Cum sa fim parinti mai buni?

Moderators: camel, moderators

Cum sa fim parinti mai buni?

Postby dora » Mon May 14, 2007 3:40 pm

Manageri care fac al doilea copil. Acesta este portretul-robot al clientilor care participa la cursuri de „parenting“. Mai exact, care platesc ca sa invete cum sa fii un parinte bun.

De un an, de cind s-a initiat acest tip de curs, s-au inscris 50 de persoane, cele mai multe alegind cursul adresat parintilor cu copii de 0-7 ani, spune Mihaela Pantis, Managing Director la Qualians, compania care organizeaza astfel de cursuri. Clientii sint „persoane cu un program incarcat si foarte solicitant si care isi doresc ca putinul timp pe care reusesc sa-l petreaca impreuna cu copiii sa fie de calitate, sa fie mai eficiente in munca de parinte“, povesteste Pantis.

Inainte de a intra la curs, parintii trebuie sa faca o lista cu intrebarile pe care le au in legatura cu cresterea copilului. „Important este ca in cazul tuturor intrebarilor, specifice sau generale, parintilor sa li se explice de ce reactioneaza copiii intr-un anume fel“, adauga managerul. Pentru luna mai, este inca deschis cursul despre copiii pina la 7 ani, iar pentru iunie parintii se pot inscrie pentru cursul despre cei de 11-18 ani. Pretul unui curs este de 179 de euro de persoana.

Pe de alta parte, exista specialisti care cred ca nu conteaza doar calitatea, ci si cantitatea.

A fi parinte este un job care, in mod normal, iti ocupa tot timpul, spune Otilia Secara, psihiatru specializat in copii.
Familia modeleaza copilul si adolescentul de mai tirziu. Jobul de parinte este cel mai important, mai ales in primii ani de viata. Nu exista un secret care sa te invete cum sa fii cel mai bun.
„Invatam sa fim parinti, inainte de orice, din experienta noastra de a fi crescuti de propriii parinti. Aceasta experienta ne modeleaza fundamental propriile convingeri si perceptii asupra a ceea ce inseamna sa fii parinte bun“, crede medicul. Succesul unui parinte se vede mai tirziu, cind copilul devine adult.

„Sanatatea fizica, mintala, educatia, standardul socio-economic al adultului de mai tirziu depind, intr-o masura considerabila, de calitatea parintilor sai“, spune Otilia Secara

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=1 ... 5d70561bbf

Otilia Secara
O oferta curajoasa si unica pe piata locala este si cea care vine in intampinarea nevoilor individuale ale managerilor romani, de a face fata rolului de parinte, rol cel putin la fel de solicitant de altfel ca si cel din corporatiile unde lucreaza.

Indiferent de varsta copiilor, acest rol poate introduce noi variabile in viata unui manager si poate interfera substantial cu performantele sale profesionale. Tocmai de aceea Qualians s-a gandit sa puna la dispozitia managerilor invatatura si experienta unui profesionist in domeniu, pentru a-i ajuta sa depaseasca mai usor provocarile de parinte
http://www.qualians.ro/index.php/despre ... lia-secara

Parenting kids beween 0-7 years old

Data: 18 mai

Modulul "Cei sapte ani de acasa" (copilaria mica, 0-3 ani si perioada prescolara, 3-7 ani) releva rolul experientelor precoce, al mediului familial si al educatiei.

Din agenda:

• Rolul adultului in etapele de dezvoltare fizica, socio-emotionala, cognitiva si lingvistica a copilului,

• Modul de a structura un ambient optim de interactiune, ingrijire, comunicare, joc si stimulare cu copilul,

• Rolul pe care parintele il pastreaza in viata copilului, pe masura ce acesta creste si timpul petrecut cu parintii se scurteaza,

• Principii practice de educatie si disciplina aplicabile in familie,

• Familia si rolurile parentale (notiuni de teorie a familiei). Influente transgenerationale. Functionalitatea familiala. “Forever young” si educatia liberala. Cariera. Divortul.

• Dezvoltarea prenatala; dezvoltarea copilului mic si prescolarului. Autonomia. Jocul. Imaginatia. Integrarea in grup. Modelele din lumea adultilor.

• Cei 7 ani de acasa - educatia in familie a copilului mic si prescolarului

Parenting kids beween 7-11 years old

Data: 4 mai

Se incheie “varsta inocentei”, copilul confruntandu-se tot mai mult - la inceput doar prin joc - cu solicitarile lumii adultilor. Contactele cu egalii, cu educatorii, apoi cu profesorii, rolurile pe care copilul le indeplineste la scoala si in comunitate scurteaza timpul petrecut cu parintii. Rolul parintilor nu scade insa in importanta.

Din agenda:

• Familia si rolurile parentale in copilaria de mijloc. Notiuni de teorie a familiei. Influente transgenerationale. Functionalitatea familiala. “Forever young” si educatia liberala. Cariera. Divortul.

• Dezvoltarea scolarului mic si prepuberului. Heritabilitate si ambient. Testele de inteligenta. Modelele din lumea adultilor. Ce trebuie sa invete copilul de acasa. Cooperarea. Responsabilitatea. Timpul liber. Educatia formala. Climatul scolar. Cooperarea cu profesorii.

• Educatia in familie. Expectantele parentale. Disciplina. Autocontrolul. Influenta pe termen lung a organizarii si eficientei parentale.

• Despre droguri, TV si computer. Singur acasa – sau sindromul copilului cu parinti ocupati.

Parenting youngsters beween 11-18 years old

Data: 1 iunie

Generatia blazata? Sarcastici, vulnerabili, egocentrici, impresionabili, incapatanati si nespus de increzatori. Iar intrebarile care ii macina suna cam asa: “Cine sunt? Cum as vrea sa fiu? Ce insemn pentru ceilalti?” Vorbim despre puberi si adolescenti. Parintii, pe de alta parte, acuza “atitudinea negativa, lipsa de respect, neascultarea” ca principale dificultati in relatia cu adolescentul. In “furtuna schimbarilor” din adolescenta, dragostea si stabilitatea familiei asigura “rebelului” orientarea, pozitia si siguranta. Cum? Modulul accentueaza importanta familiei in dezvoltarea sanatoasa a adolescentului - viitorul adult autonom si responsabil. Acordand atentie informatiilor din psihologia dezvoltarii, veti invata alte tipuri de abordare a relatiei cu copilul dumneavoastra. De obicei ii spuneti ce sa faca, cum sa faca si cand sa faca? Veti invata cum sa construiti o alianta cu el, in raporturi nou-cons! tituite, dar si o adevarata “cultura a certurilor” , tehnici de disciplinare asertiva si modalitati de supervizare non-intruziva a adolescentului in procesul de diferentiere.

Din agenda:

• Familia si rolurile parentale in pubertate si adolescenta. Atasamentul. Conflictul. Diferentierea. Situatii de risc si preventia lor.

• Dezvoltarea puberului si adolescentului. Caracteristici emotionale ale adolescentului.

• Egocentrismul. Identitatea. Stima de sine. Dragostea. Sexualitatea. Valorile.

• Tulburari de comportament in pubertate si adolescenta — Tulburari alimentare. Consum de alcool si drog. Delincventa.

Programul fiecarui curs: 9.00-17.00

Locatia fiecarui curs: Novotel Bucarest City Centre

Tariful fiecarui curs: 179 Euro/participant ( TVA)



Dr. Otilia Secara este medic specialist la Clinica de Psihiatrie si Neurologie a Copilului si Adolescentului Timisoara. Si-a sustinut doctoratul in psihiatrie cu un studiu-pilot asupra interventiei multi- si interdisciplinare in tulburarile pervazive de dezvoltare, studiu concretizat in ceea ce azi este Casa Faenza - Centrul Comunitar pentru Copii Autisti Timisoara. Asistent universitar, cu prestigioase burse de studiu la universitati din Germania si Italia, Otilia publica in reviste si tratate de specialitate, fiind in prezent implicata in proiecte de cercetare nationale si europene focalizate asupra preventiei in sanatatea mintala a copilului si familiei.


***

Calendarul complet si detaliile cursurilor deschise: www.qualians.com


Contact:

Telefon: 021 327 08 95

Fax: 021 327 08 40

e-mail: office@qualians.com

www.qualians.com



Otilia,

ma gandeam la saracii manageri ...si copiii lor sanatosi
Sau la un curs pentru parintii copiilor autisti...

Cum sa fii parinte de copil autist...si sa nu-ti zbori creierii
dora
 
Posts: 3734
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby Otilia Secara » Mon May 14, 2007 10:07 pm

Doamne! Da-mi puterea sa schimb ceea ce pot schimba...Da-mi curajul sa accept ceea ce nu pot schimba ... Da-mi intelepciunea sa disting intre cele doua...
Otilia Secara
 
Posts: 19
Joined: Wed Sep 21, 2005 10:43 pm
Location: Timisoara

Postby Otilia Secara » Mon May 14, 2007 10:19 pm

Si, inca ceva, Dora.
Multe lucruri functioneaza excelent, si chiar mai bine pe calea internetului. Uite insa ca un adevarat grup de suport nu functioneaza.
La Timisoara, am facut grupuri de suport (pe langa cele tehnice, de training al parintilor) dintr-un anumit motiv major.
Dar e mai simplu de inteles, printr-o ...metafora?
Cand stai cu amandoua picioarele pe pamant, nu iti dai seama ca se invarte. Ca sa iti dai seama de asta, trebuie cel putin un picior sa-l sprijini pe Luna.

Cu alte cuvinte, cand esti implicat emotional 100% in problema ta, este IMPOSIBIL cuiva din afara, fie el cat de priceput si empatic, sa iti modifice perceptia asupra propriei tale situatii.
Ca sa fii capabil de o prima analiza "la rece", din "exterior", trebuie sa "iesi" "cu un picior pe Luna". Sa vezi, sa simti exact aceeasi suferinta la altcineva - cu care sa poti empatiza.
Si asta poti sa faci NUMAI si numai intr-un grup de suport "de-adevaratelea", in care cineva "atotstiutor", asa ca mine (!!) nu are ce cauta. Fiindca eu HABAR N-AM cum e sa fiu in locul tau.

Si informatia tehnica pe care ti-o pot eu furniza ajuta, dar insuficient..
Otilia Secara
 
Posts: 19
Joined: Wed Sep 21, 2005 10:43 pm
Location: Timisoara

Postby dora » Sat Mar 22, 2008 11:38 pm

PROIECTUL "TAKE A NEW LOOK"
Mie, 11/28/2007 - 11:00 — aura
Vizând crearea un model internaţional inovativ de lucru pentru specialiştii care educă părinţii copiilor cu nevoi speciale, proiectul „Take a new look” face parte din programul Socrates, finanţat de Uniunea Europeană. Înscriindu-se în seria Cursurilor de Formare Grundtvig 1, acest proiect a demarat la 1 octombrie 2006.
Pe o perioadă de 24 de luni, şase ţări partenere din Europa - Polonia, Germania, Slovacia, Scoţia, Suedia şi România - vor colabora la proiectarea şi evaluarea unui curs adresat specialiştilor care vin în sprijinul părinţilor copiilor cu nevoi speciale (CNS).

În încercarea de a instrumenta specialiştii cu strategii eficiente de lucru cu părinţii CNS (extrase din metodologii ca Educarea prin Interacţiune Video, Terapia Centrată pe Soluţii, E-learning şi Empowermentul/capacitarea părinţilor), s-au conturat câteva direcţii de acţiune:

îmbunătăţirea calităţii educaţiei părinţilor CNS printr-un curs internaţional inovativ, cu ajutorul materialelor şi a altor facilităţi;

accesibilizarea şi diseminarea unui bagaj informativ şi metodologic menit să eficientizeze educarea părinţilor CNS;

construirea unei reţele productive de lucru a organizaţiilor partenere;

implicarea interactivă sub forma forumurilor a unor experţi academici, a specialiştilor cu experienţă în această arie, a pedagogilor şi a reprezentanţilor părinţilor CNS, aducându-se astfel problema în vizorul opiniei publice.

Ca reprezentant al partenerului român din proiect, C.R.A.E. „Speranţa” contribuie la desfăşurarea proiectului „Take a new look”, bucurându-se astfel de oportunitatea de îmbunătăţire a serviciilor oferite părinţilor CNS de către specialişti pe căi mai puţin „umblate” până acum.
http://www.copil-speranta.ro/?q=node/350
dora
 
Posts: 3734
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Fri Mar 28, 2008 11:49 am

Dragi parinti,

vin specialistii...se pregatesc...


28.06.2007 | Romana (RO)
Proiectul se adreseaza profesionistilor implicati in activitati de educare a parintilor copiilor cu nevoi speciale (CNS – copii cu intarzieri in dezvoltare, cu disabilitati, in plasament).


Numeroase studii arata ca profesionistii nu dispun de metode si instrumente eficiente pentru a lucra cu parintii CNS.


Obiectivul principal al proiectului este dezvoltarea si testarea unui curs de 40 de ore pentru profesionistii care lucreaza cu parintii CNS. Cursul va oferi participantilor instrumente si metode eficiente pentru educarea parintilor (metoda interactiunii video, terapia centrat pe solutii, metoda invatarii la distanta prin intermediul internetului), si un program de lucru complet, aplicabil imediat.
Principalele activitati ale proiectului vor include: cinci vizite de studiu, elaborarea programului si materialelor de curs, dezvoltarea unui site web, doua cursuri pilot, doua cursuri Grundtvig 3, conferinte nationale in toate tarile partenere.

Principalele rezultate ale proiectului vor fi:

- cursuri pentru parintii CNS
- manualul cursului
- instructiuni pentru pregatirea materialelor de curs pentru participanti
- ghidul metodologic al cursului
- certificate de participare pentru profisionistii care iau parte la cursuri
- forum pentru profesionistii care lucreaza cu parintii CNS
- retea de colaborare pentru profesionistii si organizatiile implicate in educarea parintilor CNS


http://www.ldp.sk/takeanewlook/clanky/3 ... roiectului
dora
 
Posts: 3734
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Tue Apr 01, 2008 8:36 am

Decalogul comunicarii



 .Nu poţi să nu comunici
   ·  A comunica presupune cunoaştere de sine şi stimă de sine
· A comunica presupune conştientizarea nevoilor celuilalt
   ·  A comunica presupune a şti să asculţi
   ·  A comunica presupune a înţelege mesajele
   ·  A comunica presupune a da feed-back-uri
   ·  A comunica presupune a înţelege procesualitatea unei relaţii
  ·  A comunica presupune a şti să îţi exprimi sentimentele

·  A comunica presupune a accepta conflictele
·  A comunica presupune asumarea rezolvării conflictelor
dora
 
Posts: 3734
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Mon May 19, 2008 8:27 pm

13 mai 2008
Parents and information

În ceea ce priveşte circulaţia informaţiilor, există trei tipuri de părinţi:
- cei care obţin informaţii (posibilităţi materiale, coordonatori internaţionali) dar nu le oferă şi altora pentru că "informaţia costă bani";
- cei care nu oferă informaţii, pentru că sunt de părere că opinia lor nu are valoare şi informaţiile pe care pot să le dea nu ar folosi prea mult altora;
- cei care, fie că au sau nu au informaţii interesante despre programe si terapii, transmit mai departe tot ce ştiu, pentru că se pun în locul celor care cer informaţiile (şi cred că "dăruind vor câştiga" ceea ce este adevărat, din câte am văzut eu până acum);
Circulaţia informaţiilor e limitată şi de o altă problemă...faptul că o mare parte dintre familii ţin secret diagnosticul şi problemele copilului. Ei se gândesc că, pe măsură ce situaţia se ameliorează, vor putea "acoperi situaţia" şi vor evita o etichetare negativă a copilului. E adevărat că, în momentul în care îşi asumi termenul ca părinte, consecinţele pot fi însemnate (sunt oameni care nu mai cultiva relaţia cu familia respectivă, de parcă ar fi vorba de o boală contagioasă). Totuşi, de aici până la a nu vorbi pe Internet nici măcar sub un pseudonim...

De exemplu, mă uimeşte tăcerea familiilor care merg la tratament la doctorul Naghiu. E clar că vaccinurile homeopate dau efecte (şi încă efecte puternice), iar reacţiile la copii sunt individualizate şi mai diverse decât ne-au prevenit cei care le aplica (Tinus Smits şi doctorul). Totuşi, nimeni nu suflă nici un cuvânt pe forumul acela uriaş (care nu ştiu la ce foloseşte în ultima vreme). Poate o comparaţie informală a reacţiilor copiilor ar fi de folos celor care vor face tratamentul de acum încolo, practic e un tratament experimental...O mamă care a fost recent la o întâlnire a părinţilor din sectorul 6 mi-a povestit că nimeni nu spunea nimic nici despre homeopatie nici despre ABA...toate bune şi frumoase, nu existau decât progrese ale copiilor şi nimic în neregulă. Whatever. Asta e lumea limitată în care cresc copiii noştri.




Publicat de Mother of M la 05:56 2 comentarii
Etichete


http://weandautism.blogspot.com/
dora
 
Posts: 3734
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI


Return to CUM SA FIM PARINTI MAI BUNI

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests