sectorul 6.


De aceea nevoia urgentă privind derularea unui Proiect de Educaţie Incluzivă prin crearea unor servicii sociale şi formare a adulţilor – părinţi şi specialişti, cadre didactice, care vin în sprijinul copiilor
cu autism cu vârste cuprinse între 2-8 ani cu scopul recuperării şi asigurării integrării, accesului la educaţie în sistemul de învăţământ public de masă.


Astfel prin acest proiect urmărim:
· desfăşurarea unor servicii sociale, formare şi consiliere la nivelul sectorului 6 pentru pregătirea părinţilor şi a cadrelor didactice - educatori, consilieri şcolari, învăţători –specializaţi pe copilul cu autism – vârsta preşcolară - şcolară;
· copiii cu autism (2-8 ani) beneficiază de servicii de evaluare multidisciplinară şi intervenţie centrată pe nevoi personale: logopedie, kinetoterapie şi masaj, terapie ocupaţională,artterapie şi muzicoterapie. Se doreşte implicarea activă a familiei ca şi coterapeut în
recuperarea copilului şi va primi programe de lucru pentru acasă. Copilul va fi susţinut de specialişti în vederea incluziunii în învăţământul de masă;
· cadrele didactice beneficiază de training-uri şi consultanţă privind integrarea copilul cu autism.


Ca şi impact se preconizează ca în comunitatea sectorului 6, educaţia incluzivă să devină un proces continuu de dezvoltare a instituţiilor şcolare – grădiniţe, cu scopul de a exploata (valoriza) resursele existente, pentru a sprijini participarea la învăţare a tuturor copiilor dintr-o comunitate dar şi abilitarea acestora pentru primul pas al integrării: grădiniţă şi clasa I.


Ca urmare a celor prezentate mai sus, în conformitate cu legislaţia în vigoare, respectiv, Legea nr.272/2004 privind protecţia copilului, Legea nr.47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială,
O.G. nr. 68/2003 privind serviciile sociale, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr.215/2001 privind administraţia publică, republicată, propun spre aprobare Consiliului Local al Sectorului 6
Hotărârea privind acordul Consiliului Local sector 6 pentru derularea proiectului „Şanse la integrare” ce va fi desfăşurat în cadrul comunităţii locale din sectorul 6.
DIRECTOR GENERAL
MARIUS LĂCĂTUŞ



Consiliul Local al Sectorului 6,
HOTĂRĂŞTE:
Art.1: Se aprobă cuantumul maxim de 50.000 lei din valoarea totală de 64.850 lei
pentru derularea proiectului „Şanse la integrare” conform Anexei, care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.




http://www.protectiacopilului6.ro/Files ... egrare.pdf
dora
 
Posts: 3729
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Tue Jun 28, 2011 9:27 pm

Toți copiii merg la școală04.03.2011 |

Redactor: Andreea Orosz (RFI România) |

Acesta este numele unui proiect finanţat de Uniunea Europeană prin care se încearcă integrarea copiilor cu probleme.


©http://ec.europa.eu

Proiectul îşi propune să îi înveţe pe profesori să lucreze cu copiii care au probleme. În prima fază a proiectului, specialişti şi inspectori şcolari din 8 judeţe s-au reunit pentru a discuta despre modul în care pot fi învăţate cadrele didactice să recunoască problemele copiilor cu dizabilităţi şi mai ales să-i ajute să se integreze alături de copiii lor. Cu atât mai mult cu cât, aceşti copii pot fi găsiţi în aproape toate şcolile.

Rică Zaharia este inspector pentru învățământul special din Prahova şi spune că la nivelul acestui judeţ există puţini specialiști la un număr mare de copii cu dizabilităţi.

Maria Novac, psiholog în Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Vrancea explică, la rândul ei, modul în care va fi implementat acest proiect la nivelul profesorilor.

„Proiectul îi vizează pe copiii cu dizabilităţi dar e foarte importantă şi implicarea părinţilor”, explică Constantin Cernat, de la Asociaţia Idei pentru Viitor, managerul proiectului.

„Într-adevăr, primii care ar trebui să înveţe să lucreze cu aceşti copii sunt chiar părinţii acestora”, explică psihologul Maria Novac.

Proiectul «Toţi copiii merg la şcoală» este cofinanţat din Fondul Social European prin programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane.
http://www.euranet.eu/rum/Programul/Pro ... g-la-coala
dora
 
Posts: 3729
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Tue Aug 30, 2011 3:47 pm

dora
 
Posts: 3729
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Tue Aug 30, 2011 3:52 pm

. Denumire proiect: ”Şanse la integrare”
Sursa de finanţare: bugetul local al Sectorului 6 şi alte surse
Bugetul proiectului: suma totală este de 64.850 lei, contribuţia DGASPC 50.000 lei
Durata de desfăşurare: 9 luni

Scop: desfăşurarea unor servicii sociale, consiliere şi formare a adulţilor – părinţi şi specialişti, cadre didactice, voluntari care vin în sprijinul copiilor cu autism cu vârste cuprinse între 0-8 ani.
Obiectiv general: recuperarea şi abilitarea copiilor cu autism în vederea integrării, accesului la educaţie într-un cadru care să-i ajute la incluziune şi nu la izolare.
Obiective specifice: - constituirea unei echipe multidisciplinare (logoped, terapeut ocupaţional, kinetoterapeut, artist plastic, voluntari formatori în muzicoterapie, psihopedagog, psiholog, asistent social) care să asigure servicii de consultanţă şi evaluare pentru copiii cu autism, consiliere de specialitate părinţilor şi cadrelor didactice;
- identificarea copiilor cu autism cu vârste cuprinse între 0-8 ani din sectorul 6 şi evaluarea, selectarea şi pregătirea acestora pentru procesul de integrare/incluziune în învăţământul de masă preşcolar şi şcolar;
- pregătirea părinţilor pentru a putea fi coterapeuţi în procesul de recuperare şi integrare a copilului cu autism în învăţământul de masă;
- organizarea de training-uri pentru cadrele didactice şi consultanţă specializată privind crearea unui mediu incluziv;
- campanie de sensibilizare a membrilor comunităţii privind respectarea drepturilor copilului şi a promovării educaţiei incluzive în comunitatea sectorului 6.
Necesitatea acestui proiect răspunde la depăşirea şi rezolvarea anumitor bariere, probleme interconectate sesizate ca urmare a analizei nevoilor beneficiarilor DGASPC 6 şi a semnalelor părinţilor copiilor cu autism.

http://www.protectiacopilului6.ro/document.php?doc=78
dora
 
Posts: 3729
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Wed Sep 28, 2011 9:00 pm

dora
 
Posts: 3729
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Sun Oct 09, 2011 6:00 pm

Proiectul “Sprijinirea sistemului educaţional special prin portal educaţional dedicat“, este co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare nr. 146/323/21.10.2009, încheiat cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, în calitate de Organism Intermediar.


Proiectul se implementează în plan naţional, cu componente centrale la nivelul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului și Sportului, dar și locale la nivelul a 140 de unități școlare ce abordează educația copiilor cu nevoi speciale. Durata proiectului este de 24 de luni.


Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea şi stimularea sistemului educaţional special pentru a facilita copiilor cu cerinţe educative speciale (celor cu deficienţe mentale în particular) o înţelegere mai bună a mediului şi a societăţii în care se dezvoltă, cât şi pentru a asigura integrarea acestora și participarea activă și responsabilă la viața socială.
Obiectivele specifice ale proiectului urmăresc:
•dezvoltarea şi implementarea de lecţii educaţionale destinate elevilor cu cerinţe educaționale speciale, ţinând cont de cerinţele programei școlare, de particularităţile acestui grup de copii şi aliniate la standardele internaţionale de curriculum şi calitate şi la principiile unei educaţii incluzive;
•deprinderea unor abilităţi de bază în ceea ce priveşte utilizarea mijloacelor TIC şi a resurselor şi facilităţilor oferite de Internet, de către elevii cu cerinţe educaționale speciale;
•dezvoltarea profesională a cadrelor didactice din sistemul educațional special pentru utilizarea TIC ca resursă de predare şi integrarea acesteia în educaţie;
•creşterea capacităţii atât la nivel central cât şi local pentru administrarea soluţiilor software dedicate îmbunătăţirii proceselor educaţionale desfășurate la nivelul insituţiilor de învăţământ ce abordează educația copiilor cu nevoi speciale;

Descrierea proiectului
Mai multe informatii despre proiect ...

Descarcă
http://proiecte.pmu.ro/web/scolispeciale/despre-proiect
dora
 
Posts: 3729
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI


Return to LEGI, HOTARARI,ORDONANTE

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests