institut international R Feuerstein Cluj

Moderators: camel, moderators

institut international R Feuerstein Cluj

Postby dora » Tue Jan 26, 2010 6:35 pm

Andrei Marga, rectorul Universităţii “Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, a inaugurat ieri Institutul Internaţional pentru învăţare Mediată şi Modificabilitate Cognitivă Structurală “Reuven Feuerstein”.



14 copii cu nevoi speciale vor beneficia de ajutorul a doi psihologi la Universitatea Babeş-Bolyai (UBB) Cluj după ce instituţia de învăţământ a inaugurat ieri Institutul Internaţional pentru învăţare Mediată şi Modificabilitate Cognitivă Structurală “Reuven Feuerstein”.



La institut pot fi tratate boli precum sindromul Down sau autismul. “Utilitatea institutului nu are nevoie de argumente. Mulţi copii au nevoie de o intervenţie pentru a le îmbunătăţi capacitatea cognitivă. S-a luat decizia să se creeze un institut Feuerstein aici. în proiect este prevăzută o clădire pentru institut cu toate echipamentele necesare. Directoarea Fundaţiei Bethania a fost de acord să ne găzduiască pentru câţiva ani acest institut. Fundaţia Bethania se ocupă de sprijinirea copiilor cu nevoi speciale. Vom contribui la plata costurilor”, a declarat Andrei Marga, rectorul UBB Cluj.



Institutul “Reuven Feuerstein” a fost creat ca urmare a unui acord între UBB şi International Center for the Enhancement of Learning Potencial din Ierusalim, Israel.


“Este primul institut de acest gen din ţară care aplică metodele Feuerstein (metode de tratament aplicate de psihologul de origine română Reuven Feuerstein – n.red.) pentru îmbunătăţirea capacităţii cognitive. Un institut de acest fel se organizează în incinta unei şcoli sau organizaţii care se ocupă de copii şi oferă pentru studenţi specializarea în metoda Feuerstein”, a declarat prorectorul UBB Szamoskozi Istvan.



Practic, 14 copii cu nevoi speciale, care frecventează grădiniţa Fundaţiei Bethania, vor beneficia de ajutorul terapeuţilor UBB. “Un copil trebuie să beneficieze de cât mai multe terapii. Prin metoda Feuerstein, aceste terapii se fac unul la unul, de la terapeut la copil. Astfel, copiii învaţă să fie atenţi, să focalizeze. Pot fi tratate tulburări de învăţare, disgrafie (tulburare în care persoanele nu au capacitatea de a scrie –n.red.), discalculie(perturbare în învăţarea calculului la copii-n.red), dislexie (tulburare la citit manifestată prin lectura greşită a cuvintelor –n.red.), sindrom Down, retard mental, întârziere în dezvoltare şi elemente autiste”, a declarat Hoka Hedi, directorul Fundaţiei Bethania.

http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=37212
dora
 
Posts: 3718
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Fri Jan 29, 2010 9:17 am

Reuven Feuerstein ( Ivritפוירשטיין ),născut la 21 august 1921, la Botoşani este un medic şi pedagog israelian originar din România. Partizan al teoriei că inteligenţa poate fi învăţată, este autorul teoriei modificabilităţii cognitive structurale şi al teoriei experienţei mediate de învăţare.


1 Cariera ştiinţifică
2 Recunoaştere
3 Funcţii ocupate
4 Bibliografie

Cariera ştiinţifică
Reuven Feuerstein a studiat la Université de Genève cu Jean Piaget şi Barbel Inhelder şi a fost coleg cu Lev Vygotsky. Ulterior, s-a consacrat activităţii de pedagog, lucrând cu copii supravieţuitori ai Holocaustului, cărora încerca să le stimuleze gândirea.Făcând aceasta, a pus la punct 14 "instrumente", "independente de conţinut" prin care pedagogii şi elevii pot dezvolta funcţiunile cognitive şi dobândi deprinderi de învăţare eficientă. Feuerstein a organizat aceste "instrumente" într-un program compact, extins pe durata a 3 ani şi destinat elevilor de peste 9 ani,program cunoscut sub numele de Feuerstein Instrumental Enrichment (FIE).

Toate acestea l-au condus pe savant la concepţia fundamentală că inteligenţa este plastică şi nu fixă şi că, prin urmare, poate fi învăţată (modificabilitatea cognitivă structurală). De asemenea, a dezvoltat teoria "experienţei mediate de învăţare" (inteligenţa poate fi dezvoltată cu ajutorul unui "mediator" în procesul de învăţare, adică a unei persoane care, lucrând în relaţie directă cu subiectul, îl ajută pe acesta să dezvolte procese cognitive de natură să conducă la o gândire mai clară şi la ameliorarea procesului de învăţare în general.


Feuerstein şi-a testat cu succes teoriile şi metodele, timp de 50 de ani, pe mai multe grupe de subiecţi, printre care: inginerii de la o fabrică Motorola (SUA),elevi săraci din mediul rural (statul Bahia, Brazilia), imigranţi analfabeţi ( Etiopia), copii având Sindrom Down sau autişti (Ierusalim),(o parte din aceşti copii cu care a lucrat ajungând să activeze în armata israeliană, Hagana); elevi de liceu slabi la matematică (Cleveland,Ohio, elevi de vârstă mijlocie, cu dificultăţi la citit (Portland, Oregon etc. Rezultatele acestei munci sunt documentate în peste 1500 de studii. Feuerstein a dezvoltat o versiune de bază a FEI care poate fi folosită, printre altele, pentru adolescenţii cu handicap intelectual sever. În statul american Alaska, în Japonia, Marea Britanie, Italia etc. se derulează în prezent proiecte, care investighează efectele utilizării FEI la copiii cu vârste mici, în scopul de a preveni o categorizare pripită a acestora ca "având dificultăţi de învăţare" sau "handicap intelectual".



Recunoaştere
Reuven Feuerstein este laureat al Premiului Statului Israel, pentru întreaga activitate

Funcţii ocupate
Reuven Feuerstein este Preşedintele Centrului Internaţional pentru Sporirea Potenţialului de Învăţare (ICELP), cu sediul la Ierusalim

http://ro.wikipedia.org/wiki/Reuven_Feuerstein
dora
 
Posts: 3718
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI


Return to JUD CLUJ

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest