Regulamentul invatamantului special

Moderators: camel, moderators

Regulamentul invatamantului special

Postby laurentia74 » Sat Apr 21, 2012 10:21 am

Parintilor interesati de inscrierea copiilor in gradinite si scoli,atat speciale cat si de masa,le recomand calduros sa citeasca REGULAMENTUL DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE A INVATAMANTULUI SPECIAL SI SPECIAL INTEGRAT.Regulamentul este in vigoare,publicat in Monitorul Oficial si imi pare extraordinar de permisiv si de folosibil in favoarea copiilor nostri.
Eperienta acestui an de scoala de masa mi-a aratat ca ,acolo unde scoala este vizionara,mai exact oamenii sunt "luminati",exista disponibilitate in acceptarea copiilor cu nevoi speciale.Intrebarile au venit din partea tuturor cu privire la modalitatea de planificare a materiei precum si la evaluarea copilului;acestea si din cauza faptului ca sunt relativ putini copii cu nevoi speciale ce incearca integrarea in invatamanul de masa,din numeroase motive.
Prezenta Lege a invatamantului are nenumarate hibe dar,in ce priveste posibilit. de integr. in invatam. de masa,imi pare aproape ideala.Practic,cand am citit-o,am avut impresia ca este construita dupa nevoile copilului meu;gandesc de mult timp la o clasa de copii integrata in invatam. de masa ,mi-am si detaliat nevoile ce ar putea fi acoperite de oastfel de clasa; cand am citit legea,in detaliu,mi-am dat seama ca e ca si cum as incerca sa reinventez roata ;practic legea ofera copiluli integrat intr-o clasa normala tot ce-i trebuie,conform legii,trebuie doar sa stii ce sa ceri.
Nu am timp sa descriu in amanunt legea si nici nu este cazul,ea tb. citita de cei interesati.Schitez doar cateva facilitati pentru copil si pentru scoala integratoare,asta pt. ca noi,parintii,ca stim sa ajutam cu informatii concrete scoala ,atunci cand ne inscriem copilul.In calitate de cadru didactic cunosc relativ bine nevoile si problemele scolii,respectiv ale cadrului didactic si ,de multe ori,scoala este bombardata de cerinte,respectiv hartii,hartii care ne coplesesc la un moment dat.
Revin la facilitati:
- clasa integratoare din invatam. de masa ,ce are un copil cu dizabilitati,,in functie de gradul de dizabilit. poate fi constituita din 4!!! -8-12 copii;ideal!!!
-scoala isi doreste asa clase mici, caci asta inseamna incadrare mai mare pentru cadrele didactice,respectiv mai multe posturi didactice,asta in conditiile in care multe scoli se confrunta cu nr. mic de elevi,respectiv risc de inchidere ,afiliere la alte structuri scolare;parinti,vizati scolile mici!
-evaluarea copilului este f. diversa si ,cf. legii,se face dupa posibilitatile copilului,in functie de o serie de standarde de performanta stabilite de invatator si prof. de sprijin, la inceputul anului scolar.
In incheiere ,parintii sceptici dar care vor sa incerce totusi inscrierea in invat. de masa ,e bine sa caute o scoala mica,fara mofturi inutile,prietenoasa,de cartier si cu putini copii;apoi sa scoata un print al regulamentultui despre care vorbesc[asta pt. ca ,in legea educatiei,pe ansamblu,nu sunt usor de identificat toate detaliile din regulamentul pe care il invoc]si sa il ofere doamnei director sau cui trebuie;nu ganditi-ei... d-na director ar trebui sa stie asta! nu este in avantajul copilului aceasta abordare caci in invatam. de masa sunt mormane de legi,acte normative specifice scolii de masa si oamenii nu sunt familiarizati si cu alte legi,nefolosite curent.
Toate cele bune!
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

Return to GRADINITE,SCOLI, UNIVERSITATI

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests