CONSTANTA-Grupa Speciala in cadrul scolii normale ???

Moderators: camel, moderators

CONSTANTA-Grupa Speciala in cadrul scolii normale ???

Postby oana_r » Mon Mar 09, 2009 7:59 pm

Buna ziua tuturor,

Ma adresez parintilor cu copii cu nevoi speciale din Constanta.

Ideea acestui proiect mi-a "incoltit" in minte cu ceva timp in urma, tinand cont ca pentru, fiul meu in varsta de 7 ani (desi urmeaza acasa un program intensiv de modificare comportamentala-ABA), nu exista o structura educationala adaptata nevoilor lui.
Un lucru stiut de multi parinti, este faptul ca odata cu inregistrarea unor progrese in ariile de dezvoltare, se recomanda introducerea acestor copii intr-un cadru social adecvat pentru exersarea abilitatilor dobandite si permanentizarea lor. Intr-un cuvant, integrarea (scolarizarea copiilor dupa criteriul varsta si diagnostic) in sistemul de invatamant.
Varianta frecventarii scolii speciale nu este benefica in prezent, din motive pe care nu le voi expune acum. De asemenea acceptarea unui copil cu nevoi speciale in scoala normala constituie deopotriva un demers lung si dificil.

Asadar, intentionez sa adresez un memoriu Inspectoratului General Judetean Constanta in vederea obtinerii spatiului necesar si finantarii mai multor posturi(invatator, logoped, psiholog) pentru infiintarea unei grupe speciale(5-6 copii la grupa) in cadrul scolii de masa.


Copiii nostri au dreptul la o educatie, mai mult decat atat este nevoie ca eforturile sustinute ale terapeutilor, coordonatorilor si parintilor sa fie recunoscute prin integrarea copiilor in structurile invatamantului romanesc.

Parintii care vor ca si copiii lor sa faca parte din aceasta grupa( grupe dupa caz) sa ma contacteze. De asemenea sunt bineveniti si cei care nu doresc neaparat ca fiul/fiica lor sa frecventeze aceasta grupa, dar doresc sa fie solidari cu cei care ma vor sustine in cadrul acestui demers.

Astept cu bucurie orice ajutor cat de marunt si imi exprim convingerea ca daca vom fi uniti, poate vom reusi sa le oferim copiilor nostri sansa de care au nevoie.

Multumesc!

Cu stima,

Oana (Reanu)Iftimie

Date contact:
E-mail: oana_reanu@yahoo.com
Telefon:0788/104862
oana_r
 
Posts: 20
Joined: Sun Feb 26, 2006 6:09 pm
Location: constanta,Romania

Re: CONSTANTA-Grupa Speciala in cadrul scolii normale

Postby dora » Sat Mar 21, 2009 6:52 pm

oana_r wrote:Buna ziua tuturor,

Astept cu bucurie orice ajutor cat de marunt si imi exprim convingerea ca daca vom fi uniti, poate vom reusi sa le oferim copiilor nostri sansa de care au nevoie.

Multumesc!

Cu stima,

Oana (Reanu)Iftimie

Date contact:
E-mail: oana_reanu@yahoo.com
Telefon:0788/104862




Oana,

M-as bucura enorm daca ai reusi sa determini infiintarea unei clase "speciale" la cea mai apropiata scoala...

Nu stiu daca te ajuta sa stii ca sunt multe mamici care se framanta cu aceeasi problema...
Fiecare a apucat-o pe un drum...unii s-au impotmolit un pic(scrierea unor proiecte pentru care nu mai exista finantare)


http://weandautism.blogspot.com/2009_02_01_archive.html


Cateva repere teoretice(etape) am gasit


Din cele prezentate mai sus ne dăm seama că integrarea necesită desfăşurarea unui sistem închegat de acţiuni, din domenii diverse:psihologie, pedagogie, sociologie, asistenţă socială, asistenţă medicală, organizatoric, juridic, politic etc.


Acţiunile respective trebuie desfăşurate începînd de la nivelul individual pînă la cel social, urmărindu-se, în final, transformarea societăţii într-un sistem capabil să asigure integrarea persoanelor cu CES în structurile din interiorul său.


În scopul unei reuşite depline a integrarii copiilor cu dizabilităţi/cerinţe educative speciale într-o şcoală de masă, este nevoie de parcurgerea în timp a mai multor etape distincte prin care se urmăreşte asigurarea condiţiilor optime pentru o nouă formă de organizare a şcolii şi a curricumului aplicat în şcoala respectivă.Iată, în sinteză, cele mai importante etape a acestui amplu demers reformator al sistemului actual de învăţămînt din ţara noastră:


Sensibilizarea-este prima etapă şi urmăreşte pregătirea mediului şcolar (începînd de la conducerea şcolii, continuînd cu colectivul de cadre didactice, elevii, personalul administrativ al şcolii, părinţii copiilor).
În această etapă, prin acţiuni de informare pe toate căile, se încearcă identificarea şi valorificarea potenţialului uman existent în şcoală (în primul rînd cadrele didactice) care să dorească şi să aibă competenţa necesară în lucrul cu clasele şi cu elevii incluşi într-un program de integrare.
Trainingul-este pasul următor, în care persoanele din şcoală implicate în activităţi didactice şi care manifestă deschidere faţă de ideea integrării sunt incluse într-un program de training unde învaţă principii, metode şi tehnici adecvate activităţilor instructiv-educative cu elevii deficienţi şi/sau dificili şi, în acelaşi timp, modalităţile prin care aceste metode şi tehnici pot fi adaptate în timpul orelor la clasă pentru fiecare categorie sau tipuri de elevi în parte, astfel încît fiecare dintre ei să primească cunoştinţele în forme accesibile capacităţilor şi cerinţelor prorii de învăţare.
Luarea deciziei-reprezintă o etapă decisivă care, prin implicaţiile sale, va determina schimbări majore la nivelul vieţii sociale în ansamblu.Această etapă are o conotaţie managerială puternică şi implică reorganizarea structurilor funcţionale ale şcolii şi revizuirea atitudinii tuturor angajaţilor şcolii faţă de actul educaţional în noile condiţii impuse de procesul integrării.
Tranziţia-este etapa cea mai dificilă, în cae transformările manageriale din şcoală solicită din partea cadrelor didactice, în special, adoptarea noilor modalităţi de lucru în plan didactic şi renunţarea la unele stereotipuri care vin în contradicţie cu noul mod de abordare a educaţiei în condiţiile integrării.Cel mai dificil moment, pentru unii profesori, va fi atunci cînd vor fi nevoiţi să-ţi reorganizeze seturile de status-rol în concordanţă cu noile poziţii oferite de ralaţia profesor-elev privită din perspectiva integrării/incluziunii.Tranziţia spre noul mod de lucrzu necesită schimbări şi în organizarea şcolii privind structura claselor, dotările necesare în clasă şi în şcoală, alcătuirea unui curriculum flexibil şi accesibil fiecărui elev în parte, stabilirea unor modalităţi noi de relaţionare şi colaborare cu părinţii copiilor.
Evaluarea procesului-este o etapă fundamentală care asigură reuşita integrării.Ea trebuie să se facă periodic prin implicarea tutror părţilor:profesori, elevi, părinţi şi uneori, o serie de experţi (cadre didactice universitare, cercetători în domeniu).Evaluarea ajztă în primul rînd adaptarea permanentă la nevoile reale ale elvilor a tuturor proceselor care se desfăşoară în şcoală pe linia integrării/incluziunii şi, în acelaşi timp, permite menţinerea unei transparenţe şi a unei flexibilităţi absolut necesare în privinţa organizării şi conducerii şcolii.



Pentru parcurgerea ultimelor 3 etape este absolut necesară existenţa unui grad de autonomie şcolară pe linia organizării şi elaborării strategiilor curriculare în concordanţă cu realităţile şcolii, respectînd unele direcţii de ansamblu stabilite de istituţiile superioare de decizie şi impuse de idealul educaţional şi de tipul de educaţie promovat de societate la un moment dat.
http://www.didactic.ro/files/51/2integr ... rcuces.doc

Toate aceste etape au fost parcurse cu succes la Oradea, prin implicarea unei asociatii din Belgia(numai ca era vorba de o gradinita)
dora
 
Posts: 3725
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby oana_r » Wed Apr 01, 2009 7:31 pm

Buna Dora,

Multumesc pentru raspuns.
Din pacate asta este problema cea mai mare:banii, orice am face suntem conditionati de prezenta/absenta fondurilor.
Stiu despre cele doua gradinite din Oradea care au pe langa grupele normale si cate o grupa speciala. Am vorbit cu o mamica dn Oradea care mi-a dat mai multe detalii despre situatia de acolo.

De asemenea mai este tot in Oradea o gradinita privata, care la inceput a avut inscrisi numai copii cu nevoie speciale pentru ca mai apoi sa se formeze si grupe cu copii fara nici o dizabilitate. Intr-adevar proiectul a fost finalizat de o fundatie belgiana.

Aici in Constanta este mai greu. Oamenii se sensibilizeaza mai greu. Autoritatile sis mai greu. Desi este un oras cu oameni cu foarte multi bani, un oras mare, capitala de judet, resursele sunt limitate, cel putin pentru copii sau in general persoanele cu dizabilitati.

Proiectul oricat ar fi de bine gandit si prezentat avem nevoie de finantare din partea statului (Inspectoratului Scolar Judetean Constanta).
Aici este marea problema, vom vedea ce se va putea face.
oana_r
 
Posts: 20
Joined: Sun Feb 26, 2006 6:09 pm
Location: constanta,Romania


Return to GRADINITE,SCOLI, UNIVERSITATI

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron