CENTRUL "SFANTUL MIHAIL"- Bucuresti, ABA

Moderators: camel, moderators

CENTRUL "SFANTUL MIHAIL"- Bucuresti, ABA

Postby dora » Tue May 30, 2006 6:16 pm

Centrul de Zi pentru Copii cu Autism si Servicii de Consiliere la Domiciliu "Sfantul Mihail".


Centrul s-a nascut prin intermediul unui proiect pilot “Si ei sunt ai nostri – o viata mai buna pentru copiii cu autism” dezvoltat in 2002 cu ajutorul Uniunii Europene si a Ligii Nationale Romane pentru Familie si Copii cu Handicap Mental.

Derularea proiectului a oferit sanse reale de recuperare a copiilor si a ajutat la organizarea unui centru, care treptat a devenit unul dintre cele mai importante din acest domeniu din tara.

Din anul 2002 pana in anul 2006, proiectul s-a desfasurat la sediul fundatiei, iar in anul 2006 s-a incheiat un parteneriat de functionare cu Scoala Speciala pentru Surzi nr 1, unde s-au infiintat patru grupe pentru copii cu autism, si unde s-au imbunatatit foarte mult conditiile de lucru, datorita logisticii pusa la dispozitie de MECT (spatiu in scoala, personal angajat al MECT-ului etc).

La inceput se adresa copiilor din mai multe categorii de varsta, insa in prezent, datorită eficientei sporite a lucrului terapeutic, se adreseaza in special copiilor mici, la care se poate face o interventie timpurie, mentinand in acelasi timp si copiii cu varste mai mari.
In cadrul centrului se ofera servicii de educatie si terapie pentru copii cu Tulburari de Spectru Autist (TSA) si se aplica cele mai noi metode si tehnici pentru educarea si recuperarea copiilor – ABA, PECS, TEACCH. Modelul de aplicare a analizei comportamentale dezvoltat la UCLA – ABA presupune interventie intensiva in cazul copiilor cu autism cu varste cuprinse intre 3 si 20 de ani.


Programul specific de terapie presupune 40 de ore de lucru intensiv ‚unu la unu’ (profesor si elev), mai exact 6-8 ore pe zi timp de 5 zile pe saptamana. Activitatile centrului se desfasoara in 4 sali de clasa utilate corespunzator pentru necesitatile existente, un spatiu de joaca pentru copii amenajat pe principii senzoriale si o sala de sport. Tot in cadrul centrului, fundatia a promovat programe complementare de conferinte, ateliere de lucru si antrenamente pentru a aduce in atentia publicului si pentru a schimba atitudinea oamenilor fata de cei care traiesc cu TSA (tulburari din spectrul autist).

Echipa centrului cuprinde asistenti sociali, educatori, pedagogi, coordonator proiect.

Serviciile centrului cuprind: programul de zi al copiilor; programul de evaluare si programul de coordonare la domiciliu.

Coordonatorul centrului: Psih. Zamfir Marius Teodor
Adresa:Str. Neatarnarii nr.3, sector 1, Bucuresti
Telefon: 021/667 64 33

http://www.cid.org.ro/autism
Last edited by dora on Sun Oct 30, 2011 12:35 pm, edited 4 times in total.
dora
 
Posts: 3729
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Fri Jul 07, 2006 12:55 pm

Se plimba de colo-colo zambind, facand miscari stereotipe cu degetele, incrucisandusi-le in aer. Isi legana capul dintr-o parte in alta, soptind si murmurand acelasi cantec de trei note. Invartea cu mare placere orice obiect putea... Atunci cand era introdus intr-o camera, ignora complet oamenii si se orienta instantaneu catre obiecte, de preferat cele care puteau fi invartite...”
de Florentina Bratfanof cu sprijinul Asociatiei Copii in dificultate

Tabloul de mai sus, descris de specialistul austriac, Leo Kanner, in 1943 era, la acea data, o priveliste destul de rara in patologia copilului. Astazi, insa, din cauze inca neelucidate, din ce in ce mai multi parinti se confrunta cu aceasta provocare: copilul lor sufera de o tulburare care ii afecteaza toate capacitatile de integrare in mediu.

Comportamentele unui copil cu autism difera de cele ale unui copil normal prin faptul ca manifesta dificultati in urmatoarele domenii:

Interactiunea sociala: utilizarea unor comportamente nonverbale cum ar fi privitul ochi in ochi, expresiile faciale, pozitiile corpului; lipsa dorintei de a impartasi placere, interese sau realizari cu alte persoane; lipsa reciprocitatii sociale sau emotionale;

Comunicare: intarzierea sau lipsa totala a limajului verbal sau impedimente in abilitatea de a initia sau sustine o conversatie cu ceilalti; limbaj stereotip si repetitiv sau limbaj idiosincratic; lipsa jocului variat si spontan sau a jocului social imitativ potrivit varstei;

Comportamente, interese si activitati reduse, repetitive si stereotipe: interes redus si anormal in intensitate sau concentrare; aderenta aparent inflexibila pentru un ritual specific si nefunctional; maniere stereotipe sau repetitive (de exemplu: falfairea sau rasucirea mainii sau a degetului, sau miscari complexe ale intregului corp); preocupari insistente pentru parti ale obiectelor.

Desi cauzele clare ale declansarii si mentinerii simptomelor nu sint inca elucidate si totul pare o situatie fara iesire, exista proceduri de recuperare a capacitatilor afectate. De mai bine de trei decenii, specialistii americani au elaborat si dezvoltat o metodologie de lucru pe baza comportamentala a carei aplicare riguroasa aduce rezultate extraordinare.

Terapia A.B.A. (Applied Behavioral Analysis) este aplicata astazi cu succes in multe centre din lume, in special in SUA, Anglia, Norvegia si Spania. In Romania, in Centrul “Sf. Mihail” din cadrul Fundatiei Copii in Dificultate se aplica principiile de baza ale acestei terapii cu excelente rezultate in recuperarea capacitatilor de verbalizare, socializare, de autoservire si cognitive. Conditiile optime pentru obtinerea rezultatelor scontate (integrarea sociala a copilului intr-un mediu obisnuit) vizeaza diagnosticarea si interventia timpurie, structurarea buna a programului, consecventa in aplicarea acestuia si durata timpului de lucru (optim 40 ore/saptamina).
Autorii cartii Copii cu autism: O noua speranta de vindecare, Niko si Elizabeth Tinbergen au sugerat faptul ca starea autistica este cauzata nu de catre factori genetici sau neurologici, ci de „un dezechilibru emotional dominat de anxietate, ce duce la retragerea din societate si ... esec al invatarii din interactia sociala. Se presupune ca acest dezechilibru a rezultat din lipsa de legatura dintre mama si bebelus, dar din momentul in care legatura mama-copil a fost stabilita sau refacuta incepe dezvoltarea normala”. Una dintre cele mai eficiente metode de restaurare a relatiei respective este „Terapia prin sustinere”.

Aceasta terapie implica strangerea copilului in brate pana ce acesta accepta comfortul. Pentru aceasta este esential sa fie provocata o stare de suparare copilului pentru ca acesta sa simta nevoia de a fi consolat. Deseori adultul sta deasupra copilului, tinand capul in asa fel incat sa stabileasca contact vizual dar deasemenea, in sedinte se aplica pozitia in care adultul tine copilul pe genunchi. Sedintele pot dura in general pana la 45 de minute si in multe dintre cazuri copii vor fi extrem de suparati in mod vizibil in tot acest timp.

Se atesta faptul ca terapia prin sustinere contribuie considerabil la tratamentul copiilor cu autism si poate avea ca rezultat ca acestia sa devina normali.

Au fost insa si critici la adresa terapiei respective, argumentandu-se faptul ca autorii nu raporteaza in mod corect felul studiilor implicate, al subiectelor folosite sau al rezultatelor. Din pacate terapia prin sustinere a cauzat multe discutii si controverse. Studiile de evaluare promise nu au aparut nici pana acum si, la fel ca multe alte tratamente publicate, a disparut fara urma. Nu s-au inregistrat date cum ca acei copii care au expermintat terapia prin sustinere sunt mai mult sau mai putin deranjati in viata de mai tarziu decat cei care nu au experimentat-o
http://www.121.ro/content/show_article. ... &page_nr=2
dora
 
Posts: 3729
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Mon Mar 29, 2010 12:35 pm

CENTRUL DE ZI PENTRU COPII CU AUTISM

“SFANTUL MIHAIL”



PROIECTUL DE RECUPERARE A COPIILOR CU AUTISM PRIN TERAPIA ABA




SCURT ISTORIC AL CENTRULUI DE ZI PENTRU COPII CU AUTISM SF MIHAIL IN CADRUL FUNDATIEI COPII IN DIFICULTATE – ROMANIA


Fundaţia Copii în Dificultate România a demarat în anul 2002 Proiectul de Autism, iar în anul 2004 a început aplicarea terapiei comportamentale de inspiraţie ABA în scop experimental.

După aproape 3 ani de aplicare, rezultatele obţinute sînt foarte promiţătoare, fapt care a îndreptăţit conducerea Fundaţiei să caute o formă de certificare a acestei terapii în România. Cererea de intervenţie pentru recuperarea copiilor cu TSA a crescut îngrijorător de mult pentru Centrul de Zi, iar Programul de Evaluări periodice are locurile rezervate cu 6 luni în avans. În aceste condiţii, a crescut foarte mult şi cererea de formare a altor specialişti în lucrul cu TSA în alte instituţii (spitale, clinici, fundaţii) şi în familii.


OBIECTIVE


1.

Pregatirea ,specializarea participantii in indrumare si sprijin pentru lucrul eficient cu elevii cu Tulburari din Spectrul Autist, precum si terapii de relaxare si calmare prin masaj si aromoterapie.


Obiectivul principal al prezentului proiect consta in specializarea unui numar de aproximativ 30 persoane ( psihologi, kinetoterapeuti , educatori, profesori, parinti), care lucreaza sau intra in contact direct cu copii cu Tulburari din Spectrul Autist, aflati in Centre de plasament, Centre de zi, sau institutii de invatamant publice sau private.



După mai multe încercări, Fundaţia CID România a reuşit stabilirea unei colaborări cu Center for Early Autism Treatment (CEAT) din Belfast, Irlanda de Nord. Avînd în vedere că formarea în terapia ABA presupune contactul continuu cu o instituţie de specialitate (cel puţin 2 ani), iar deplasarea unor specialişti români în străinătate şi susţinerea acestora în formare pentru o asemenea perioadă de timp ar fi foarte costisitoare, specialiştii de la CEAT au fost de acord (în premieră) să facă acest training pentru specialiştii români în România, lucru foarte avantajos pentru echipa Centrului Sf. Mihail.

Initiativele in ceea ce priveste recuperarea copiilor cu autism au luat amploare in Romania ultimilor ani. Cu toate acestea nu exista un sistem logic, organizat care sa functioneze oferind beneficiarilor cele mai inalte standarde, asa cum exista in Occident.



Medicii neuropsihiatrii recumanda de asemenea inceperea unei astfel de terapii cut mai curand de la momentul in care apare suspiciunea sau certitudinea existentei sindromului autism.

Un mare avantaj al terapiei ABA este faptul ca se aplica (adaptat) cu succes in caz de sindrom ADHD, sau orice tip de intarziere sau/si probleme de comportament.

Pana de curand nu se auzise in Romania de persoane cu autism recuperate, integrate in societate si indepente. Acum exista aceasta certitudine datorita primelor astfel de cazuri pe teritoriul tarii noastre. Acest lucru se datoreaza aplicarii terapiilor comportamentale care au imprumutat principiile si modelul terapiei ABA, bazata pe interventie percoce, intensiva, structurata, individuala si individualizata. Nu trebuie sa ne rezumam la aceste rezultate, ele trebuie sa impulsioneze si sa ne motiveze sa imbunatatim metodele si tehnicile de lucru dupa cele mai bune modele. Acest lucru nu este posibil decat daca vor exista profesionisti cu o pregatire adecvata si recunoscuta si care sa apartina de un sistem logic si contolat (de exemplu ONG-uri, centre de recuperare, institutii de stat si /sau private).

Dat fiindca aceasta initiativa, devenita o necessitate acuta in tara noastra, reprezinta un progres extaordinar si mult asteptat, este foarte importanta institutia care organizeaza specializarea. Din aceasta cauza cea mai potrivita este si cea care are vechimea cea mai mare in acest domeniu, respectiv Centrul “Sfanta Margareta” din Bucuresti, care sustine , incurajeaza si aplica terapie cu principiile aba la baza, fiind prima care a facut acest lucru.

Interventia terapeutica comportamentala este foarte eficienta si se poate aplica la orice varsta , insa rezultatele sunt incomparabile (dintre interventia precoce si cea mai tarzie). De aceea este foarte important ca parintii in momentul in care observa tulburarii de dezvoltare la copilul lor sa se prezinte fara intarziere la medicul diagnostician, apoi sa se intereseze de potentialele metode terapeutice si sa nu ezite in aplicarea lor cat mai curand. Apoi, este foarte important ca parintii sa selecteze nu numai metoda terapeutica potrivita , ci si institutia si personalul adecvat si suficient pregatit.

Chiar si la noi , in Romania , ABA a aparut de foarte curand , desi in restul Europei si mai ales in SUA este demult aplicata. Astfel, parintii de copii autisti romani, care doresc sa aplice ABA nu mai sunt nevoiti sa caute un institut din alte tari mai civilizate , care sa ii primeasca sub aripa lui.

http://www.scritube.com/medicina/PROIEC ... I73381.php
dora
 
Posts: 3729
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby formykid » Wed Jun 09, 2010 1:33 pm

Avand in vedere ca suntem din provincie- de la "cam mare" departare si trebuie sa ne gandim bine cand anume mergem la Bucuresti, unde anume stam etc- am dori sa va intrebam si noi, speram sa nu indraznim prea mult: cat costa o ora de terapie, eventual cat e evaluarea initiala, si minim cate ore de terapie trebuie sa ne angajam sa efectuam pentru a putea fi acceptati?Sau poate cu asta trebuia sa incepem, exista niste conditii pentru a putea fi acceptati si a veni la terapie?Altfel spus, mai este loc/mai sunt locuri?
Multumim anticipat de eventualele raspunsuri.
It requires more courage to suffer than to die.
formykid
 
Posts: 55
Joined: Sat Jan 03, 2009 4:45 pm


Return to CENTRE ABA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron