Ghidul indrumator pt. integrarea scolara a copilului autist

Moderators: camel, moderators

ghidul pentru integrare scolara

Postby babyball » Mon Oct 24, 2005 11:30 am

Ghidul pentru integrare scolara NU este o forma adaptata a Ghidului copilului autist, editat de Asociatia Casa Faenza in 2003!
babyball
 
Posts: 3
Joined: Wed Nov 19, 2003 9:58 pm
Location: Timisoara

Postby Milena » Mon Oct 24, 2005 12:15 pm

Da, ai dreptate, babyball, e vorba de doua lucrari diferite, ambele editate de colectivul de la Casa Faenza, "Ghidul copilului autist" si "Ghidul indrumator...", cel despre integrarea scolara. Jumbo l-a rezumat pe cel din urma.
Mara - aprilie 2000; diagnostic: autism infantil; alte observatii: prematur gradul III
Milena
 
Posts: 350
Joined: Mon Sep 29, 2003 1:38 pm
Location: Cluj-Napoca

Postby vali » Sun Dec 02, 2007 10:37 pm

Pe forumul didactic.ro veti vedea cat de documentati sunt cadrele didactice despre autism. Poate ai ajuta cineva cu un " Ghid indrumator pentru integrarea scolara a copilului autist" complet.

http://www.didactic.ro/forum/viewtopic. ... 48start=45
Bogdan, august 2002, TPD, a facut ABA la "Cristi's Outreach Foundation" .
vali
 
Posts: 397
Joined: Mon Feb 20, 2006 10:51 am

Postby vali » Sun Dec 02, 2007 10:44 pm

Cele relatate mai sus gasiti in:Forum/invatamant special/psihologie scolara/Aveti in clasa copii cu deficiente? pag 4
Bogdan, august 2002, TPD, a facut ABA la "Cristi's Outreach Foundation" .
vali
 
Posts: 397
Joined: Mon Feb 20, 2006 10:51 am

carte despre autism

Postby marius_1988 » Tue Mar 16, 2010 11:38 am

Autismul. Teorie si interventie educationala. Volumul prezentat de ofera o perspectiva teoretica asupra autismului si numeroase strategii practice de interventie pentru educatie si tratament, precum si marturii ale parintilor si ale unor persoane inalt functionale ce sufera de aceasta afectiune.
marius_1988
 
Posts: 2
Joined: Tue Mar 16, 2010 12:41 am

Postby camel » Wed Apr 18, 2012 5:48 pm

Integrarea copilului cu autism, psiholog Daniela Martinescu - A.I.T.A.

http://www.youtube.com/watch?v=GOIxJdFKqQY
camel
 
Posts: 607
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea

Postby camel » Sun Apr 29, 2012 8:59 pm

http://autismro.wordpress.com/2008/04/0 ... -la-gradi/

Shadow la gradi

Posted by: Daniela Martinescu on: 8 aprilie, 2008
Sau… ce trebuie sa faca cel care insoteste copilul cu autism la gradinita si ce trebuie sa faca educatoarea cand are la clasa un copil autist!

Mai devreme sau mai tarziu fiecare copil trebuie sa fie integrat in colectivitate, si cel mi probalil la inceput va trebui sa mearga la gradinita cu insotitor. Mersul la gradinita depinde foarte mult de varsta copilului, daca are pana in 3 ani – se poate astepta sa dobandeasca intai abilitati care sa-i permita sa se adapteze mai usor la viata din gradinita si sa raspunda mai adecvat la cererile educatoarei si ale copiilor; daca are peste 5 ani – este deja mare si trebuie integrat acum! Oricum in ambele cazuri se recomanda ca cel putin inceputul mersului la gradinita sa fie cu insotitor!

Care sunt abilitatile minime pe care copilul trebuie sa le aiba cand merge la gradinita?

1. Sa poata sta pe scaun la cerere o perioada de timp (la inceput mai mica, dar care va creste progresiv);

2. Sa aiba abilitati de imitare (sa imite actiunile celorlalti copii si / sau ale educatoarei);

3. Sa raspunda la instructiuni simple;

4. Sa poata raspunde la intrebarea “Ce vrei?” – verbal sau cu imagini;

5. Sa poata bea cu cana si sa manance cu lingura; Sa fie cat se poate de independent.

Ce trebuie sa faca umbra / insotitorul? Sa ajute copilul sa indeplineasca sarcinile primite de la educatoare si sa interactioneze cu copiii. De regula insotitorul sta in spatele copilului si il ajuta fizic sau verbal atunci cand este nevoie. In functie de dificultatile copilului intr-un domeniu sau altul la gradinita, umbra are rolul sa imbunatateasca abilitatile slabe si sa-l ajute pe copil sa devina independent, urmarind deci anumite obiective inainte stabilite. Toate lucrurile care se intampla la gradi sunt contorizate intr-un tabel care se completeaza in fiecare zi si in care sunt notate raspunsurile copilului:

- cum a salutat si cum a raspuns la salut;

- daca a cooperat la activitatile propuse de educatoare;

- daca a initiat comunicare cu educatoarea;

- daca a raspuns la comunicarea educatoarei si in ce fel;

- daca a initiat comunicare/joc cu copiiii;

- daca a raspuns la comunicarea/jocul copiilor si in ce fel;

- care au fost dificultatile intampinate si la ce activitati (pentru a fi lucrate suplimentar acasa);

- comportamentele de protest / neadecvate / agresive (cauza comportamentului – daca este posibil, consecinta, momentul la care s-a intamplat);

- comportamentul la masa, si la toaleta;

Educatoarea conduce clasa si lectiile, iar umbra ajuta copilul sa raspunda la solicitarile acesteia. Insotitorul nu face lectii si nu intervine in activitatile propuse de educatoare. Chiar daca un copil are insotitor sau nu, copilul inscris la gradinita este, in timpul pe care il petrece in gradinita, in responsabilitatea educatoarei. Umbra intervine doar in activitatile propuse de educatoare pe care copilul nu le poate rezolva singur sau atunci cand copilul manifesta comportamente neadecvate pentru a-l ajuta sa inteleaga regulile si cadrul impuse de gradinita.

Educatoarea trebuie sa impuna copilului cu autism aceleasi reguli ca tuturor celorlalti copii din grupa (sa nu ii dea voie sa se plimbe prin clasa, sa nu ii dea voie sa stea la catedra – decat daca tuturor copiilor li se permite asta, etc).
Copilul va invata repede ce se asteapta de la el, iar umbra va fi acolo sa-l ajute sa stea in rand cu toti ceilalti copii cand educatoarea cere acest lucru.
Educatoarea trebuie sa-i ofere copilului o consecinta la comportamentele nepermise adica feedback copilul cand greseste (cand are comportamente neadecvate), dar si incurajari si recompense pentru toate comportamentele pozitive si sa-si construiasca o relatie cu copilul. Umbra poate oferi copilului recompense pentru comportamentele pozitive, sau pentru raspunsul bun la activitatile mai grele sau mai lungi, discret, si sa motiveze suplimentar copilul cu ceva material, la care trebuie sa se adauge si recompensa verbala, sociala a amandorura.

Este recomandat ca ducatoarea sa-l trateze pe copilul cu autism ca pe oricare altul – iar umbra sa-l ajute pe copil sa raspunda la cererile educatoarei! Ea ii va da sarcini DIRECT copilului nu umbrei (pentru ca aceasta sa ii traduca copilului) si practic umbra sa devina cea care ii cere sa faca ceva, intermediind in mod gresit relatia!
camel
 
Posts: 607
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea

Postby camel » Sun Nov 11, 2012 7:08 pm

INTEGRAREA COPILULUI CU DIZABILITĂȚI ÎN ÎNVĂȚĂMÎNTUL DE MASĂ

http://www.youtube.com/watch?v=hGdmYW3M ... _embedded#!
camel
 
Posts: 607
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea

Re: Ghidul indrumator pt. integrarea scolara a copilului aut

Postby dora » Tue Nov 24, 2015 2:31 pm

dora
 
Posts: 3725
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Previous

Return to GRADINITE,SCOLI, UNIVERSITATI

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron