Page 1 of 1

DAALAUTISM.ro

PostPosted: Thu Dec 16, 2021 11:17 am
by dora
Programul ABA în DAAL Autism Project
Reperele dupa care noi ne-am ghidat in construirea serviciului de training si coordonare ABA pentru copiii cu autism si familiile acestora

https://daalautism.ro/abordarea-noastra/


Reper 1 – Construim o echipa in jurul copilului (Parinte – tutore – coordonator)
Programul de interventie ABA pentru copilul cu autism poate fi urmărit pana la grupul de cercetători de la Universitatea din Washington și de la Universitatea din Kansas (1960) – Donald Baer, Sidney W. Bijou, Jim Hopkins, Jay Birnbrauer, Todd Risley și Montrose Wolf. In aceasta perioada de definire a interventie ABA, Baer, ​​Wolf, Risley au stabilit dimensiunile de baza, valide si astazi, pe care orice provider ABA trebuie sa le respecte pentru a oferi un serviciu de calitate copilului si familiei acestuia.

• Programul propus este susținut de cercetare (există studii ABA care au demonstrat eficiența metodei de predare propuse) si respectă codul etic stabilit de BACB (organizatia internationala care protejeaza beneficiarii serviciilor ABA).

• Programul este eficient și abilitățile lucrate în sesiune sunt semnificative din punct de vedere social.

• Programul este descris clar intr-un protocol și oferit parintelui.

• Programul este monitorizat îndeaproape pentru a urmari progresul constant al copilului sau pentru a oferi sprijin în modificarea intervențiilor ineficiente.

Părintele poate fi sigur că DAAL Autism Project respectă dimensiunile fundamentale ale unui program ABA. Și daca totusi nu este sigur, coordonatorul îi va pune la dispoziție sursele.

Reper 2 – Sustinem un program de minim 6 ore
Sute de studii au aratat ca interventia comportamentala (ABA), cu un nivel de intensitate de 30 – 40 de ore pe saptamana, au un impact dramatic asupra reducerii simptomelor autismului eliminând in 45%- 47% nevoia de asistenta dupa varsta 7/8 – 15 ani.

Reper 3 – Sustinem si cerem implicarea familiei
Cercetările au demonstrat că implicarea părinților în sustinerea abilităților academice și comportamentelor sociale este esențială în transferul abilităților învățate în terapie în alte locuri, cu alte persoane si în alte contexte (Dalun, Hsein-Yuan, Oi-man, Benz și Bowman-Perrott, 2011; Egbert și Salsbury, 2009; Gonida & Cortina, 2014; McNeal, 2014; Nokali, Bachman, & Votruba-Drzal, 2010). Cu toate acestea, mulți analiști comportamentali , desi recunosc, înțeleg și implementează corect intervențiile ABA, evită sa comunice și să ofere training direct părintelui pe intervențiile copilului. Întrucât comunicarea eficientă cu părinții este un factor esențial în promovarea succesului copiilor in comunitate (acasa, la bunici, la gradiniță, în concediu) îi redam părintelui prin training si suport rolul esențial în procesul de învățare și dezvoltare a copilului lui.

Reper 4 – Concentrarea programului ABA pe comunicare si interactiune sociala, comportamente, interese si activitati restrictive, repetitive.
Aceste arii sunt alese datorita rolului lor fundamental in stabilirea criteriilor de diagnosticare si sunt predate in efect de cascada – de la cele mai simple, la cele mai complexe (Ozonoff et al., 2008; Kasari, 2013; Hart & Risley, 1995; Perryman et al., 2013)

Reper 5: Oferim doar programul ABA
Terapia eclectica (ABA plus alte terapii/interventii) este ineficienta pentru majoritatea copiilor cu autism, chiar si atunci cand aceasta terapie este de durata (Eikeseth, Smith, Jahr și Eldevik, 2002, 2007; Eldevik și colab., 2009, 2010; Howard, Sparkman, Cohen, Green, & Stanislaw, 2005; Howard, Stanislaw, Green, Sparkman, & Cohen, 2014; Klintwall și colab., 2015).

Nota personala a fondatorilor
Acum mai bine de 16 ani mesajul specialistilor era “Autismul e o dizabilitate pe viata si nu se poate face nimic pentru a il recupera.”. Am dovedit-o, nu o data, ca sta in puterea noastra sa schimbam acest prognostic sumbru. Impreuna, formand echipe care cred in sansele copilului de a avea o viata cat mai independenta!