Repulsie fata de lectie

Moderators: camel, moderators

Repulsie fata de lectie

Postby cristina_tabacaru » Sun Feb 27, 2011 5:40 pm

Avem o problema foarte mare. Este vorba despre un baiat care are autism si este din Chisinau. Se lucreaza cu el de aproape 2 ani si jumatate destul de intens (4 ore pe zi, 6 zile pe saptamana), dar de vreo 9 luni are o mare repulsie fata de lectii). Terapia a fost facuta de cateva fete din Chisinau (studii in psihologie, iar in autism au avut doar formarea cu dl Mitasov). La inceputul terapiei a mers foarte bine, a facut progrese mari, dar acum nu mai participa la lectii, da impresia ca este satul pana peste cap de aceste lecctii si nu preaa stim cum sa mergem mai departe. Stim ca trebuie sa lucram cu el, dar in ce forma sub ce format, ne puteti recomanda ceva, are cineva exemple de programe, pentru ca dupa 2 ani de munca am impresia ca se fac programe de incepatori, este normal ca dupa 2 ani de terapie la un copil cu potential sa apara asa o repulsie fata de lectie, doar din cauza sindromului din care face parte? Ne puteti recomanda un specialist cu care sa colaboram. Va rugam mult sa ne intindeti o mana de ajutor.
Este un baiat, extrovertit, cu o pofta de viata, cu fata senina, nupot sa cred ca nu putem interveni si sa ii facem placuta interactiunea cu nooi.
Multumesc mult.
Stiu ca au circulat mai demult niste programe prin randul parintilor, daca cineva ma poate ajuta cu programe.
Intrebarea mea este urmatoarea pentru cei care au lucrat si care au copii cu potential diferit, hai sa punem si cu mai putin potential, sa se faca dupa 2 ani de terapie programe de genu: functii, puzzle, constructie de cuburi, sa nu se faca pana la sfarsit programu cu da/nu (cica nu este gata pentru acest program, este prea complicat).
cristina_tabacaru
 
Posts: 4
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:06 pm

Postby stepacro » Mon Feb 28, 2011 1:22 pm

Schimbati récompensele, asta poate fi cheia. Apoi in pauzele dintre sittingurile la masa folosiți jocuri plăcută pt el ( puzzle de care vorbiti poate fi facut pe jos in camera)... Foarte utili pt menținerea atentiei la masa pot fi tokenii, daca este un copil functional implicați-l in acest proces ( ex: sa lipeasca el tokenii dupa o reușită).
Incercati sa variati sittingurile. Ex: obiecte receptiv, imitatie cu obiecte, motricitate globală, obiecte din receptiv etc si Incercati sa nu faceti 2 sittinguri consecutive din același program.
Variati de asemenea daca este cazul loculmasutei in camera sau chiar lucrati pe jos, la o alta măsura, pe hol etc. In cele 4 ore Incercati sa-i dati o pauza de 10 min dupa fiecare ora.
Esential: schimbări recompense
Care este obiectivul din planul sau de intervenție?
Succes
Always let your conscience be your guide...
stepacro
 
Posts: 124
Joined: Tue Sep 08, 2009 4:19 am
Location: Montreal

Postby somalezu » Tue Mar 01, 2011 2:31 am

Nu cred ca lectia e problema, ci modul in care e prezentata.
Va recomand cu caldula cartea Verbal Behavior Approach de Barbera (tradusa si in limba romana) in primul rand pentru modul in care prezinta atmosfera care trebuie sa fie prezenta in cadrul "lectiilor".
somalezu
 
Posts: 283
Joined: Mon Jan 21, 2008 3:39 pm
Location: Bucuresti

Postby Zugoor » Wed Mar 02, 2011 1:04 pm

Pe langa tot ce a zis Stepacro...

Functiile nu e chiar un program pt incepatori,e un program pe care trebuie sa il stie.Daca e prea simplu pt varsta sau potentialul lui,atunci ar trebui sa-l mastereze f repede.Banuiesc ca tu nu vrei sa spui ca de 2 ani sta la programul asta.
Intr-adevar,Block Imitation si Puzzle sunt programe de inceput,banuiesc ca nu sta de 2 ani la ele.Dupa ce sunt masterate la masa,ar trebui generalizate f bine,vezi ce a scris mai sus Stepacro..

Sunt multe programe prezentate pe forum,trebuie doar sa ai rabdare sa le cauti.
E f importanta si varsta baietelului,pt ca si in functie de asta ii trebuie alcatuita lista de programe.

O carte f buna,pana gasiti un coordonator bun,este Work in progress,cred ca a aparut si tradusa acum,si ME BOOK,cu f multe programe in ea.Programele nu trebuie insa facute dupa ordinea prezentata in carti,ci in functie de capacitatea copilului,de aia trebuie sa il cunosti si sa il observi f bine.
Daca sunt deja parcurse programele din cartile astea,sunt si alte programe care trebuie facute.
Zugoor
 
Posts: 217
Joined: Mon May 01, 2006 9:29 pm
Location: iasi

Postby cristina_tabacaru » Wed Mar 02, 2011 10:19 pm

Multumesc foarte mult pentru raaspunsuri, sunt foarte utile.
cristina_tabacaru
 
Posts: 4
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:06 pm


Return to INTREBARI FRECVENTE(ABA)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron