discutii nesfarsite...

Moderators: camel, moderators

discutii nesfarsite...

Postby mamageorge » Tue Mar 27, 2012 10:15 pm

Am o mare problema... obositoare...
George are 9 ani si este in clasa a II-a, la o scoala normale, de stat, fara insotitor... Ma confrunt cu o problema, baiatul nu face diferenta intre fictiune si realitate.
Stau la birou cca 3 ore pe zi sa facem temele de la scoala, le da destul de mult, si recompensa lui este la desene animate sau la calculator- jocuri. Atunci traieste intens actiunea si cand stinge televizorul, incepe sa povesteasca cu lux de amanunte ceea ce a vazut si chiar se include si pe el in desenul animat, ca personaj... Il atrag mai mult scenele distructive, povesteste pasional... minute in sir (distruge cladirea, sparge geamurile, impusca..., trage, rupe... etc).
Ii spun mereu ca nu e real ce-mi povesteste si-mi adauga ca e un film sau un desen (teoretic constientizeaza macar verbal), insa daca nu-l intrerup, ignor sau captez atentia cu altceva e in stare sa fabuleze minute in sir, indiferent daca eu am sau nu dispozitia necesara (...logic, lipseste empatia...)
Am incercat sa nu-l mai las la tv si calculator, nu exagereaza, max 2 ore pe zi, seara, dupa lectii, dar este cel mai puternic intaritor pentru rezolvarea sarcinilor scolare...
Ma sperie pasiunea cu care povesteste, faptul ca-l atrag faptele rele, distrugerile... E extrem de creativ, creaza scene care nu exista nici macar la televizor, vocabularul este perfect logic, peste nivelul sau de varsta... insa nu stiu cum sa fac sa reduc acest comportament nedorit... George nu a avut stereotipii (falfait maini etc...)insa acest povestit distructiv cred cu siguranta ca este o stereotipie...
Ajutati-ma cu un sfat, ce sa fac, cum sa procedez, exista locuri, materiale de unde ma pot informa... MII DE MULTUMIRI ANTICIPATE!
mamageorge
 
Posts: 33
Joined: Fri Sep 08, 2006 10:58 am
Location: campulung

Postby camel » Wed Mar 28, 2012 8:53 am

sfat nu pot da...caci ai mei nu sunt la nivelul la care sa povesteasca ce au vazut in desene animate...cel mult Tudor, pot spune ca s-a ales cu niste stereotipii verbale din desene...sau ca a folosit chiar adecvat, in viata reala replici din desenele animate, cand nu stia sa formuleze propozitiile din cuvintele invatate

DAR...vinerea cand ii aduc si ii conduc pe copii tipici din vecini la casele lor (cei care participa la jocul organizat la noi)...au 6 ani jumatate cei despre care vorbesc...imi fac capul calendar cu scenele din desenele animate vizionate si apoi cum au "visat" ei acele scene si au aparut ei insisi ca si personaje in acele secvente
poate parintii care au copii tipici iti pot confirma...se poate sa fie pana la un anumit punct ceva firesc ceea ce face baiatul tau...sau oricum firesc in sensul ca le percepe ca si ceilalti copii tipici
camel
 
Posts: 606
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea

Postby stepacro » Wed Mar 28, 2012 2:10 pm

Poti folosi un scenariu social... Incadreaza-i realitatea lui. Ex: seara ma uit la desene. Acolo exista personaje care fac si dreg... Apoi pot discuta 5 min ce am vazut si pot face un desen... Si apoi introduceti oractic realitatea, cu etapele din rutina sa.
Always let your conscience be your guide...
stepacro
 
Posts: 124
Joined: Tue Sep 08, 2009 4:19 am
Location: Montreal


Return to INTREBARI FRECVENTE(ABA)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron