Cum facem rost de bani?????

Moderator: moderators

Cum facem rost de bani?????

Postby dora » Sun Sep 09, 2007 5:32 pm

Ghid de strangere de fonduri (fundraising)


Introducere
Reguli generale
Planul programului de strangere de fonduri
Activitatea de strangere de fonduri
Tehnici de strangere de fonduri
Concluzie


I. Introducere

In principiu, succesul oricarei activitati deriva din doua surse: oameni (cei care o desfasoara si cei care beneficiaza de aceasta) si bani. Aceste surse trebuie foarte bine gestionate, pe baza unor campanii si programe integrate in tactica organizatiei.

Deoarece procurarea resurselor financiare reprezinta o necesitate permanenta, se impune o planificare exacta a strategiei si a tacticilor care urmeaza sa fie aplicate de catre organizatie (experienta altor organizatii este, deseori, de foarte mare ajutor).

Inainte de a incepe orice eforturi de a obtine fonduri de la altii, stabiliti exact motivele pentru care aveti nevoie de acesti bani, destinatiile pe care ii vor urma ei in activitatea organizatiei. Daca nu primesc explicatii convingatoare cu privire la modul de utilizare a banilor oferiti, putini donatori raman dispusi sa sprijine financiar organizatia dumneavoastra.

Odata depasita aceasta etapa, trebuie realizat un plan - foarte bine structurat - al activitatii de strangere de fonduri. Trebuie incluse informatii despre:

Potentialii donatori;
Grupurile donatoare si estimarea sumelor care ar putea fi donate de fiecare grup;
Identificarea si dezvoltarea unor motive convingatoare pentru care fiecare donator ar raspunde favorabil solicitarii de fonduri (tinand cont, fireste, de particularitatile fiecarui grup donator);
Metodele cele mai potrivite (adaptate situatiei fiecarui grup donator) pentru re-solicitarea donatorilor deja verificati;
Suma disponibila zilnic pentru desfasurarea activitatilor de procurare de fonduri.
Acest plan trebuie completat de o atitudine cat mai corecta a fiecarui membru al echipei care se ocupa de strangerea de fonduri, care trebuie sa stie - in fiecare clipa - ca:

activitatea organizatiei din care face parte - activitatea fiecaruia din colegii lui - se sprijina pe programul de strangere de fonduri;

activitatea de strangere de fonduri este o activitate dificila care trebuie desfasurata in mod continuu;


strangerea de fonduri este o activitate fireasca si necesara, nu o munca "injositoare", ea presupune indemanare, pricepere, consecventa si responsabilitate, incredere in colegii de echipa si in puterea celor care conduc activitatile propuse.

Un element esential il reprezinta convingerea ca activitatea pentru care solicitati fonduri este foarte necesara si poate fi dusa la bun sfarsit de organizatia dumneavoastra.


II. Reguli generale

In organizarea si desfasurarea activitatilor de strangere de fonduri, experienta a evidentiat o serie de reguli cu caracter general:

Solicitati fonduri ori de cate ori aveti nevoie, pentru ca nimeni nu va da daca nu cereti.


Activitatea unei organizatii nu se poate baza pe rarele cazuri cand donatorii se manifesta din proprie initiativa (chiar si in aceste cazuri, este necesara promovarea organizatiei, pentru a anunta activitatile desfasurate si cele planificate).
Fiti precisi in cererile dumneavoastra.
Stabiliti exact ce si cat cereti. Stabiliti exact cum veti utiliza sprijinul solicitat.
Cautati donatori corespunzatori.
Unii oameni sunt mult mai deschisi sa sprijine anumite activitati decat altii.
Reamintiti donatorilor promisiunile facute.
Divizati activitatea de strangere de fonduri.
Astfel, membrii echipei se pot concentra asupra actiunilor care le revin.
Incercati sa le oferiti, pe rand, posibilitatea sa desfasoare actiuni diferit; astfel poate fi evitata monotonia si pot fi puse in valoare mai bine abilitatile fiecarui membru al echipei.
Multumiti donatorilor frecvent si in public.
Multumirile adresate personal sunt, de asemenea, extrem de importante.
Explicati donatorilor cum ati utilizat ajutorul primit.
Astfel va fi evitata orice suspiciune de utilizare nepotrivita, ineficienta sau incorecta.
Pentru a relatie pe termen lung intre organizatia dumneavoastra si donator, astfel de schimburi periodice de informatii sunt esentiale.
Ca orice alta activitate, strangerea de fonduri se realizeaza mult mai usor prin exercitiu.
Adaptati si aplicati experienta altora, experimentati, studiati, exersati continuu.


III. Planul programului de strangere de fonduri


Planul pentru strangerea de fonduri trebuie sa descrie obiectivele urmarite, strategia propusa pentru atingerea acestora - cu un plan de actiune cat mai flexibil - termenele limita, bugetul programului.

Cand planificati strangerea de fonduri, aveti in vedere atat bani cat si alte forme de sprijin (de exemplu, servicii de tipul spatiilor pentru intalniri, echipamente pentru inchiriere, transport sau publicitate).

De regula, un plan de succes pentru strangerea de fonduri impune solicitarea sprijinului cat mai multor persoane, de cat mai multe ori si pe cat mai multe cai. In acest scop, trebuie urmarite cateva etape importante:

A. Realizarea unei liste cu posibili donatori

A.1 O persoana poate deveni donator daca are, mai intai de toate, o cale legala de a contribui si, in al doilea rind, o motivatie suficienta.


Pentru realizarea unei liste cat mai complete trebuie utilizat ajutorul tuturor celor din jur: colegi din cadrul organizatiei, prieteni, rude. Lista trebuie sa cuprinda cateva informatii relevante: daca este vorba de un donator cunoscut sau de unul prezumtiv, eventualele reactii anterioare la solicitari similare, motivele pentru care ar fi dispusi sa doneze fonduri, de cine si cand au fost propusi, persoane de contact, alte informatii utile.
Drept punct de plecare pentru realizarea listei dumneavoastra de donatori potentiali, puteti utiliza informatii oferite de persoanele care desfasoara sau au desfasurat astfel de actiuni, organizatiile sau asociatiile profesionale ale oamenilor de afaceri, cataloagele unor firme sau cele publicate cu ocazia unor manifestari (expozitii, congrese).
Aveti in vedere necesitatea completarii si imbunatatirii permanente a listei realizate.

A.2 Dupa realizarea listei, donatorii potentiali identificati trebuie ierarhizati functie de nivelul de contributie anticipat.
Lista poate fi impartita, de exemplu, in:

donatori foarte mici;
donatori mici;
donatori mijlocii;
donatori mari;
donatori deosebit de generosi.
In acest moment, pot fi determinati o serie de indicatori esentiali pentru programul de strangere de fonduri:

Suma de bani totala pe care o poate asigura lista realizata si suma care poate fi obtinuta intr-o perioada determinata - astfel puteti stabili, in continuare, cat de agresiva trebuie sa fie campania de strangere de fonduri;
Realismul planului de buget al activitatii pentru care solicitati fondurile si masura in care poate fi acoperit prin strangerea de fonduri;
Costul programului de strangere de fonduri.
Pe aceasta baza, poate fi determinata:

metoda cea mai potrivita de a obtine fondurile;
gradul de realism al obiectivelor organizatiei dumneavoastre.
Aceste informatii trebuie prezentate echipei manageriale a programului de strangere de fonduri, astfel incat sa fie posibila eventuala revizuire a strategiei adoptate.
Dupa rezolvarea tuturor problemelor aparute in aceasta etapa, se poate trece la urmatorul pas: dezvoltarea motivelor.

B. Identificarea si dezvoltarea unor motivatii convingatoare pentru a obtine fondurile

B.1 Se poate incepe prin realizarea unei liste de motivatii posibile.
Folosind informatii privind activitatile desfasurate si cele care urmeaza sa fie desfasurate, va fi elaborat un anunt general pentru programul de strangere de fonduri.

B.2 Pe baza listelor realizate anterior, se trece la contactul direct cu donatorii.
Trebuie oferite informatii despre planurile organizatiei si modul lor de punere in aplicare, astfel incat donatorii sa aiba posibilitatea de a alege dupa preferinte (este posibil, astfel, ca donatorii sa dea - de buna voie - mai mult decat a fost anticipat initial).
Nu promiteti lucruri pe care nu le puteti realiza.
Aratati donatorilor in ce fel isi servesc propriile interese prin ajutorul pe care il acorda (de exemplu: contribuie la crearea unui sistem financiar echilibrat, apara dreptul la proprietate, ajuta persoane nevoiase). Solicitati sprijin personal - din partea donatorului contactat - dar utilizati si scrisori sau telefoane de recomandare, aranjarea de intilniri cu alti posibili donatori.

Inainte de a lua decizia de a sprijini organizatia dumneavoastra, donatorul va avea o serie de intrebari.
Aceste intrebari trebuie anticipate intr-o masura cat mai mare, astfel incat sa fie pregatite raspunsuri adecvate. Toate informatiile prezentate trebuie sa fie plauzibile, toate opiniile trebuie sa fie credibile (si argumentate, de la caz la caz).
Donatorul trebuie sa fie convins ca organizatia dumneavoastra are un program bine conceput si oamenii potriviti care sa o conduca, iar banii nu vor fi risipiti.
Fiecare donator trebuie sa primeasca periodic un buletin informativ care sa contina un raport al activitatii organizatiei din ultima perioada. Dupa finalizarea unor activitati pe care donatorul le-a sprijinit, trebuie sa i se multumeasca si sa i se explice cum au fost cheltuite fondurile.

C. Odata programul de strangere de fonduri demarat in conditii bune, trebuie analizate posibilitatile de dezvoltare.

Dintre variantele posibile, trebuie alese solutiile optime - punand in balanta, in principal, costul actiunii si fondurile care vor fi obtinute ca rezultat al desfasurarii acesteia.
In acest scop, trebuie raspuns la cateva intrebari de baza:

Cat din resursele umane, bani si timp (din totalul disponibil pentru organizatie) se vor cheltui pentru executarea programului de strangere de fonduri in comparatie cu resursele care vor fi obtinute?
Exista alte modalitati de actiune care pot sa aduca resurse mai mari?
Ce resurse solicita aceste modalitati alternative?
D. Pasul final in dezvoltarea planului presupune respectarea exacta programului stabilit.
Greutatile care se intrevad pot fi depasite, prin perseverenta si experienta.



IV. Activitatea de strangere de fonduri

Pe parcursul derularii programului de procurare de fonduri (in conformitate cu planul realizat anterior) - in cazul cel mai nefavorabil, chiar pe parcursul desfasurarii evenimentului principal al programului - poate apare situatia in care fondurile disponibile pentru organizare se dovedesc insuficiente (fondurile disponibile au fost rau distribuite sau au fost obtinute prea tirziu, in suma mai mica sau deloc, iar evenimentul nu a putut fi pregatit cu suficienta atentie).

Pentru evitarea in cat mai mare masura a acestor situatii, echipa manageriala a programului de strangere de fonduri trebuie sa analizeze periodic modul de desfasurare a activitatii de stringere de fonduri, precum si exactitatea bugetelor cheltuite si preconizate, termenul de executie al acestora in functie de derularea activitatilor.

Pentru ca activitatea de strangere de fonduri sa reuseasca, este nevoie de oameni (echipa care se ocupa de strangerea de fonduri si donatorii) si de un sistem de management performant.



A. Echipa


Activitatea de strangere de fonduri necesita oameni cu aptitudini pentru astfel de activitati si care sunt instruiti (pentru a evidentia aptitudinile, este necesara insa mai intai o activitate practica). Fiecare din membrii echipei de strangere de fonduri trebuie sa inteleaga importanta activitatii pe care o desfasoara. Persoanele care au inteles rolul si scopul activitatii de strangere de fonduri trebuie mentinuti cu un moral ridicat si, in masura in care sunt interesati si dovedesc abilitatile necesare, trebuie sprijiniti prin activitati de instruire.

Un aspect tinand de o atitudine manageriala de succes (care include si respectul pentru activitatea desfasurata de fiecare membru al echipei): analizati rezultatele zilnice sau saptamanale ale activitatii de strangere de fonduri in termeni de volum de resurse obtinute, dar tineti minte ca tot ce s-a obtinut se datoreaza echipei care a realizat efectiv activitatile de fundraising. De ei, de experienta si de munca lor, aveti nevoie de fiecare data cand va trebuie bani - adica pe intreaga durata de viata a organizatiei dumneavoastra; de aceea, lor TREBUIE sa le multumiti si sa le fiti recunoscatori.
Cei care se ocupa de stringerea de fonduri vor da gres, cu siguranta, de mai multe ori decit vor avea succes dar, dupa fiecare esec, vor invata sa o ia de la inceput, pentru ca intreaga organizatie depinde de puterea lor de a invata din fiecare eroare.
O astfel de activitate nu e deloc usoara. Pentru a putea fi mentinut un nivel ridicat al motivatiei, fiecare persoana implicata in activitatea de strangere de fonduri trebuie sa fie informata despre programul organizatiei, bugetul de cheltuieli planificat si justificarea detaliata a obiectivelor si modalitatilor de utilizare a resurselor obtinute (de altfel, intrebari legate de aceste subiecte vor primi si din partea donatorilor contactati).
Pe de alta parte, lipsa de loialitate trebuie judecata cu atentie, trebuie aplicate masuri disciplinare, pentru ca aceste persoane reprezinta in mod direct organizatia dumneavoastra in fata celor care pot sa o sprijine.



B. Donatorii


Pentru ca intr-un plan de strangere de fonduri nu se urmareste schimbarea oamenilor, ci "valorificarea" disponibilitatii anumitor persoane fata de o organizatie sau fata de anumite activitati, este obligatorie studierea cat mai detaliata a celor carora le este solicitat sprijinul.

Donatorii pot fi condusi de motivatii legate de:

Rezultatele estimate ale activitatii pentru care se solicita sprijinul, care corespund cu dorinte si asteptari personale;
Interese particulare: organizatia solicitanta creeaza (intentionat sau nu, pe baza unor realitati obiective sau nu) convingerea ca poate sprijini, la randul ei, donatorul;
Presiunea sociala: donatorul contribuie pentru ca o persoana din anturajul sau apropiat a facut acelasi lucru;
Forma in care a fost realizata solicitarea (a fost aleasa foarte bine persoana care a solicitat sprijinul).
Succesul sistematic in activitatea de strangere de fonduri poate fi asigurat numai daca depuneti efortul de a intelege, mai intai, motivul pentru care donatorul ar putea sa raspunda solicitarilor dumneavoastra.
Pe de alta parte, procurarea de resurse solicita realizarea unor investitii (oameni, bani, timp). Mai multi oameni implicati si mai mult timp acordat activitatilor de fundraising inseamna sanse mai mari de reusita (tinand cont, bineinteles, de planurile organizatiei si de anumite criterii de eficienta).



C. Sistemul de management

In principiu, sistemul de management se sprijina pe o baza de date (mai exact o banca de date care contine mai multe baze de date) si pe un sistem de monitorizare.

C.1 Banca de date

Pentru organizarea informatiilor de interes pentru organizatie, este recomandata utilizarea calculatorului.
Informatiile colectate trebuie sa refere atat la donatorii care finanteaza activitatea organizatiei, cat si la posibilii donatori identificati.

Informatiile trebuie sa cuprinda cel putin numele complet sau denumirea exacta a fiecarui donator, modalitati de contactare, sume deja acordate sau estimate. Se recomanda si includerea unor detalii foarte utile pentru viitoarele activitati de strangere de fonduri (persoana care a recomandat donatorul, motivatii anterioare, colaborarea anterioara cu donatorul etc.). In plus, informatiile trebuie actualizate si completate ori de cate ori este necesar.



C.2 Sistemul de monitorizare

Sistemul de monitorizare este esential pentru cunoasterea modului in care se deruleaza programul de strangere de fonduri.
Pentru organizarea unei activitati eficiente, se recomanda ca rapoartele sa aiba un caracter periodic (eventual intr-un format tipizate sau intr-o forma narativa), iar oamenii sa stie cand apar si ce scop au acestea.

Foarte utile sunt informatiile pe care fiecare membru al echipei le furnizeaza in legatura cu propria activitate.
Bineinteles, trebuie mentinuta o comunicare permanenta cu celelalte departamente din cadrul organizatiei, pentru a putea stabili cu exactitate care sunt necesitatile lor si ce sprijin pot primi.



V. Tehnici de strangere de fonduri

Cele mai utilizate tehnici de strangere a fondurilor sunt urmatoarele:

A. Solicitarea personala;
B. Solicitarea telefonica;
C. Solicitarea prin posta;
D. Solicitarea prin mass-media.

A. Solicitarea personala

Intalnirile personale constituie cea mai convingatoare tehnica de strangere de fonduri, eficienta si - de cele mai multe ori - nu necesita investitii speciale. Deoarece este o tehnica dificila, este utilizata in general pentru abordarea donatorilor mari.

O intalnire pentru o solicitare personala trebuie pregatita foarte bine. In acest scop trebuie parcurse cateva etape:

1. Identificarea potentialilor donatori


Pe unii donatori ii cunoasteti deja, informatii despre altii pot fi colectate prin recomandarea altora. Primele informatii se refera la: nume sau denumire, adresa, telefon. Colectati si sistematizati informatii din mai multe domenii (familie, pasiuni, colaborarea anterioara cu organizatia dumneavoastra etc.) sau alte informatii care pot ajuta la clarificarea motivatiilor anumitor donatori sau la stabilirea strategiei de abordare.

2. Stabilirea persoanei care va realiza contactul cu donatorul potential
Deoarece aceasta tehnica se bazeaza in mod esential pe contact direct, este cu atat mai dificila crearea unei impresii foarte bune de catre reprezentantul organizatiei dumneavoastra. Acesta trebuie, bineinteles, sa cunoasca toate informatiile disponibile privind donatorul potential; tehnica are rezultate maxime daca persoana desemnata a mai avut contacte reusite cu donatorul potential.

3. Dezvoltarea motivelor
Este esentiala identificarea unor motive "valoroase" care trebuie integrate in strategia pentru convingerea donatorului potential.

4. Programarea si intretinerea contactului
Solicitantul va realiza un contact telefonic prealabil si va prospecta disponibilitatea de intalnire a donatorului potential.

5. Prezentarea organizatiei si a activitatilor
Este bine ca intalnirea sa fie precedata de o scrisoare sau un material de prezentare - foarte precisa si bine argumentata - a organizatiei si a activitatilor pe care doriti sa le desfasurati.

6. Intalnirea
Solicitantul trebuie sa fie punctual si foarte bine pregatit. De asemenea, o comportare sigura si care dovedeste o buna cunoastere a scopurilor si a modurilor de actiune ale activitatii este un punct castigat.
Indiferent de pozitia donatorului, solicitantul nu are motive sa se simta "strivit" de acesta.
Daca, totusi, strategia solicitantului nu are succes iar intalnirea este pe cale sa esueze, solicitantul nu trebuie sa devina agresiv. Solutia cea mai buna este o incercare de reprogramare.
Dupa intalnire, analizati rezultatele obtinute si extrageti cateva concluzii pe care le integrati in experienta viitoare.

7. Multumiri
Donatorii mari sunt foarte importanti, prin prisma raportului intre efort si efecte. Lor trebuie sa li se multumeasca imediat, de catre un reprezentant din conducerea organizatiei dumneavoastra, de preferat chiar de catre conducatorul acesteia.
Scrisoarea de multumire poate fi reinnoita prin explicarea succeselor organizatiei dumneavoastra care s-au datorat si fondurilor primite de la donator.
Bineinteles, nu uitati sa explicati cum au fost folosite fondurile.

Intalnirile personale cu donatorii mijlocii sau mici respecta aceeasi cronologie generala.
In astfel de cazuri, insa, solicitantul nu trebuie reprezentat de catre persoane importante din conducerea organizatiei, este suficient un grup de oameni bine pregatiti si care au darul convingerii.



B. Solicitarea telefonica

Aceasta tehnica este utilizata, de obicei, in relatiile cu donatorii mijlocii si mici. Tehnica poate fi utilizata in mai multe forme:

1. Telefoane directe: daca aveti la dispozitie o banca de date pentru donatori (majoritatea lor nefiind la prima contactare).
Poate fi folosita si ca un mod de "testare a pietei", in cazul in care se folosesc liste de donatori potentiali.

2. Telefoane dupa scrisoare: dupa trimiterea unei scrisori de solicitare unui donator de la care nu ati primit raspuns, puteti da telefoane pentru a va asigura ca acesta a primit informatiile dumneavoastra. Este un mod subtil de a afla daca doreste sa va ajute sau nu si care sunt motivele sale.

3. Telefoane de reamintire: dupa primirea unui raspuns favorabil din partea unui donator care a promis ca va sprijini organizatia dumneavoastra.

4. Telefoane pentru resolicitari: in cazul donatorilor vechi sau a celor deosebit de amabili.

Persoanele care vor da telefoane trebuie sa aiba o voce placuta, sa fie calmi si politicosi. Intre anumite limite, poate fi foarte util un set de formulare pentru diferite situatii care pot aparea in conversatii.



C. Solicitarea prin posta

Aceasta tehnica poate fi folosita mai ales in cazul re-solicitarilor si poate fi utilizata de citeva ori pe an in cazul donatorilor mici si mijlocii.
Tehnica poate fi un mod de prospectare in vederea intocmirii sau completarii listei de donatori.

Solicitarea prin posta necesita un mare volum de munca, necesita un timp mai indelungat pana la atingerea unor rezultate importante si presupune costuri mai ridicate.
Daca aveti in vedere si utilizarea acestei tehnici, aveti in vederi si urmatoarele aspecte:

Abilitatile necesare pentru realizarea unor scrisori reusite (poate fi necesara colaborarea cu persoane calificate (de exemplu, un agent publicitar);
Existenta unui numar suficient de donatori, care pot transforma efortul dumneavoastra intr-un succes pe termen lung.
Solicitarea prin posta poate fi utilizata in mai multe feluri in activitatea organizatiei:

C.1 Programul de re-solicitare

In general, acest program utilizeaza cel mai mult tehnica solicitarilor prin posta, in special in relatiile cu donatorii mici si mijlocii.
In acest caz este esentiala mentinerea la zi a bancii de date care cuprinde informatiile privind donatorii. Trebuie sa cunoasteti numele sau denumirea exacta, adresa, telefonul, data ultimei contactari, rezultatul ei, suma obtinuta, modul in care ati multumit.

Re-solicitarea presupune respectarea urmatoarelor etape:

Actualizarea bazei de date cu donatori;
Multumirea: prompta, printr-o scrisoare sau un telefon;
Informarea donatorilor cu privire la activitatile si reusitele organizatiei, pentru a-i mentine printre apropiatii dumneavoastra;
Re-solicitarea: poate fi realizata de cateva ori pe an, functie de modul in care donatorul a reactionat.
C.2 Programul de prospectare

Este necesara o lista a noilor donatori potentiali, a caror disponibilitate urmeaza sa fie testata.

Recomandari:

- Scrisoarea trebuie sa aiba un stil cat mai personal: intrebati oamenii cu care lucrati daca cunosc pe cineva de pe lista si care sunt problemele acestuia;
- Focalizati motivatia: sunt persoane care doneaza numai pentru ca sunt solicitate, de cele mai multe ori insa exista motive precum altruismul, obligatia sociala, nevoia de respect de sine etc. In masura posibilitatilor, tineti cont de aceste motivatii cand redactati mesajul dumneavoastra;
- Descrieti activitatile dumneavoastra, incercand sa aratati in ce mod, sprijinindu-va, se ajuta pe ei insisi;
- Fiti foarte explicit, explicand exact ceea ce doriti si modul in care veti utiliza fondurile primite;
- Argumentati importanta si urgenta situatiei pe care doriti sa o corectati, pentru a stimula o reactie rapida;
- Fiti concis: de regula, oamenii se plictisesc repede;
- Folositi un post-scriptum: uneori, acest paragraf este citit intai dar, de obicei, este citit cu atentie. Solicitati ceva important cu aceasta ocazie;
- Folositi acest prilej pentru a testa si a imbunatati imaginea organizatiei;
- Insotiti mesajul de un plic timbrat si cu adresa, prin care donatorul va poate raspunde la cateva intrebari (de exemplu, ce alte informatii ar dori sa mai cunoasca, in ce masura este interesat de evenimente organizate de dumneavoastra etc.).

Folositi hartie si plicuri de calitate buna, daca se poate chiar tiparite, pentru a sugera respectul de care se bucura posibilii donatori.

C.3 Programul de monitorizare a rezultatelor

Rezultatele trebuie monitorizate permanent, pentru a avea o imagine cat mai corecta a efectului activitatii dumneavoastra.
Utilizati informatii precum:
Lista destinatarilor;
Data trimiterii scrisorilor;
Codul scrisorii (daca utilizati diferite tipuri de scrisori);
Numarul de raspunsuri (telefonice, prin posta);
Numarul de contributii (dupa destinatar, pe zi, saptamanal);
Totalul contributiilor;
Procentul de contributie;
Raspunsuri negative;
Raspunsurile la intrebari;
Observatii asupra celor care au raspuns;
Alte informatii necesare sau utile.
Pe aceasta baza, puteti elabora recomandari pentru activitatile ulterioare.



D. Solicitarea prin mass-media

Este o modalitate mai simpla, care nu implica un efort prea mare, dar care are rezultate greu de estimat; este utilizata, uneori, ca o metoda auxiliara.

In cazul utilizarii acestei tehnici se recomanda consultarea unor persoane de specialitate (de exemplu, un agent publicitar).
Mesajul transmis prin mass-media trebuie sa fie foarte concis si sa indice, cu exactitate, cine cere, pentru ce cere si modul prin care cei care doresc pot ajuta organizatia solicitanta.

Este recomandata indicarea unor modalitati de contactare directa a organizatiei dumneavoastra. In acest fel, aveti posibilitatea de a identifica motivele pentru care donatorii au luat decizia de a raspunde pozitiv mesajului dumneavoastra; aceste informatii sunt utile in dezvoltarea unor motive noi in strangerea de fonduri.



VI. Concluzie


Desi deseori foarte anevoioasa, munca de strangere de fonduri este plina de satisfactii. Chiar daca la inceput puteti avea parte de esecuri, perseverati - abilitatea se dobandeste numai prin exercitiu!

http://www.finantare.ro/ghid-strangere-fonduri.html
dora
 
Posts: 3720
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Tue Oct 09, 2007 8:23 am

Despre site
De ce un site despre Responsabilitatea Sociala a Companiilor (CSR)?



ResponsabilitateSociala.ro este un program care isi propune sa convinga companiile romanesti sa investeasca in dezvoltarea societatii si a comunitatilor in care functioneaza.


Pentru asta, site-ul le ofera comunicatorilor, managerilor sau altor persoane care au responsabilitati in privinta CSR-ului:

Resurse pentru a maximiza rezultatele investitiei in CSR

Dincolo de argumentele morale, credem ca investitia in CSR a devenit un atu competitional semnificativ intr-o economie a secolului XXI. In acest scop, am cautat cele mai relevante statistici sau studii de caz care sa vorbeasca despre beneficiile economice pe care le aduce o astfel de investitie.

Credem, de asemenea, ca informarea in privinta programelor derulate de companiile romanesti poate sa duca la o crestere a impactului acestora, prin imbunatatirea formelor de colaborare intre companii, ONG-uri si institutii publice.

http://www.responsabilitatesociala.ro/d ... ciala.html

Responsabilitatea sociala a companiilor, un act voluntar sau o obligatie legala?


21 iul 2006

De Adela Jansen
Secretar General - BRD-Groupe Société Générale



Tot mai multe companii, constiente ca o astfel de abordare le poate aduce beneficii, atat prin crearea unui avantaj competitiv cat si prin promovarea unei imagini pozitive si o buna relatie cu toti partenerii, au inclus responsabilitatea sociala in strategia lor de dezvoltare.

Aceste companii sunt in majoritatea cazurilor companii cu cifra de afaceri mare, care decid sa investeasca o parte din profit in dezvoltarea societatii. Ele au fost primele care si-au dat seama de rolul lor, primele care au fost solicitate sa se implice si cele care au avut si puterea financiara sa sustina programe importante.

In anul 2005, peste 3000 de companii au redactat un raport anual dedicat responsabilitatii sociale, peste 50% fiind companii europene. 50% din cele mai puternice 250 companii din lume redacteaza un astfel de raport.

Legislatiile nationale, ducand mai departe recomandarile europene au inceput sa reglementeze anumite aspecte ale responsabilitatii sociale. Astfel, in Marea Britanie si Franta exista din 2002 un minister al Responsabilitatii sociale, iar Franta a adoptat o legislatie care obliga companiile listate la Bursa sa redacteze un raport al activitatii in domeniul responsabilitatii sociale. Companiilor li se cere sa evalueze impactul pe care activitatile lor il au asupra mediului si societatii si, printr-un dialog cu toate partile implicate, sa gaseasca solutii pentru a participa la dezvoltarea armonioasa a societatii.

Este o chestiune de timp pana cand aceasta politica va deveni o realitate si in Romania. Dialogul cu partenerii se face acum sporadic si numai cateva companii, cele mai multe provenind din grupuri multinationale care dispun de bugete importante, au o strategie de dezvoltare care sa includa responsabilitatea sociala.

Va fi o provocare pentru toate partile implicate: companiile vor trebui sa-si contureze propriile strategii, in concordanta cu domeniul de activitate si cu nevoile comunitatilor, dar si sectorul public si societea civila vor trebui sa construiasca si sa-si faca cunoscute proiectele pe termen lung. Nu in ultimul rand, mass media are un rol de informare si de educare deloc neglijabil.

http://www.responsabilitatesociala.ro/e ... iilor.html



Sa-mi "deranjez" angajatii implicandu-i in actiuni de CSR?

05 iul 2007

De Larisa Petrini
Public Relations Director - Saatchi&Saatchi


Daca vrei ca angajatii companiei sa fie mandri ca lucreaza impreuna, cea mai buna solutie este un teambuilding. Daca mai vrei ca asta sa ajute si in privinta reputatiei, Directorul de PR al Saatchi&Saatchi iti propune un nou tip de teambuilding – cel in jurul unei cauze sociale.

Conceptul de donatie salariala era destul de putin cunoscut in Romania in urma cu trei ani. Chiar daca tot mai multe companii constientizau ca responsabilitatea fata de comunitatea in care activeaza e importanta, destul de putine incepeau acest demers in propria ograda.

Unele nu stiau cum. Altele nu aveau resurse interne alocate pentru asta sau pur si simplu nu intelegeau deranjul.

De ce sa-mi "supar" angajatii cand pot sa simplific lucrurile si sa fac o donatie in afara companiei?

Vestea buna este ca, in acest moment, aproximativ 35 de multinationale isi incurajeaza angajatii sa contribuie cu un mic procent din salariu in favoarea persoanelor dezavantajate social.


Vorbind cu reprezentantul United Way in Romania, fundatia care a "educat" companiile romanesti cu privire la donatiile salariale, am descoperit ceva si mai interesant.

O parte din cele 35 de companii activeaza in acelasi domeniu, fiind direct competitoare.

Si, pentru ca "reteta" United Way spune ca deciziile de finantare a proiectelor sociale sunt luate de donator, tot ele stau la aceeasi masa discutand, nu strategii de business, ci solutii de comunicare interna. Solutii care sa ii sensibilizeze pe angajatii lor sa dea cateva procente din leafa lunara persoanelor aflate in nevoie.

http://www.responsabilitatesociala.ro/e ... e-csr.html



Responsabilitatea sociala din perspectiva celui ce o faciliteaza!
12 feb 2007

De Razvan Crisan
Executive Manager - Oricum


Colaborarea dintre o companie si un ONG este de multe ori cea mai buna solutie pentru ca o initiativa de CSR sa aiba impact. Directorul Executiv al Oricum impartaseste cinci conditii esentiale pentru ca un astfel de parteneriat sa fie unul de succes.

Mereu fac acest exercitiu de a ma pune in locul celui cu care vorbesc pentru a intelege cum este lumea din perspectiva aceea.

Este clar ca o corporatie are ca scop principal profitul economic si e normal sa faca acest lucru. Insa, responsabilitatea sociala este profitabila in special din punctul de vedere al interactiunii cu potentialii clienti.

Inseamna a identifica cele mai importante aspecte din existenta publicului tinta si a veni cu solutii relevante pentru rezolvarea lor.


Cel mai simplu mod este de a identifica parteneri cu care se pot dezvolta proiecte specifice, adaptate la nevoile oamenilor carora se adreseaza un proiect de CSR, caci o companie nu are cum sa inteleaga ce trebuie facut exact, din moment ce activitatea sa este in cu totul alt domeniu. E un principiu evident de branding care spune sa faci putine si bune decat multe si prost facute.

Mereu fac acest exercitiu de a ma pune in locul celui cu care vorbesc pentru a intelege cum este lumea din perspectiva aceea. Este clar ca o corporatie are ca scop principal profitul economic si e normal sa faca acest lucru. Insa, responsabilitatea sociala este profitabila in special din punctul de vedere al interactiunii cu potentialii clienti.

Inseamna a identifica cele mai importante aspecte din existenta publicului tinta si a veni cu solutii relevante pentru rezolvarea lor. Cel mai simplu mod este de a identifica parteneri cu care se pot dezvolta proiecte specifice, adaptate la nevoile oamenilor carora se adreseaza un proiect de CSR, caci o companie nu are cum sa inteleaga ce trebuie facut exact, din moment ce activitatea sa este in cu totul alt domeniu. E un principiu evident de branding care spune sa faci putine si bune decat multe si prost facute.

De exemplu, noi ca organizatie, lucram cu tineri intre 15 si 25 de ani, varsta la care un om isi cristalizeaza setul de valori definindu-si personalitatea, aceasta fiind varsta la care a face ceva relevant si diferit pentru un om este cu adevarat memorabil. Importante pentru un tanar sunt anumite zone care au legatura cu viata sa; interactionand zi de zi cu publicul nostru tinta am identificat patru zone pe care le consideram cele mai importante: educatie, muzica, sport si cultura urbana. E genul de preocupare full-time pe care o companie nu are cum sa si-l permita si e normal acest lucru.

Principiul este simplu, insa este de mult ori ineficient aplicat atunci cand o companie are ambitia de a dezvolta proiecte singura! Din pacate, de cele mai multe ori, este de inteles lipsa de incredere intr-o societate civila, care, nu de putine ori, a demonstrat lipsa de seriozitate, dandu-le companiilor toate motivele sa nu aiba incredere in dezvoltarea parteneriatelor.

Dar, ca in toate domenile, lucrurile au inceput sa se transforme si in zona aceasta.

Insa, cum recunosti acele organizatii cu care merita sa lucrezi?

Despre organizatii din interior

Lucrand foarte mult cu organizatii, atat din mediul privat cat si din cel public, am ajuns sa inteleg ca cele mai solide si relevante relatii se formeaza atunci cand exista incredere.

Daca as fi pus in postura de a alege in cine sa am incredere, m-as uita la urmatoarele lucruri:

1. Pasiunea


Desi este greu de evaluat si cuantificat, cred ca pasiunea pe care reprezentantii unei organizatii o au fata de munca lor spune multe despre acea structura. Lucrul asta se simte in felul in care cineva vorbeste si pune problema si se vede in sclipirea din ochi; sau cel putin in interactiunile pe care le-am avut pana acum, am simtit cand cineva investea pasiune. Si, de aceea, cred foarte tare ca acesta este elementul diferentiator numarul 1!

2. Viziunea

Dupa ce ati trecut de etapa inteligentei emotionale, e important sa va uitati la chestiunile pragmatice.

Are organizatia o viziune pe termen lung? Poate sa spuna unde se vede in 3, 5 ani de acum? Mi se pare esential sa existe o astfel de strategie si sa fie un argument foarte important in alegerea partenerilor. Pentru ca este clar ca cei ce vor reusi sunt cei care vor sa faca ceva sa se intample azi, maine si pe viitor!

3. Credibilitatea

Daca o organizatie are o viziune puternica, inseamna ca deja a reusit sa convinga o serie de organizatii, entitati sau indivizi sa i se alature si sa ii devina parteneri. La evaluarea unei organizatii, mi se pare foarte relevant sa fie luat in considerare si aspectul “cu cine a mai lucrat”; iar cu cat parteneriatele sunt mai importante si de durata, cu atat este o organizatie mai credibila si mai puternica.

4. Proiectele

Eu m-as uita foarte atent la felul in care o organizatie creaza proiecte. Convingerea mea este ca proiectele generate de acele organizatii, care trec de punctele enumerate mai sus, sunt bine gandite. Intelegerea problemei din perspectiva publicului tinta si a celor care pot veni cu o solutie sunt fundamentale pentru a genera proiecte ce vin sa rezolve o problema reala intr-un mod inovativ si in interesul publicurilor implicate.

5. Ce facem dupa?

Cred ca, la fel de important, este ceea ce se intampla dupa implementarea unui proiect. Acele organizatii care produc rapoarte de evaluare si care vin cu solutii ce dureaza mai mult decat cateva zile sunt organizatiile care intr-adevar au un viitor si cu care merita sa te asociezi.

Partea cea mai buna este ca au aparut acele organizatii care au o viziune pe termen lung care izvoraste din pasiunea unor oameni si se dovedeste relevanta pentru intreaga societate. Organizatii ca Asociatia Salvati Delta Dunarii - Academia Catavencu, Asociatia OvidiuROM, Asociatia pentru Comunicare Ethos, Fundatia CODECS pentru Leadership, Asociatia Ecumest si multe alte astfel de organizatii sunt acele exemple care dovedesc ca exista schimbare benefica si in domeniul nostru.

http://www.responsabilitatesociala.ro/e ... teaza.html
dora
 
Posts: 3720
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Sat Jan 12, 2008 11:25 am

http://www.donatiionline.ro/



Donaţii Online pentru Organizaţiile Neguvernamentale din România

Descrierea proiectului

Sub patronajul Ministerului Culturii şi Cultelor, CENTRAS – Centrul de Asistenţă pentru Organizaţii Neguvernamentale, GECAD ePayment International şi Webdev colaborează în vederea oferirii unui serviciu inovativ pentru ONG-urile din România: donaţiile online!

Serviciul de donaţii online permite oricărei persoane fizice sau juridice să transfere electronic, de pe propriul card, suma dorită către organizaţia pe care o preferă, fără deplasări la sediul organizaţiei, fără birocraţie!

Cui se adresează acest serviciu?

În primul rând, prietenilor organizaţiei, care vor sa facă – simplu şi usor – o donaţie în beneficiul acesteia. Pot să fie susţinători români sau din străinătate, mecanismul este la fel de uşor accesibil şi direct.

In al doilea rând, persoanelor care doresc să susţină iniţiativele societăţii civile şi să aleagă un proiect sau o organizaţie pe care le consideră valoroase. Pe pagina www.donatiionline.ro [1] se găsesc descrieri ale organizaţiilor, cu proiectele lor. Organizaţiile au fost selectate de o comisie de evaluare care a cercetat bonitatea celor înscrişi.

Cum funcţionează donaţiile online?

Site-ul www.donatiionline.ro cuprinde o bază de date cu organizaţii, ordonate în funcţie de domenii de activitate, tipuri de beneficiari sau zona geografică de intervenţie. Informaţia este disponibilă atât în limba română, cât şi în limba engleză. Vizitatorul poate să vizualizeze detaliile activităţilor şi să efectueze, completând datele de identificare, o donaţie online.

Dupa stabilirea sumei pe care doreşte să o doneze, prezentată în echivalent ROL/RON (inclusiv pentru sumele în valută), donatorul poate plăti prin card bancar Visa sau MasterCard – plăţile fiind procesate de către GECAD ePayment.

La sfârşitul fiecărei luni, sumele colectate prin site şi plătite prin card bancar în luna anterioară vor fi transferate de către CENTRAS în contul fiecărei organizaţii, care va beneficia direct de ele.

Obligaţia organizaţiei este de a actualiza trimestrial pagina sa pentru a urmări evoluţia proiectelor şi, pentru donatii mai mari de 1500 RON, de a face public pe site un raport financiar care să arate cum au fost folosiţi banii primiţi. CENTRAS va dispune de asemenea de un raport complet privind donaţiile decontate, care va fi făcut public pe site.

Cine sunt beneficiarii?

Beneficiarii programului sunt ONG-uri din România. Pentru a fi înscrise pe site, este suficient să completeze un formular de înscriere şi să ataşeze un set de documente care să susţină informaţiile despre organizaţie (fotografii, ultimul raport anual de activitate, eventual scrisori de referinţă din partea finanţatorilor, partenerilor sau altor părţi relevante care să ateste bonitatea organizaţiei). Un criteriu de eligibilitate este şi înscrierea în baza de date CENTRAS, pentru a oferi un maxim de informaţie potenţialilor donatori. Proiectele primite sunt evaluate de către o comise de evaluare.

Cum este realizat proiectul?

Baza proiectului o reprezintă colaborarea dintre CENTRAS şi firmele GECAD ePayment International şi Webdev, colaborare situată sub patronajul Ministerului Culturii şi Cultelor.

CENTRAS asigură calitatea informaţiilor prezentate pe site, gestionează procesul de selecţie a organizaţiilor, colectează informaţiile, furnizează date referitoare la sectorul asociativ românesc şi, în ansamblu, asigură funcţionarea site-ului.

Firma GECAD ePayment asigură în întregime soluţia de plăţi online pentru donaţiile online, incluzând şi integrarea în site şi securitatea plăţilor ordonate de donatori cu cardul bancar.

Firma Webdev este responsabilă de design-ul site-ului şi de construirea propriu-zisă a bazei de date, de găzduirea întregului site şi de promovarea în motoarele de căutare de pe Internet.

Care sunt costurile?

www.donatiionline.ro este un serviciu pus gratuit la dispozitia ONG-urilor din România – pentru prima fază a proiectului, care este proiectată pentru o perioadă de 6 luni. Există unele costuri care vor fi acoperite direct din donaţiile efectuate. Un procent de 5% din donaţi este reţinut pentru comisioane pe care operatorii bancari şi electronici le reţin drept cost de operare pentru plata prin card. Această informaţie va fi publică pentru cel care efectuează donaţia online.

http://www.donatiionline.ro/?page=despre_donatiionline
dora
 
Posts: 3720
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Mon Jan 14, 2008 5:42 pm

dora
 
Posts: 3720
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Sat Jul 19, 2008 9:02 am

Servicii Sociale

Subventii

Programul de subventionare a asociatiilor si fundatiilor de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei derulat in baza prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, incepand cu 1998 si a Normelor metodologice de aplicare a legii aprobate prin Hotararea Guvernului nr.1153/2001 cu modificarile si completarile ulterioare.



Cuantum
Conditii
Expeditari
Comunicari
Procedura de subventionare lunare
Acte Normative



Cuantum

Subventia reprezinta o suma de pana la 89 lei (RON) /beneficiar/luna pe care o primesc asociatiile si fundatiile pentru acoperirea unor cheltuieli necesare acordarii serviciilor de asistenta sociala.






Conditii

TERMENUL DE DEPUNERE A DOCUMENTATIEI
Termenul limita de depunere a documentatiei este ultima zi lucratoare a lunii octombrie a anului curent pentru solicitarea subventiei pentru anul viitor

.
Selectionarea asociatiilor si fundatiilor in vederea acordarii subventiilor se poate realiza si in cursul anului curent, cu incadrare in sumele prevazute in buget cu aceasta destinatie.
La aceasta selectie pot participa asociatiile sau fundatiile care nu au incheiate pentru anul curent conventii pentru acordarea de servicii de asistenta sociala cu Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.

PROCEDURA DE SOLICITARE A SUBVENTIEI
Evaluarea si selectionarea asociatiilor si fundatiilor se face de catre comisia de evaluare si selectionare, pe baza grilei de evaluare cu incadrare in suma prevazuta in bugetul MMSSF cu aceasta destinatie.

CEREREA DE SOLICITARE A SUBVENTIEI
Documentatia de solicitare a subventiei se depune in pachet inchis la sediul MMSSF si contine urmatoarele:
1. Cererea de solicitare a subventiei, conform modelului prevazut in anexa nr.1 la norme metodologice,
2. Raportul privind activitatea asociatiei/fundatiei in domeniul asistentei sociale in ultimele 12 luni calendaristice
3. Dovada dreptului de a acorda servicii sociale, respectiv certifatul de acreditare, licenta de functionare si alte documente care dovedesc dreptul asociatiei sau fundatiei de a acorda servicii sociale
4. Dovada dobandirii personalitatii juridice
5. Ultimul bilant contabil, inregistrat la directia finantelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, sau la administratia financiara municipala, respectiv a municipiului Bucuresti;
6. Balanta contabila de verificare la data de 30 septembrie a anului curent;
7. Dovada privind bonitatea asociatiei/fundatiei emisa de banca unde are deschis contul
8. Dovada privind situatia juridica a sediului unitatii de asistenta sociala
9. Autorizatia sanitara de functionare a unitatii de asistenta sociala pe anul curent, potrivit legislatiei in vigoare

CONDITII DE ELIGIBILITATE PENTRU ASOCIATII SI FUNDATII


Pot primi subventii de la bugetul de stat, sau, dupa caz, de la bugetele locale, asociatiile si fundatiile care:
- sunt constituite, conform legii, ca persoane juridice romane de drept privat;
- sunt acreditate sau licentiate sa acorde servicii sociale, potrivit legii;
- acorda de cel putin 12 luni servicii de asistenta sociala, prin personal calificat, intr-un spatiu adecvat sau la domiciliul persoanelor asistate.

Asociatiile si fundatiile pot primi subventii de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei daca acorda servicii sociale pentru persoane din mai multe judete ale tarii. Aceasta conditie este indeplinita fie daca intr-o unitate de asistenta sociala sunt beneficiari din mai multe judete, fie daca asociatia/fundatia are mai multe unitati de asistenta sociala in cel putin doua judete.

CONDITII DE ELIGIBILITATE PENTRU UNITATI DE ASISTENTA SOCIALA
Principalele conditii pe care trebuie sa le indeplinesca unitatile de asistenta sociala pentru a putea beneficia de subventii sunt urmatoarele:
1. Serviciile care se acorda prin unitatea de asistenta sociala se incadreaza in liniile de subventionare prioritare in domeniul asistentei sociale, care se aproba anual prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei; pentru anul 2008, liniile prioritare de subventionare sunt aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse nr.763/2007;
2. Activitatea de asistenta sociala se desfasoara intr-un spatiu adecvat sau la domiciliul persoanelor asistate;
3. In acordarea serviciilor sunt respectate standardele generale de calitate;
4. Pentru acordarea serviciilor sociale sunt utilizate si alte resurse;

CHELTUIELILE ELIGIBILE SUNT URMATOARELE:
1. cheltuieli cu salariile de incadrare a personalului calificat in domeniul asistentei sociale care participa efectiv la acordarea serviciilor de asistenta sociala,
2. cheltuieli cu hrana pentru persoanele asistate,
3. cheltuieli pentru incalzirea si prepararea hranei,
4. cheltuieli cu iluminatul ,
5. cheltuieli pentru plata serviciilor apa, canal, salubrizare, telefon,
6. cheltuieli cu materiale didactice pentru persoanele asistate,
7. cheltuieli cu obiecte de inventar de mica valoare sau scurta durata si echipament pentru persoanele asistate,
8. cheltuieli de transport pentru persoanele asistate si insotitorii lor,
9. cheltuieli cu materiale sanitare pentru persoanele asistate,
10. cheltuieli cu materiale pentru curatenie pentru persoanele asistate,
11. cheltuieli pentru carburantii si lubrifiantii necesari in functionarea mijloacelor de transport specific activitatii unitatii de asistenta sociala.




Expeditari




Comunicari


- Comisia de evaluare solicita directiilor de munca, solidaritate sociale si familie in a caror raza teritoriala isi au sediul unitatile de asistenta sociala prin care se solicita intocmirea raportului privind oportunitatea acordarii subventiei, in 10 zile de la inceperea activitatii;
- Directiile transmit ministerului rapoartele privind oportunitatea acordarii subventiei intocmite in urma evaluarii de teren, pentru fiecare unitate de asistenta sociala;
- Comisia transmite asociatiilor si fundatiilor comunicarile privind rezultatul selectiei precizand unitatile de asistenta sociala selectate, numarul de beneficiari si cuantumul subventiei aprobate prin ordinul ministrului;
- Comisia comunica directiilor judetene de munca, solidaritate sociala si familie in a caror raza teritoriala isi au sediul asociatiile si fundatiile, o copie a ordinului ministrului prin care au fost aprobate unitatile de asistenta sociala care vor primi subventii, numarul de beneficiari si cuantumul sumei aprobate cu titlul de subventie pentru fiecare dintre acestea; aceasta comunicare va fi insotita de doua exemplare din cererea de solicitare a subventiei, in vederea incheierii conventiei;
- Dupa incheierea conventiei, - anexa nr.3 la normele metodologice - directiile teritoriale transmit ministerului o copie a conventiei incheiate;
- Pana la data de 15 ianuarie a anului urmator directia teritoriala transmite ministerului raportul privind acordarea serviciilor sociale si utilizarea subventie in anul pentru care a fost incheiata conventia.
- In situatia in care directia teritoriala constata nerespectarea clauzelor prevazute in conventie si se va aplica una din prevederile din conventie privind suspendarea sau incetarea conventiei, directia va comunica ministerului situatia respectiva





Procedura de subventionare lunara


Procedura de acordare lunara a subventiilor este prevazuta la art.14 – 16 din Normele metodologice.
Responsabilitatea verificarii lunare a acordarii serviciilor si a utilizarii subventiilor revine directiilor teritoriale care au incheiat conventia.
In situatia in care asociatia sau fundatia beneficiaza de subventii si pentru unitati de asistenta sociala cu sediul in alte judete decat cel in care are sediul social, responsabilitatea verificarii lunare a acordarii serviciilor revine directiei pe teritoriul careia are sediul uas; aceasta va transmite raportul directiei care are incheiata conventia, in vederea definitivarii raportului lunar.
Subventia se acorda lunar, incepand cu luna ianuarie, la solicitarea asociatiei sau fundatiei; Subventia se acorda pentru luna curenta, dupa cum urmeaza:

5 ianuarie - Asociatia/fundatia solicita acordarea subventiei;
aproximativ 20 ianuarie - deschiderea de credite, virarea sumelor reprezentand subventia pentru luna ianuarie in contul DMSSF si apoi in contul asociatie/fundatiei
5 februarie - Asociatia/fundatia comunica directiei cu care are incheiata conventia raportul privind acordarea serviciilor sociale si utilizarea subveniei in luna ianuarie, anexa nr.4 la normele metodologice;
Asociatia/fundatia solicita acordarea subventiei pentru luna februarie
aproximativ 20 februarie - deschiderea de credite, virarea sumelor reprezentand subventia pentru luna februarie in contul DMSSF si apoi in contul asociatie/fundatiei
5 martie - Asociatia/fundatia comunica directiei cu care are incheiata conventia raportul privind acordarea serviciilor de asistenta sociala si utilizarea subventiei in luna februarie
Asociatia/fundatia solicita acordarea subventiei pentru luna martie
aproximativ 20 martie- deschiderea de credite, virarea sumelor reprezentand subventia pentru luna februarie in contul DMFSS si apoi in contul asociatie/fundatiei
Etc....



Acte Normative
Legea nr. 34 din 20.ianuarie.1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica, care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala
Hotararea de Guvern nr. 1153 din 21.noiembrie.2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica, care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala
Hotararea de Guvern nr. 942 din 18.august.2005 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.153/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica, care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala
Ordinul nr. 763 din 31.august.2007 privind aprobarea ca linii prioritare pentru subventionarea in anul 2008, de la bugetul de stat, in baza Legii nr. 34/1998, a asociatiilor si fundatiilor, precum si a Regulamentului de organizare si functionare al Comisiei de evaluare si selectionare si a Grilei de evaluare a asociatiilor si fundatiilor





© Departamentul de Asistenta Sociala si Politici Familiale
Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei


http://sas.mmssf.ro/servicii_subventii.php
dora
 
Posts: 3720
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Wed Feb 04, 2009 10:09 am

Proiecte cu finantare europeana???


Stie cineva vreo reteta magica?


01 februarie 2009
Autism and public policies


(Un subiect despre care nu voiam să vorbesc pentru că aveam speranţe...nici acum nu sunt total "şterse" însă par foarte îndepărtate - aşa că o să vorbesc despre asta câtă vreme mă gândesc la alte soluţii pentru M.)
Acum două - trei luni, confruntându-mă cu problema aproape imposibilă a integrării lui M. într-o şcoală normală (în toamna 2009) adoptasem varianta în care urma să fac un proiect (m-ar fi ajutat o colegă, cu o experienţă similară în proiecte şi contacte folositoare în inspectorate) stil "parteneriat", de care ar fi beneficiat şi alţi copii.

Practic, în ţărişoara noastră dragă nu există nici un mecanism instituţional prin care copiii ca M. (aflat acum în continuare la "graniţă" şi cu probleme tocmai din cauza izolării şi neintegrării) să ajungă totuşi în colectivitate şi să aibă posibilitatea să evolueze.

Însă, acum câteva săptămâni aflu că fondurile pentru proiecte pentru 2009 s-au diminuat drastic, şi nu va fi nici o competiţie de finanţare pentru Parteneriate.

(Înapoi, la soluţiile neortodoxe...la oamenii providenţiali pe care mă rog să ni-i trimită Cel de Sus de acum încolo.)
Altă idee a venit prin altă colegă (avocat de succes): dacă tot nu se mişcă nimic pe aici, nici cu media, nici cu campanii de presă, ce ar fi dacă s-ar face un lobby la Bruxelles, ca să vină de acolo o dispoziţie gen "autismul infantil este o problemă în Europa"?

O cunoştinţă de-a ei, ataşat la un cabinet parlamentar la UE, ar putea să ne ajute...normal că m-am arătat disponibilă să ofer orice, informaţii, miniproiecte sau contacte... însă nimic nou din această direcţie.
Are vreun sens să mă mai gândesc la asta? Pe ce ar fi mai bine să îmi cheltuiesc timpul (şi aşa "intrat la apă", în ultima vreme)?

Publicat de Mother of M la 07:05 0 comentarii

http://weandautism.blogspot.com/



Ne gandim impreuna.....in asta consta, poate,spedoarea vietii...in ciuda tuturor durerilor
dora
 
Posts: 3720
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Tue Sep 08, 2009 1:05 pm

Institutii care sponsorizeaza asociatii, proiecte


Loteria Romana >> sponsorizari >> 2009






17. 22934/03.07.2009 Asociatia pentru Ajutorarea Copiilor cu Autism din Romania "Horia Motoi" 3.000 lei- Pentru sustinerea realizarii proiectului "Integrarea copiilor cu autism din Centrul "Horia Motoi" in invatamantul prescolar de masa".


http://www.loto.ro/homepage/loteriaroma ... /2009.aspx
dora
 
Posts: 3720
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby camel » Tue Jan 24, 2012 3:53 pm

Atentie!!!
s-a modificat formularul declaratiei 230, prin care se aduna cei 2%
a aparut un paragraf in plus:

IV. DATE DE IDENTIFICARE A ÎMPUTERNICITULUI
Se completează numai în cazul în care formularul se completeză de către împuternicitul desemnat de contribuabil, potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Adresa - se înscrie adresa domiciliului fiscal.
Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de identificare fiscală a împuternicitului.


noile formulare se obtin de la administratiile fiscale, iar de pe net se pot descarca de pe linkul urmator:
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/fo ... 0_2012.pdf
camel
 
Posts: 605
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea

Postby laurentia74 » Thu May 17, 2012 6:44 pm

Atentie!
Se mai pot completa formulare 230 pana pe data de 25 mai ;multi oameni cred ca s-a incheiat perioada de depunere.
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm


Return to LEGI, HOTARARI,ORDONANTE

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest