Danut, ABA

Moderators: camel, moderators

Postby Zugoor » Wed Feb 17, 2010 9:31 pm

Buna Lily
Nu stiu la ce se refera Functiile paternurilor,daca imi dai cateva detalii poate ma lamuresc si te ajut daca stiu.
Maching paternuri presupune potrivirea a doua cartonase identice,care difera f f subtil de altele.Practic,copilul are in fata 3 sau mai multe cartonase,in functie de formatul in care lucreaza(noi am lucrat cu 3),si pe fiecare cartonas sunt ,sa zicem,la inceput,2 sau trei stelute(poti sa pui ce fel de forme vrei),insa pozitionarea lor este usor diferita,adica ,sa zicem doua stelute sus si una in dreapata jos,pe al doilea cartonas,doua stelute sus si una in stanga jos,pe al treilea a treia steluta poate fi pe mijloc.Pt a face matching,sigur ca trebuie sa ai dubluri pt fiecare cartonas(daca nu stii cum se face matching sa -mi spui,ca nu stiu la ce nivel ati ajuns,scuze :) ).TReptat,faceti cartonasele tot mai complicate,mai multe stelute,mai adaugati si alte forme,pana ajungeti la un nr de 8,9,sau cate poate copilul,si un nr mai mic e la fel de ok.
Noi cand am inceput acest program am facut pur si simplu niste bulinute pe foite de hartie,si cand am vazut ca merge,am complicat treptat paternurile.Apoi ne-a facut Andra pe calculator niste paternuri destul de complicate,incat ne era noua greu sa le vedem,dar pt el nu a fost nici o problema.O s-o intreb daca le mai ae,si le trimit,sau punem la gamara pe site :D .
Functia acestui program(poate la asta te referi..Sa dezvoltam atentia la detalii,si la diferentele f f subtile.,si cu siguranta mai are si alte functii la care nu ma pot gandi acum :D
Sper ca ti-am raspuns,imi cer scuze ca asa tarziu,dar acum am vazut mesajul.Daca ai nelamuriri,sunt aici
Zugoor
 
Posts: 217
Joined: Mon May 01, 2006 9:29 pm
Location: iasi

Postby Lily1307 » Fri Feb 19, 2010 2:14 am

iti multumesc din suflet Zugoor, mi-ai fost de mare ajutor , am gresit programul , il voi lua de la capat asa cum mi-ai explicat tu
am inteles cum se face si despre ce este vorba , dar am si eu o rugaminte :oops: acest program are vreo continuitate?
cat despre functiile paternurilor nu stiu sa spun nimic , mi s-a dat ca titlu si atat , mai mult nu :(
nu stiu sa iti spun decat ca suntem undeva pe la workshop 3 , am programe doar ca titluri , si nu stiu sa le fac pe unele dintre ele, pe altele da .Iar eu am mai adaptat programe mai grele , de nivel avansat .
noi mergem la gradinita , totul este bine , dar de aproape 2 saptamani d-na educatoare nu vrea sa ne mai dea planificarea , spune ca este confidentiala , ce fac in cazul acesta , sa insist sa mi-o dea sau sa las totul asa si sa nu o mai cer .
de la inceputul anului am lucrat acasa si ceea ce faceau la gradinita de pe o zi pe alta si ne descurcam bine.
multumesc pentru tot si pentru ca existati
va pup
Lily1307
 
Posts: 68
Joined: Sun Mar 04, 2007 10:05 am
Location: Caracal

Postby Lily1307 » Fri Feb 19, 2010 2:18 am

daca aveti cartonase pentru acest program ( matching paternuri ) va rog sa mi le trimiteti si mie sau sa imi spuneti de unde sa le iau.
va pup
Lily1307
 
Posts: 68
Joined: Sun Mar 04, 2007 10:05 am
Location: Caracal

Postby Zugoor » Fri Feb 19, 2010 12:12 pm

Buna Lily
Nu am cartonase in mom asta in format electronic,dar sunt simplu de facut manual.
La noi programul nu a avut continuitate,am vrut sa verificam daca poate,si am fost f incantati sa vedem ca da.
Eu nu stiu despre ce workshopuri vorbesti,daca vorbesti de cele ale lui R sunt f bune,dar tine cont ca sunt copii diferiti.De ce nu iei tu cartea lui Catherine Maurice Behavioral Intervention for Young Children with Autism,si selectezi de acolo ce programe consideri ca i-ar fi potrivite si necesare LUI in acest moment?Mai sunt,de asemenea,cateva idei de programe si pe forum,din cate stiu.SAu sa intrebi alti parinti din ce carti isi fac programele.

Despre gradinita...e prima oara cand aud ca programarea saptamanala e confidentiala.Eu credeam ca avem dreptul sa stim ce fac copii nostri la gradinita in sapt urmatoare.Nu cred ca e bine sa te pui rau cu educatoarea acum,dar sa ii explici ce mult l-a ajutat acea programare si cata nevoie are el de ea,ca sa nu fie in urma colegilor sai,si sa-i fie si ei,implicit,mai usor sa lucreze cu un copil care a exersat deja acasa.
Zugoor
 
Posts: 217
Joined: Mon May 01, 2006 9:29 pm
Location: iasi

Postby shakalu » Sat Feb 20, 2010 9:46 am

lily .... programele pe care le-a folosit radu au fost croite pentru el . workshop-urile respective sunt excelente dar sunt facute cu scopul de a il ajuta pe radu . ele trebuie fie adaptate fie folosite altele . nu sunt neaparat reteta succesului in forma in care sunt . zugoor are dreptate . ar trebui sa incerci sa iei mai multe carti si sa adaptezi programe , pe rand , in directiile in care crezi ca are nevoie copilul tau .

in ceea ce priveste gradinita , nu trebuie intr-adevar sa te pui rau cu educatoare dar in acelasi timp tu trebuie sa stii dinainte programa . pentru ca altfel nivelul de frustrare va creste pe masura ce se va intalni cu programe noi , pe care nu le-a facut acasa . deci .... nu stiu daca i-ai spus educatoarei de la gradinita de problemele copilului dar daca nu ai facut-o deja poate nu ar fi rau sa o faci . ca sa justifici cererea ta . daca nu gasesti intelegere , du-te mai departe la directoare .... incearca sa nu lezezi pe nimeni dar cere-ti drepturile .
shakalu
 
Posts: 595
Joined: Tue Sep 23, 2003 11:45 am

Postby Lily1307 » Sat Feb 20, 2010 12:46 pm

asa am si facut si fac si acum , am luat carti si manuale si am lucrat , am adaptat si programe de nivelul lui dani , dar sunt unele pe care nu le inteleg , sau altele pe care le am doar ca titlu.
din cartea lui Catherine Maurice am facut toate programele .
inpart si eu o bucurie cu voi si va spun ca dani stie sa scrie cifrele pana la 10 si literele ( cele din linii ; A,E,F,H,I,K,L,M,N,T,U,V,X,Z.)si mai nou citeste din 3 silabe ( consoana+vocala+consoana ) , asta este doar un exemplu .
incerc sa ma documentez din tot ce am si de aici de pe forum si nu numai , am accesat si site-ul lui gamara care m-a ajutat mult, va spun astea ca acum sunt pe cont propriu .
cat despre gradinita ma credeti sau nu , de la inceputul anului am avut programa iar acum nu mai am acces la ea ca este confidentiala .
da , asa este dani la unele activitati se frustreaza , iar la altele face fata .
si mai nou mi-a spus sa nu mai vina dani cu om in spate ca nu mai este voie si sa il las singur , ca daca se plictiseste si nu mai sta cuminte , ii da jucarii si il pune intr-un colt sa se joace , eu i-am spus ca asa ceva nu se poate si dani trebuie sa stea la fel ca toti ceilalti copii si sa faca ce fac ceilalti copii.
am ales pe aceasta educatoare , ca este foarte buna in meserie si face activitati bune si are rezultate bune , se ocupa intreadevar de copiii, dar de cei normali ( '' nu de cei cu probleme '')
am uitat sa -ti spun Shakalu , i-am spus de la inceput care este situatia si ce are dani si a fost de acord acum nu stiu ce sa intamplat .
ce sa fac sa iti urmez sfatul sa merg la directoare ? sau sa mai incerc cu ea .
dar am tot incercat cu ea si am tot insistat , dar fara nici un rezultat.
sa revin un pic la workshopuri , si sa spun ca am lucrat si din workshopurile lui radu si i-au mers foarte bine si mai lucrez si acum , mai ales asa cum am mai spus sunt singura , eu si cu tutorii , fara ...........( poate intelegeti )
dar mai sunt programe care nu le inteleg sau altele care am titlurile si nu stiu sa le fac si care sunt bune pentru dani la generalizare .
mai revin sa va mai spun cate ceva de la gradinita , trebuie sa merg la directoare sa vad ce rezolv.
va tin la curent .
va multumesc pentru tot , va pup si ma scuzati daca insist cu unele probleme ale mele .
Lily1307
 
Posts: 68
Joined: Sun Mar 04, 2007 10:05 am
Location: Caracal

Postby stepacro » Sat Feb 20, 2010 3:24 pm

Daca imi permiti, cate ceva din experienta mea cu gradinitele...
Atat educatoarea de la grupa, cat si directoarea sunt in general refractare la venirea cuiva din exterior, adica a unui tutore, terapeut sau shadow....si e logic pe undeva, sistemul e unul mai mult sau mai putin inchis...a avea pe cineva pe langa, mai ales pe cineva care are idei, nu e o situatie sociala usoara...
In al doilea rand, aproape in toate cazurile ne confruntam cu mitul Dar bine, doamna, eu lucrez cu copiii de 17-25-100 de ani, stiu exact ce am de facut...adica cu persoane care au senzatia ca sunt in tema cu orice vizavi de dezvoltarea copilului, ceea ce e desigur fals si pretentios.
Cum am rezolvat eu situatia asta a fost sa "renforsez" (scuze pt cuvant, chiar nu gasesc un echivalent romanesc) mult poate chiar sa exagerez rolul educ de la grupa...Ca si terapeut, ii spun mereu: Ce fac eu in timpul meu, e doar o parte...partea cea mai importanta va apartine dupa plecarea mea...sa continuati in acelasi registru etc ....Minimalizati importanta prezentei shadow-ului in grupa de copii, fara insa a uita sa stabiliti de la inceput care sunt regulile care guverneaza prezenta lui.... Daca doriti, puteti sa spuneti ca shadow-ul este prezent ca si o parte a cunoasterii complete a copilului, ca mai apoi sa aplice acasa ce vede la gradi etc...
Tot din experienta pot sa va spun ca atat educ cat si directoarea au nevoie de explicatii scurte dar esentiale despre COPILUL DVS si nu despre autism in general.....scrieti-le intr-o scurta brosurica asa, informativa....Sau in fine, puteti sa oferiti informatii si despre autism in general, chiar daca va vor spune A, nu, multumim, cunoastem despre autism....nu stiu nika....iar ABA ii baga la greu in ceata....si asta ingreuneaza procesul de acceptare a situatiei dvs.
Pe cat posibil, regulile trebuie stabilite si restabilite de indata ce apare chiar si o micutza problema...si dupa parerea mea, de subliniat ca atata timp cat tutorele e acolo, el este responsabilul copilului...Asa, ca sa va mai usureze munca, doamna educatoare...
Succes si multa diplomatie
Always let your conscience be your guide...
stepacro
 
Posts: 124
Joined: Tue Sep 08, 2009 4:19 am
Location: Montreal

Postby dora » Sun Feb 21, 2010 7:08 pm

Lily.

programa pentru gradinita

Curriculum pentru educaţia timpurie a copiilor cu vârsta cuprinsă între naştere şi 6/7 ani, în perioada 02.06.2008 - 02.07.2008 [in vigoare]
Descarcă Citeşte mai mult


http://www.edu.ro/index.php/articles/curriculum/c899/
dora
 
Posts: 3725
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby formykid » Sun Feb 21, 2010 10:00 pm

Foarte faina ideea lui stepacro cu brosurica...eu chiar nu m-am gandit ca as fi putut face asa cu fiimea la cresa...bine, am nimerit si o plictisita de educatoare gen femeia barbat care in loc de buna ziua dadea din cap de la distanta si-mi zicea" nu sta pe oala, nu mananca nimic" ...si mai multe...nu vreau sa plictisesc, dar m-as bucura sa vad din ce in ce mai multa lume cu diplomatie asa cum spune stepacro dar poate si cu "gura mare" cum mi-au spus mie colegele de la servici ca ar fi trebuit sa fiu...In fine...Poate ca atunci cand te gandesti prea mult nu iese cum trebuie...Sau poate... :roll:
It requires more courage to suffer than to die.
formykid
 
Posts: 55
Joined: Sat Jan 03, 2009 4:45 pm

Postby Lily1307 » Tue Feb 23, 2010 11:45 am

problema este ca eu nu am suparat pe nimeni , nu am vrut sa fiu cu gura mare ca sa nu supar pe cineva si totul sa se reverse asupra copilului meu , dar cred ca am stat prea mult si nu mi-am urmarit scopul si dreptul meu de parinte .
de multe ori copilul meu a fost exclus dim activitati si eu am tacut nu am zis la nimeni nimic , de ce ? ca sa nu supar pe cineva , dar pana cand acesti copii sunt resprinsi si nu sunt bagati in seama , mai ales un copil care nu creaza mari probleme , nu face urat , nu plange si nu deranjeaza asa de tare ora .
imi pun o mare intrebare , de ce copilul meu a fost ok. pana acum 1 luna si acum nu mai este , ce s-a intamplat ?
mie mi-a placut intotdeauna sa vorbesc si sa comunic cu toata lumea si asta am cautat si la aceasta educatoare , comunicarea , dar nu am gasit nimic , nici macar intelegere. :oops:
acum imi dau seama ca nu li se acorda nici un fel de atentie acestor copii cu autism .
daca gresesc imi cer scuze .
va pup si multumesc pentru toate raspunsurile pe care mi le-ati dat .
Lily1307
 
Posts: 68
Joined: Sun Mar 04, 2007 10:05 am
Location: Caracal

Postby Lily1307 » Thu Jan 20, 2011 11:50 am

am si eu o probleme pe care nu stiu sa o rezolv singura . baietelul meu nu vrea sa mai faca lectii cu fetele cand vine de la gradinita si cand ramane acasa o data pe saptamana .
nu vrea sa faca decat daca stau eu cu el in camera , a inceput sa fie dependent de mine rau de tot , plange si urla in continu .
invatati-ma ce sa fac sa nu mai fie asa dependent si sa faca lectii cu fetele .
dependenta fata de mine o are de ceva timp ( de aproape 2 luni ) .
va multumesc si astept raspuns
Lily1307
 
Posts: 68
Joined: Sun Mar 04, 2007 10:05 am
Location: Caracal

Postby Lily1307 » Sun Jun 19, 2011 12:32 am

avem in continuare aceeasi problema , nu mai vrea sa faca lectii .
am luat vacanta de la gradinita si l-am bagat acasa la lectii .
cand eram la gradi acasa lucram decat 2 ore , dar acum ce sa fac ca nu mai vrea sa faca deloc , plange si refuza orice comunicare cu tutorele cat si cu mine .
vrea sa plece cat mai repede fata ( tutorele ) ca sa ramana el sa se joace .
ce sa fac sa il las asa pana la toamna sau sa mai incerc ?
ce ma sfatuiti sa fac.
multumesc. va pup
Lily1307
 
Posts: 68
Joined: Sun Mar 04, 2007 10:05 am
Location: Caracal

Postby stepacro » Sun Jun 19, 2011 1:55 pm

Schimbati recompensele imediat!
Folosiți ca si recompensa joaca pe care el o face atunci cand pleacă fetele... Asta in pauzele de terapie!
Cu cat o sa treacă mai mult timp si o sa faceti mai multa pauza, cu atât o sa fie mai dificila reluarea terapiei!
Always let your conscience be your guide...
stepacro
 
Posts: 124
Joined: Tue Sep 08, 2009 4:19 am
Location: Montreal

Postby Lily1307 » Sun Jul 03, 2011 12:29 pm

multumesc , asa o sa fac , o sa folosim joaca pe post de recompensa in pauze
tot ca recompensa pot sa ii dau bicicleta sa se plimbe afara ?
Lily1307
 
Posts: 68
Joined: Sun Mar 04, 2007 10:05 am
Location: Caracal

Postby laurentia74 » Mon Jul 04, 2011 1:27 pm

Cred ca toate echipele s-au confruntat,la un moment dat ,cu refuzul copilului de a mai lucra.Noi avem doua strategii :daca autostimularile devin puternice si frustrarea pe masura,luam pauza,poate chiar o saptamana;trebuie gandit in perspectiva iar sanatatea psihica a copilului,starea de bine tb. cantarita si dorita mereu;mi se pare f. important de manageriat programele de lucru astfel incat refuzul copilului sa fie cat mai mic cu putinta;urmarind aceasta idee,alta varianta pe care o folosim tine de ajustarea programelor ;mergem pe exercitii sportive,f.atractive copiilor, gen pasit peste obstacole,tras de franghie,mers printre popice etc.
-dansat cu exercitii de imitatie incluse,insirat margele pe ata,iesit afara,folosit ton cat mai natural ,etc
Pe masura ce frustrarea scade in intensitate ,reintroducem programele lasate in urma.
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

PreviousNext

Return to MEMORIALUL DURERII...COPII AUTISTI SI FAMILIILE LOR

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest