Contact vizual???

Moderators: camel, moderators

Re: GANDURI DE TERAPEUT

Postby zoe » Wed Jun 08, 2011 9:47 pm

buna,<nu stiu daca am ales bine topic-ul asa ca sory daca am scris in alta parte>
vreau sa te intreb pe tine zaraza ca inteleg ca esti tutore Cum faci sa stabilesti contactul vizual cu copilul? am inteles ca asta-i principalul obiectiv cand lucrezi cu copii cu autismjavascript:emoticon(':?:')
Eu lucrez cu o fetita cu autism si sindr Down, are 14 ani si am inceput acu cateva luni, inaintea mea nu s-a mai lucrat. :!:
zoe
 
Posts: 4
Joined: Tue Jun 07, 2011 7:27 pm

Postby dora » Wed Jun 22, 2011 6:43 pm

Program Realizează contactul vizual


Procedura:
1. În “Răspunsul la nume” (Response to name) –pe scaun, în faţa copilului. Spuneţi numele copilului şi realizaţi simultan prompt-ul pentru contactul vizual prin aducerea unei bucăţi mici de premiu alimentar (sau a unui obiect mic) la nivelul ochilor dumneavoastră.


În clipa în care copilul realizează contactul vizual pentru 1 secundă, daţi-i imediat premiul. De-a lungul sesiunilor, spuneţi numele copilului şi amânaţi prompt-ul cu câteva secunde, pentru a vedea dacă copilul se uită fără prompt. Recompensaţi treptat răspusurile date fără prompt. De-a lungul sesiunilor de învăţare, oferiţi recompense pozitive în cazul în care copilul se uită la dumneavoastră spontan.
2. Pentru 5 secunde – repetaţi procedura de mai sus, dar susţineţi contactul vizual 5 secunde înainte dea oferi recompensa copilului. Recompensaţi treptat răspunsurile date fără ajutor.
3. În timpul jocului – daţi-i copilului o jucărie să se joace cu ea la masă. Staţi de cealaltă parte a mesei şi spuneţi numele copilului. Faceţi-i prompt copilului să se uite la dumneavoastră şi premiaţi răspunsul. Diminuaţi prompt-urile de-a lungul sesiunilor de învăţare consecutive. Recompensaţi răspunsurile realizate cu nivelul cel mai scăzut de prompt.
4. De la distanţă – repetaţi procedura de la punctul 3, dar staţi la o distanţă de aproape 2 metri. Spuneţi numele copilului şi faceţi-i prompt să se uite la dumneavoastră. Recompensaţi răspunsul. Diminuaţi prompt-urile de-a lungul sesiunilor de învăţare consecutive. Recompensaţi răspunsurile realizate cu nivelul cel mai scăzut de prompt. În timpul sesiunilor, creşteţi distanţa dintre dumneavoastră şi copil.
5. Ca răspuns la “Uită-te la mine” – staţi pe scaun, de cealaltă parte a mesei. Daţi comanda “Uită-te la mine”. Folosiţi aceleaşi proceduri de prompting şi recompensă ca la punctul 1.
• Materiale: recompense alimentare şi obiecte
• Condiţii esenţiale: stă pe scaun
• Sugestii privind prompting-ul: aduceţi recompensa la nivelul ochilor pentru a fi urmărită cu privirea de către copil sau orientaţi uşor bărbia copilului pentru a facilita contactul vizual. Folosiţi o procedură de amânare: amânaţi propmt-ul cu 2 secunde de-a lungul încercărilor.
Comanda Răspuns

Data Data masterării
introducerii
(1-4) Numele copilului
(5) “Uită-te la mine” (1-5) Realizează contactul vizual
1. Pentru 1 secundă
2. Pentru 5 secunde
3. În timpul jocului
4. De la distanţă
5. Ca răspuns la “Uită-te la mine”
• Sugestii utile: asiguraţi-vă că copilul se uită direct la dumneavoastră şi nu la recompensă


http://www.autism.ro/forum/viewtopic.php?t=402
dora
 
Posts: 3725
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby zoe » Mon Jun 27, 2011 5:19 pm

Multumesc pt raspuns Dora, sa vedem daca voi avea sorti de izbanda, ma gandesc ca este cam greu daca nu imposibil avand in vedere varsta inaintata- 14 ani- a Teodorei
de incercat, INCERC

http://www.autism.ro/forum/viewtopic.php?t=402[/quote]
zoe
 
Posts: 4
Joined: Tue Jun 07, 2011 7:27 pm


Return to INTREBARI FRECVENTE(ABA)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests