Terapia noastra prin joaca

Moderators: camel, moderators

Acceptarea persoanelor cu autism in societate

Postby poly » Thu Apr 27, 2017 6:56 pm

In acest post vreau sa incurajez alti parinti sa nu isi ascunda in casa copilul autist. Nu incurajez nici sa ne expunem copii la situatii stresante care sa ii destabilizeze si mai tare.
Noi cu toate ca de la 1 an jumate diferenta fata de alti copii era deja evidenta, am decis sa iesim in lume: parc, la centru comercial, piscina, activiati organizate de municipalitate pt copii, etc. iar de la 2 ani la gradinita (la timp partial initial). Sa nu va imaginati ca aici nu sunt persoane care de la prima privire arunca toata vina asupra parintilor cand vad un comportament inadecvat al copilului autist. Eu am incercat sa nu ii judec pe acestia ci sa gandesc ca poate in viata lor nu au fost in preajma unor copii autisti. Daca noi ii lasam la gradinita, la scoala, la diverse activitati inca de mici ceilalti se vor obisnui cu prezenta lor (ciudata) si mai tarziu cand vor fi adolescenti si adulti nu vor avea aceeasi reactie ca cei care nu au fost niciodata in preajma lor.
La prima sedinta cu parintii de inceput de an la gradi nu am ascuns celorlalti parinti ca copii lor au printre ei zilnic un copil autist. Deja aveam informatii de la educatoare ca copii din grup au acceptat f bine pe al nostru. Am mentionat asta parintilor si le-am multumit pt efortul copiilor lor in momentul cand ne-a venit randul sa vorbim despre copii nostri.
Ceilalti copiii se bucura sincer cand il vede pe al nostru dimineata. Am vazut un video cand al nostru a mancat pt prima data (dupa o pauza de 2 ani jumate) o supa si reactia de bucurie a celorlalti copii. In alta dimineata cand al nostru a intrat in mijlocul camerei era un geamantam imens rosu. Atras ca de un magnet a inceut sa sara si sa dea din manute fericit in jurul lui, un baietel din grup imediat s-a ridicat si s-a oferit sa-i deschida fermoarul. Mi s-a parut incredibil, baietelul stia deja ca al nostru nu e capabil si de asemenea a stiut dupa reactia lui ca vroia sa vada ce e inauntru.
Ieri seara am fost la ultima sedinta cu parinti de la scoala pe anul asta scolar. Copilul nostru merge si la scoala o zi pe saptmana la un program pt copii de 4 ani. Acolo la fel al nostru e singurul autist dintr-o clasa de 14 alti non-autisti. O mamica a fost incantata sa ma cunoasca pt ca copilul ei ii vorbeste in fiecare saptamana dupa scoala despre al nostru si i-ar place sa ne intalnim in parc si dupa ce se termina scoala. Si mamica stia ca al nostru e cel autist.
Nu gasiti ca e incredibil!
Multora din noi ne e greu sa luam decizia sa ne expunem copilul datorita diferentelor evidente. Dificultatea asta vine intotdeuna si ca noi la randul nostru ii judecam pe cei care se utia cu ochi mari la al nostru sau la cei care mai fac si comentarii negative. Daca adoptam ideea: Iarta-i Doamne ca nu stiu ce fac! ne va fi usor sa trecem peste incident si sa ne devina o obisnuinta sa nu punem la suflet. Neafectandu-ne aceste incidente pe noi parinti ne va fi usor sa ii lasam pe alti sa aiba contact cu ai nostri. Si credeti-ma copilul autist imprumuta starea parintelui. Daca noi suntem agasati de o privire sau un comentariu si ei vor fi, si reactii neasteptate pot apare.
Am reusit sa facem pasaport copilului (dupa multe esecuri in a face o poza de pasaport), asa ca vom calatori vara asta. Va face prima lui calatorie cu avionul. Va voi tine la curent despre reactii din partea lui si din partea celorlalti care vor calatori in acelasi timp cu noi.
Am incercat sa mergem cu el si la biserica intr-o zi de duminica cand o gramada de lume e acolo. S-a lasat cu tavalituri pe jos din partea lui sur privirile celorlati care nu intelegeau ce se petrece. Dupa ce al nostru si-a facut numarul a inceput exploratul. Am plecat dupa jumate de ora cand se calmase cu totul pt ca intotdeuna incerc sa terminam o activitate cand el e calm ca sa ii ramana in memorie si partea frumoasa. Nu am renuntat la ideea de a continua sa incercam si alta data. Pt inceput vom incerca cand biserica e goala pt ca sa se obisnuiasca cu atmosfera si treptat, treptat sa revenim cand va fi si lume.
Mi-as dori ca cei care citesc aceste randuri sa nu creada ca noi suntem exertii expertilor in a creste un copil cu autism si asta imi da dreptul sa dau sfaturi. Vreau ca cei ce citesc doar sa incerce si altceva, chiar daca la prima vedere pare greu. Noi am incercat si am avut parte de rezulate frumoase care ne-au bucurat sufletul, dupa cum ati citit mai sus. Succes in ceea ce aveti de facut!
poly
 
Posts: 44
Joined: Tue May 31, 2016 10:02 pm

Clasa Pregatitoare

Postby poly » Tue May 23, 2017 2:57 pm

Avem o veste buna. Copilul nostru de 5 ani (in iulie) a fost primit oficial la o clasa pregatitoare speciala pt autisti intr-o scoala de non-autisti. Asa ca de la sf lui August la scoala.
La gardinita va merge ultimele doua saptmani, dupa care plecam in vacanta. Suntem f bucurosi ca avem comfirmarea inainte e vacanta. Ne-am zbatut pt a avea un loc la clasa speciala, pt ca copilul nostru este considerat non-verbal cu autism sever. Scoala de carter a insistat pt o clasa normala cu acompaniament, din motive economice (e mai ieftin sa platesti pe cineva care sa stea cu copilul doar cand e cazul decat sa platesti pe cineva in permanenta ca in cazul claselor speciale). O sa va mai tin la curent la toamna cu subiectul, ca si noi suntem curiosi cum functioneaza o astfel e clasa.
Orele de terapie ICI se incheie o data cu plecarea noastra in vacanta, dar raman psihologul, logopeul si ergoterapeutul, care vor evalua permanent copilul si va tine legatura cu scoala.
Daca mai am timp inainte de vacanta am sa scriu un post cu pregatirea de vacanta a copilului autist, cu recomandari de la psihologul nostru.
poly
 
Posts: 44
Joined: Tue May 31, 2016 10:02 pm

Re: Terapia noastra prin joaca

Postby elena vasile » Tue Jun 20, 2017 11:14 pm

Salut!
As dori sa te intreb in ce limba ii vorbesti micutului. Eu am un baietel autist care are 3,5 ani dar nu cred ca e o forma severa..a inceput sa vorbeasca, are ecolalia, e foarte inteligent si dornic sa invete. Problema e ca noi traim in Ungaria (sotul e maghiar) si eu nu prea vorbesc bine maghiara..

Multumesc
elena vasile
 
Posts: 3
Joined: Tue Jun 07, 2016 1:50 pm

Re: Terapia noastra prin joaca

Postby poly » Wed Sep 06, 2017 3:30 pm

Pt Elena Vasile
Salut Elena, imi cer scuze ca raspund atat de tarziu intrebarii tale. Nici eu nu vorbesc bine franceza, dar cu toate astea ii vorbesc copilului si in franceza. Copilul nostru e expus la trei limbi: romana, engleza, franceza. Noi ne dormim sa invete franceza, dar cum e atat de grea el prinde mai usor in engleza. Asa ca noi ii vorbim in cuvintele celor trei limbi pe care le stie el. De exemplu, daca el zice apa in franceza si a reusit sa asocieze cuvantul cu apa, din acel moment cand suntem siguri ca el a facut asocierea corect folosim cuvantul apa din franceza. De curand foloseste si gata, terminer in acelasi timp, deci asociaza si cuvantul in romana si pe cel in franceza cu actiunea corecta. Pt noi e mult mai important acum sa inteleaga scopul pt care e necesar sa articulam cuvinte, vom decide mai tarziu daca vom reduce comunicarea doar la una din cele trei limbi. Pentru moment folosim ce e el capabil cel mai bine.
poly
 
Posts: 44
Joined: Tue May 31, 2016 10:02 pm

Achizitii dupa vacanta din RO

Postby poly » Mon Mar 12, 2018 3:56 pm

Am ramas datoare cu informatii despre vacanta de anul trecut. Am stat in ro 2 luni jumate (toata vara).
Am fost la domnul Radu Naghiu, dar din pacate nu am putut tine tratamentul. Nu a aceptat bilutele nici dizolvate in apa si fortate pe gat cu seringa, vomita cam in 15 minute dupa. Asta vara consultatia era 200 lei, iar tratamentul pe o luna 46 lei; copilul a urlat intr-una cat am stat de vorba. Acolo unde are cabinetul are si un centru de evaluare, ne-a recomandat sa-i facem evaluare dar nu a insistat.
Am facut terapie cu ponei. Am facut cateva ture pe ponei, in Sibiu, in Parcul Arinilor. Surpriza a fost ca a mers singur calare din prima fara sa fie tinut de cineva si in plus chiar i-a placut.
Am vizitat centru de recuperare de la Bradet Sacele Brasov, unde am discutat cu un domn psiholog de acolo. Ne-a recomandat si ne-a explicat beneficiile terapiei cu ponei si dansul recomanda mai bine magarusi. Am primit multe sfaturi f utile.
Achizitii noi: a mancat inghetata (diferita de cea de acasa), floricele de porumb, pufuleti si a acceptat biscuiti facuti de mine de ulei de arahide (acasa manca de soia).
Acceptat si placut mersul cu toate mijloacele de transport: metrou, tren, autobuz, tramvai, telecabina (la Tampa Bv), avion.
Am renuntat la mersul in carut, cu dificultate si cu cantec, dar pana la sf vacantei mergea pe jos (de la Frigocom la Parcul Moghoros) aproape zilnic.
Mers la mall aproape zilnic si ii placea sa se uite la patinatori si la fantanile de apa.
Schimbat parcuri in fiecare zi; mers in oraselsul copiilor si s-a dat pt prima data in viata tot fell de chestii. Mers si placut f des la gradina zoo (Berlin, Bucuresti, Sibiu, dar cel mai des la aia din BV.)
Mers cateva zile la mare, am incercat in plin sezon Mangalia, dar nu am stat decat o noapte, nu ne-a placut nou - lui nici atat. Am trecut granita in Bulgaria si am mers la Krapet, e aproape de granita si f liniste. Recomand cu caldura pt ca nu e agomerat. Nu a acceptat sa intre in apa, dar se juca pe plaja si la piscina.
Schimbat locul f frecvent: dormit o noapte la Berlin (intre avioane la hotel) tot o noapte la Reykjavík (tot intre avioane), multe saptamani la Brasov, o zi la Sibiu, cateva zile la Krapet (tot la hotel), restul timpului la Bucuresti.
Nu am utilizat aproape nici o recomandare a psihologului din Canada pt ca nu a fost nevoie, nu am intampinat deificultati majore.
Probleme majore cu somnul: pana la sf vacantei ajunsese sa doarma de la 4 dimineata pana la 10 dimineata (fara somn la amiaza - decat f rar), reglat imediat ce ne-am intros acasa. Nu stiu poate pt acasa doarme in camera separta decat in aia in care se joaca. In Ro am dormit in sufragerie. Poate din cauza caldurii, schimbul de fus orar.
Cam asta e bilantul vacantei noastre de asta vara. Lui i-a placut, se utia si acum cu palcere la videourile pe care le-am facut atunci.
Promit sa pun intr-o postare viitoare si bilantul de la scoala. Am inceput scoala de 7 luni.
poly
 
Posts: 44
Joined: Tue May 31, 2016 10:02 pm

Scolarizarea unui copil autist (Quebec)

Postby poly » Tue Mar 13, 2018 5:06 pm

O sa va spun povestea noastra legata de scoala care nu este general valabila pe toata aria teritoriala a Quebecui. Sunt inspetorate scolare care aleg ca metoda de terapie in clasele si scolile speciale total diferite unele de altele. La noi TEACCH.
Aici copii incep scoala la 5 ani, un fel de clasa pregatitore sau zero in Ro.
Daca copilul nu are diagnostic la data cand cand se face evalarea e complicat are mari sanse sa fie pus intr-o clasa normala de 30 de elevi fara nici un suport unde cel mai probabil ramane repetent si trei ani la rand (cunoscu un caz de repetentie la clasa pregatitoare pt un copil nediagnosticat)
Pt cei cu diagnostic de autism sunt doua posibilitati: daca este sever direct la clasa speciala, daca este mediu/lejer la clasa normala cu suport specializat (nr de ore pe sapt difera functie de gravitatea fiecarui caz).
Cazul nostru sever - non verbal - clasa speciala (debut la 5 ani si o luna) intr-o scoala normala.
La clasa zero exista doua clase una de nonverbali (unde mergem noi) si alta verbali.
Aici se face o distinctie clara intre deficienta intelectuala si intarziere intelectuala, copii pana in 7 ani nu au nici o evalare de IQ mai ales daca nu au limbaj. Dupa 7 ani daca au deficienta intelectala atunci sunt mutati in clase destinate lor, cei doar cu intarziere raman pe loc in clase lor, dar se lucreaza alte programe cu ei.
Clasa noastra are 5 copii, un invatator, trei educatori specializati si mai tot timpul un student in practica. La pranz poti sa alegi sa-l iei acasa pt o ora jumate sau sa-l lasi la scoala, unde va manca dar va fi supravegheat de o persoana nespecializata. Noi am ales varianta ramas la scoala cu pachet de acasa (altfel nu ar manca nimic din ce ofera scoala datorita rigiditatii almentare).
Transportul spre scoala si inapoi se face cu autobuz scoalar adaptat (adica doar copii din clasele speciale) - e ma mic si are rute mai scurte.
In prima saptmana a mers lascoala insotit de educatoarea pe care a avut-o la terapia ICI (care s-a terminat odata cu varsta de 5 ani) pt a ajuta copilul in adaptare. Tot cu educatatoarea a mers primele doua zile in autobuz (dupa care ea a mers in masina in spatele autobuzului). Dupa o saptmana a mers nesupravegheat de nici un adult. In fiecare autbuz sunt pusi responsabili copii mai mari, fiecare responsabil are in grija un nou venit sau unul f mic sau cu probleme. Al nostru are doi baietei cam 10 ani fiecare care fac o treaba extraordinara. Au grija sa nu isi piarda manusile, sta cu el pe bancheta si ii tine capul cand mai adoarme (mai ales la intors), au grija sa nu uite ghiozdanul in autobuz, etc.
Ce se intampla la clasa: Clasa TEACCH cum spuneam. Se face zilnic o ora de sport (terapie prin miscare), o ora de muzica (terapie prin muzica) si o ora de terapie senzoriala (impartita in doua de 30 min fiecare), pauza la pranz o ora jumate, o ora lectura la biblioteca scolii, restul lucru. Autobuzul imi ia copilul la 7:55 dimineata si mi-l aduce la 15:15. deci cam 7 ore de scoala.
Ce se lucreaza concret: se insista pe lucru structurat: totul in clasa e dispuns organizat (colt pt lucru in echipa, colt pt joaca, colt pt relaxare, arie de lucru individual, arie de lucru 1:1); se lucreaza mult cu PECS, mai ales orar de activitati.
Pt invatatre se insita mult pe static (pictograme) si maniplare. De exemplu daca se lucreaza literele: se lucreaza cu ele scris pe carton, pictograme, apoi litere din plastic, lemn, cand copilul incepe sa fie familirizat cu ele se decupeaza literele, se lipesc pe planse, puzzel cu litere, se trece la recunoasterea lor, abia apoi se trece la formare de cuvine (dupa modelul dat) cu litere decupate si lipite pe carton, cu cuburi, cu litere magnetice, abia apoi se trece la scris, format cuvinte doar dupa verbal, etc. Se insista f mult pe rutina si fiecare copil are cutia lui de activitati (nu se lucreaza cu toti copii acelasi lucru - se tine cont de nivelul lui de dezvolare).
Achizitii dupa 7 luni de scoala: participa la toate activitatile la sport (inainte a stat cate o ora doar la usa salii de sport); participa la toate activitatile propuse; se dezbraca fara ajutor, colaboreaza bine la imbracat (aici e si greu cu imbracatul iarna - ii scoate si de doua ori afara si trebuie sa-si puna pantalonii de schi, caciula, fular, etc de mai multe ori pe zi); are cam 40 de cuvinte spontane (ma ales in fr eng); pe receptiv poate cateva sute; a invatat unele cuvinte atat in eg cat si fr.; se joaca individual (fara sa fie un adult permanent langa el); recunoaste nr pana la 30 si le zice pana la 12 in eg, stie partile corpului si le si arata pe el, pe mine, pe papusa; recunoaste culorile si le zice numai cand vrea el, recunoaste figurile grometrice si le zice cand vrea el (inclusiz pentagon, hexagon si octogon); pune cantitati la cifra (pana la 10); a invatat sa mearga pe tricicleta (acasa am luat in fiecare an cu imprumut dar niciodata nu a stat mai mut de o secunda pe ea); si-a invatat sa-si zica numele corect; isi recunoaste numele daca il vede scris; timid a inceput sa zica 2 cuvinte; accepta casaca de bicicleta, casti pt sunet; arata bine cu degetul; am facut primele vizite la preteni in conditii absolut normale; fredoneaza absolut toate cantecele carei ii plac; ia notele perfect; isi potriveste singur sunetu de la boxe de la PC; am inceput jocuri in doi in care isi asteapta randul; in sfarsit a inceput imitatia spontan; reuseste singur sa aseze in ordinea marimilor (sirui de 4 sau 6 obiecte pictograme); intelege mult mai bine; ne urmareste cu privirea mult mai des si mai lung timp; sta bine la tuns, la spalat pe cap si pieptanat; face puzzel de 9 piese fara imagine ca model; acepta sa deseneze mai des cu toate ca inca cu ajutor (tot linii verticale si orizontle si incercari de a umple o forma); ma pupa si se intinde sa-l pup la cerere; a inceput sa inteleaga recompensele (planificam in vacanta de vara sa incercam ABA); e f deschis sa invete; e nerabdator sa mearga la scoala (mai ales dupa o vacanta de o saptamana).
Noi pe total suntem multumiti de decizia care am luat-o pt clasa speciala (scoala de cartier ne propusese o incercare la clasa normala cu suport). Avem experienta cu gradinita la program normal (14 copii in grupa) si cu programul de prescolari 4 ani o zi pe saptmana la scoala in clasa normala (tot 14 copii) -ambele cu insotitor. In periaoda aia am fost multumiti doar de terapia senzoriala, in rest achizitii doar ce faceam eu acasa cu el. Acum achizitiile de la scoala se vad. Continuam si noi acasa, dar dupa ora trei e termiant de obosit. Mananca pana la 3:45pm pana la 5-6pm se joaca liber sau videouri la PC/joc tableta; seara o serie senzotiala; iar mancam; baie si la 8 jumate deja e in pat. Reusim mai multe activitati in weekend sau in zilele libere de la scoala (cam 2 pe luna).
Dupa incetarea terapiei gratuite pana in 5 ani, am ramas dar cu logopedul care doar evalueaza copilul si colaboreaza cu sugestii scoala si la parinti; la fel si ergoterapeutul (pe care nu l-am vazut din pacate de cand a inceput scoala); psihologul care lucra cu SAACADE ne-a plecat in vacanta un an. O data pe septamana cineva de la Centru de reablilitare (de unde vine si logopedul, ergo si psihologul) merge la scoala in timpul pauzei de masa sa lucreze cu el pe alimentatie (folosesc metoda SOS - fara rezultat pana acum) si ma suna din cand in cand sa-mi povesteasca despre vizite.
poly
 
Posts: 44
Joined: Tue May 31, 2016 10:02 pm

Terapii alternative cand ABA nu functioneaza

Postby poly » Thu Mar 15, 2018 4:40 pm

Cum spuneam si in alte postari nu sunt impotriva ABA. Incurajez pe toata lumea sa o incerce deoarece exista cea ai vasta documentatie pe tema asta. Daca nu sunt progrese, nu disperatii, exista si alte terapii care merita incercate. Eu ca parinte am incercat ABA vreo 3 luni fara rezulat cand copilul avea cam 1 an si 8 luni alte 3 luni inainte pt documentare. Ce nu a mers in cazul nostru: nu a inteles recompensa asta si pt ca nu am folosit mancare (manca doar paine si cereale uscate si bea suc in care ii puneam vitaminele). Apoi am facut liste si ierarhi peste ierarhi pentru jocuri si activitati preferate. o data ce ii aratam recompensa nu se ma intorcea la lectii decat dupa ce se juca minute in sir cu ea, nu era chip sa i-o smulg. Cu activitatile preferate era si mai greu ca cele mai multe dintre ele erau senzoriale si presupunea sa ne ridicam de la masa pt a le face. Asa ca era imposibil sa ii dau recompensa senzoriala (sarit pe minge medicinala de ex) si apoi iar sa ne intoarcem la scaun ca intrerupeam de prea multe ori ambele activitati si devenea frusrat ca nu intelegea de ce. Am reusit sa folosesc recompensa numai cand termina o activitate (in proportie de 50% la inceput), cu timpul i-am dat acces la recompensa cand activitatea la masa era realizata in proportie de 75%. Nu am reusit niciodata sa-i dau o recompensa dupa fiecare raspuns corect, asta ne dadea peste cap tot programul. La 2 ani si 2 luni a inceput terapia ICI finantata de guvern. Prima eucatoare care am avut-o nu a lucrat cu el la masa cu toate ca eu reuseam deja f bine, facea mai mult floortime cu el si nu am indrazit sa ii cer sa incerce ABA. Noroc a fost ca in septembrie (fara interventia mea - cu toate ca ma batea gandul sa intervin) s-a schimbat educatoarea si cu ea am comunicat mai bine. Ea l-a pus imediat la masa si a reusit sa lucreze cele 4 ore pe zi complet. Am pus-o sa incerce ABA sa vedem cum meg recomensele la fiecare raspuns - nu a mers. Ea lucra mult pe senzorial si metoda Denver, dar si lucru la masa structurat cu recompesa la sfarsitul fiecarei activitatii cum faceam si eu.
Ce m-a ajutat pe mine la inceput f mult: cm am mai spus cartea My Toddler Talks: Strategies and Activities to Promote Your Child's Language Development (https://www.amazon.com/Toddler-Talks-St ... merReviews) care pur si simplu descrie pe etape, ce sa spui si cum sa te joci cu un copil, ca la prosti (ca mine) Nu e adresata special pentru copii autisti, dar in cazul nostru a functinat tot ce e scris acolo. Tot pentru inceput f mult am invatat din cartea An Early Start for Your Child with Autism: Using Everyday Activities to Help Kids Connect, Communicate, and Learn (https://www.amazon.com/Early-Start-Your ... 15%2C+2012). La fel activitatile sunt descrise pe etape. Pe la 3 ani si jumate am inceput sa introduc si Son Rise (am pus titlurile a 2 carti in alt post si sunt zeci de videuri pe youtube) fara sa fac cursurile la ei. La 4 ani am introdus si metoda Hanen descria explicit in cartea: More Than Words Second Edition by Fern Sussman. Cand a inceput gradi la program de 8 ore am introdus si SACCADE (http://saccade.ca/) Aici carti aparute despre program: http://saccade.ca/produit.php . Din pacate nici una din carti nu descrie concret aplicarea metodei pt asta trebuie sa faci cursul la ei. Noi am avut noroc ca psiholoaga noastra avea facute cursurile si de la ea am invata cate ceva. Pe la 3-4 ani am introdus si video modeling pt care mi-am prodcurat cartea Video Modeling for Young Children with Autism Spectrum Disorders: A Practical Guide for Parents and Professionals (https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss ... o+Modeling). Tot despre video modeling: https://gemiini.org/#/get-started.
Toate temele de lectiile le-am luat din A Work in Progress: Behavior Management Strategies and a Curriculum for Intensive Behavioral Treatment of Autism (care a aparut si in Ro in 2 volume). Si multe metode de lucru de acolo folosim (mai putin recompensa)
Inca de f mic am 1 an jumate am introdus cu efecte imediate jocuri senzoriale. Pe tema asta exista sute de carti. Eu nu am cumparat nici una pt ca fiind asa de multe le-am gasit la biblioteca pe multe dintre ele. Nu pierdeti timpul prea mult cu cititul ca multe sunt maculatura. Puteti intra pe youtub si dati sa caute Sensory integration therapy, inspirati-va de acolo. Ca exemplu nu mi-a placut: Raising a Sensory Smart Child: The Definitive Handbook for Helping Your Child with Sensory Processing Issues, by Lindsey Biel (Author),‎ Nancy Peske (Author). Mi-a placut: Building Bridges through Sensory Integration, 3rd Edition: Therapy for Children with Autism and Other Pervasive Developmental Disordersby Paula Aquilla and Ellen Yack.
Acum de 7 luni face TEACCH si PECS la scoala si a inregistrat cele mai multe progrese.
Am facut multe incercari pt a diversifica mancarea fara succes pana in prezent (o sascriu alt post despre asta)
In viitorul apropiat vrea sa incercam Environmental Enrichment Therapy: Nu am gasit carti doar articole: Environmental Enrichment as an Effective Treatment for Autism: A Randomized Controlled Trial Cynthia C. Woo and Michael Leon
University of California Irvine (http://faculty.sites.uci.edu/jjgargus/f ... -20132.pdf). Un alt site pe aceeasi tema: https://www.mendability.com/how-it-works/
Tot in plan avem si Craniosacral therapy, nu se face la noi in oras dar avem prima sedinta workshop pe 20 martie cu cineva care vrea sa vina in oras intinerant daca se gasesc suficienti interesati.
Terapia cu animale la fel o incercam mereu cu succes. Abia asteptam sa se ia zapadda sa mergem la ponei si magarusi.
Deja facem timid BraiGym, sute de carti pe subiectul asta multe maclulatura, multe sugesstii pe youtub.
Cand s-a infintat forumul asta lumea in Ro nici nu stia prea bine ca se poate interveni in ameliorarea autismului. Si cei care auzisera aveau incredere doar in ABA ca cum spuneam e cea mai documentata. Lucrurileau inceput sa se miste si in RO si apar terapii alternative.
Eu pentru tot ce faca acasa cu copilul nu am investit f mult. In materiale si carti, dar multe materiale le fac singura fara costuri mari. Cu terapia care a facut-o moca de la guvern nu a progresat aproape deloc, am fost multumiti doar ce a facut pe senzoial. S-au schimbat mult educatoarele terapeute in cei doi ani de terapie finantata de guvern pe care am apucat sa ii facem si doar una dintre ele a fost deschisa sa incerce si alta abordare cand ceva nu functiona. Ele sunt instruite pe o metoda si nu prea ies din ce stiu.
Scriu aici pt ca vreau sa ii fac pe multi parinti care nu au bani de terapie ABA cu profesionisti sa incerce ei insisi. Acum exista pe interent atatea programe care fac traduceri online. Accesul la interent in Ro e mai accesibil decat in multe alte tari. Toata lumea are pe telefon optiunea foto si video sa faca montaje pt video modeling. Cat e de greu sa gasisti pe cieva care are un magarus si sa faci cateva ture saptamanal. Caini si pisici se gasesesc peste tot. Terapia prin muzica nu costa o avere (youtub e moca). Pt senzorial eu am cumparat decat un hamac, o minge medicinala, un cort, cateva jucarii din cauciuc pt bagat in gura, cateva jucarii luminoase (lanterene colorate) si cam atat. Restul le-am improvizat: paturi senzoriale facute de mine, sac senzorial la fel, carti senzoriale cu texturi la fel, cutii senzoriale facute de mine (nisip, pietre, fasole, faina, orez, etc),o saltea veche de pat data de cineva. Forumul asta e un f bun punct de pornire, chiar daca nimeni nu isi face timp sa va raspunda. Daca cautati, cu rabdare gasiti raspuns la intrebarile voastre in mesajul cuiva mai vechi. Scormoniti peste tot aici pe forum. Multe carti eu le iau de la biblioteca, de la cele universitare nu mi le da acasa dar stau acolo cu telefonul sau aparatul foto si fac foto la paginile care ma intereseaza, imprumut si de la asociatia de la noi din oras. Nu pierdeti timp pretios asteptand sa aveti rezultate cu ABA daca ati incercat sa zicem 6 luni, faceti altceva, gasiti alternative si incercati din nou peste un an sau alte 6 luni.
Noi am pornit cu autism sever si lucrurile incep sa se miste, apar evolutii. In cazul nostru abia la 5 ani jumate a aparut o deschidere a lui spre invatare pe care specialistii o pun pe seama interventiilor de pana acum si pe faptului ca cica a mai crescut. Ne-au spus ca abia acum e timpul sa lucram cu el intensiv. Daca am fi incercat doar ABA doi ani sigur nu am fi avut deschiderea pe care o avem acum si am fi pierdut timp pretios si sa incepem abia acum sa adunam informatii despre alternative. Nu e usor, munca e grea - dar satisfactiile sunt maxime: ganditi-va ca intr-o zi copilul va va spune mama, va v-a striga cand are nevoie de ajutor. Gata la treaba!
poly
 
Posts: 44
Joined: Tue May 31, 2016 10:02 pm

din nou despre ABA

Postby poly » Tue Apr 03, 2018 3:58 pm

In franta bilantul masurii nr 29 al planului pentru autism 2008-2010: 28 de structuri experimentale timp de mai multi ani au dispus de mijloace fiannciare si umane importante pentru a demonstra pertinenta metodei ABA (cifra de 47% recuperare Lovaas). Dupa 5 ani de aplicare a metodei ABA in conditii foarte favorabile in 28 institutii pilot, rezultatele sunt departe de a fi 47% reusite. Cifrele sunt dincontra negative doar 19 din 578 (3%) de subiecti pot fi considerati ca reusita.

https://blogs.mediapart.fr/lezhaen/blog ... a-le-bilan
Bilantul planului amintit are vreo 53 de pagini in franceza.

Ceea ce vreau sa subliniez cu asta este ceea ce am mai spus si ma repet, nu va puneti toate resursele intr-o singura tearapie. Nu disperatii daca una din terapii nu fucnrioneaza sau evolutia este f inceata, nu sunteti caz singurlar. Acum cu trecerea anilor de la momentul cand autismul a inceput sa fie condsiderat o dizabilitate si nu o boala metodele de interventie sunt nenunarate.
poly
 
Posts: 44
Joined: Tue May 31, 2016 10:02 pm

Masaj pt copii cu autism (Qigong si altele)

Postby poly » Tue Apr 03, 2018 4:03 pm

Una din terapiile pt copii autisti pe care o recomand este masajul. Exista studii stiintifice care le dovedesc eficacitatea masajului. De exemplul o carte adresata parintilor pt masajul QIGONG costa in jur 25$ (Qigong Massage for Your Child with Autism: A Home Program from Chinese Medicineby Louisa Silva (Author), Anita Cignolini (Foreword)) si se gasesc sub youtub multe videouri puse de parinti care efectueaza acest masaj pe copii lor (in engleza). Masajul nu trebuie sa dureze mai mutl de 15 minute zilnic.
Experienta noastra cu masajul: la inceput copilul refuza sa fie atins, continuati sa il masati chiar daca el da semene de disconfort, la un moment dat va deveni placut. Am inceput cu zonele unde ii placea sa fie atins. Daca de exemeplu copilul se loveste cu pumnii in cap, incepeti masajul de la cap, daca ii place sa fie atins pe fata, incepti cu masaj pe fata, etc. Important e sa creati o rutina, noi am reusit sa stabilim rutina cam intr-o saptmana, in pat inainte de culcare. Daca copiluli ii place sa fie gadilat, incepeti masajul cu o repiza de gadilat si intre reptizele de gadilat masaj. La inceput am masat f viguros si frecvent (nu am sarit nici o seara) Apoi dupa cateva luni poate sa apra o satietate si copilul nu mai primeste masajul cu bucurie chiar ii creaza un disconfort. Renuntati sa ii mai faceti masaj in zonele de disconfort si chiar renuntati pentru o perioada daca copilul se destabilizeaza total dupa ce rutina a fost introdusa cateva luni. Puteti reincerca dupao perioada sau cand observatii ca nevoile lui senzoriale au crescut.
Rezultatele noastre: sta la pieptanat, la spalat pe cap, mai putine reprize de agitatie (invartit, sarit, alergat - in timul zilei), adormit mai repede si cel mai important petrecerea timpului intr-un mod placut alaturi de copil. Acum am incetat sa avem o rutina, dar singur isi cere portia de masaj (imi ia mana si mi-o pune pe spate sau cap sau imi spune '' gadi gadi"). Spor la gadilat si masat!
poly
 
Posts: 44
Joined: Tue May 31, 2016 10:02 pm

Din nou despe masaj

Postby poly » Tue Apr 10, 2018 3:21 pm

Pun un video care este f usor de exectuat acasa cu copii autisti. Nu va speriati de ustensilele folosite, pot fi confectionate manual.
https://www.youtube.com/watch?v=dPWSV8ScQiQ
si un alt video tot masaj cranian/facial de acelasi autor la: http://www.911autism.com/

Spor la masat!
poly
 
Posts: 44
Joined: Tue May 31, 2016 10:02 pm

Previous

Return to MEMORIALUL DURERII...COPII AUTISTI SI FAMILIILE LOR

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron