CATEGORII

Moderators: camel, moderators

CATEGORII

Postby laurentia74 » Fri Nov 20, 2009 10:29 am

Buna ziua! Nu inteleg de ce este indicat sa introducem invatarea categoriilor[dupa ce elem. categ. au fost invatate] dupa ce copilul stap. cat de cat limbajul expresiv!? Ioan poate sorta, potrivi elem. din ac. categorie si as vrea sa-l invat intelesul receptiv pt. imbracaminte, hrana, fructe etc;Ce ma sfatuiti? Multumesc anticipat!
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

Postby shakalu » Sat Nov 21, 2009 12:35 pm

laurentia , reformuleaza intrebarea ca e un pic confuza ... sau ma rog , eu am fost putin confuz . am sa formulez eu ceea ce am inteles : d c trebuie sa astepti sa fie copilul expresiv ca sa introduci categoriile ?

pai nu trebuie . poti linistita sa introduci sortarea pe categorii si fara ca micutul sa fie expresiv . nu are legatura una cu cealalta . teoretic , pana termini tot programul ceva expresiv ar trebui sa ai . programul de categorii nu este scurt caci dupa ce sortezi obiecte si lucruri , trebuie sa treci la categoriile pe care nu le poti arata decat pe poze : vapoare , barci , poduri , s.a.m.d. ...

intr-adevar poti sa castigi foarte mult timp daca copilul este deja verbal atunci cand introduci categoriile ptr ca nu trebuie sa treci prin categorii de doua ori , o data receptiv si inca o data expresiv. faci direct expresivul in care receptivul e inclus .

sper ca astea sa-ti fie raspunsurile , evident , daca asta era intrebarea :)
shakalu
 
Posts: 595
Joined: Tue Sep 23, 2003 11:45 am

Postby stepacro » Sun Nov 22, 2009 6:16 am

Categoriile sau operatia de categorizare, mai bine spus, sunt strict legate ce alte doua operatii ale gandirii, cele de abstractizare/ generalizare. Dupa parerea mea, ele se pot lucra in receptiv si expresiv..adica atunci cand copilul este verbal se pot lucra cu atat mai usor in expresiv...
Always let your conscience be your guide...
stepacro
 
Posts: 124
Joined: Tue Sep 08, 2009 4:19 am
Location: Montreal

Postby laurentia74 » Sun Nov 22, 2009 8:12 am

Buna! Ati inteles intrebarea foarte bine iar raspunsurile au logica; sigur este mai eficient ,cel putin ca si consum de timp, sa treci prin categorii odata cu limbajul receptiv;dar Ioan se va descurca la intelesul abstract al categoriei; ne-a demonstrat in alte situatii;vom introduce programul;Probabil ca Lovaas avea in vedere ,cand sugera invatarea in receptiv,abstractizarea ;pe acest palier ,macar, nu avem probleme;Multumesc inca o data amandurora!;aveam nevoie de confirmarea ca nu imi scapa ceva cand introduc programul;
Last edited by laurentia74 on Tue Nov 24, 2009 9:30 pm, edited 1 time in total.
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

Postby laurentia74 » Sun Nov 22, 2009 8:16 am

Si ...ca sa gandesc abstract... ce bine ca suntem contemporani!Sau... Ce bine ca sunteti... Ce mirare ca sunt!! Eiiii, la treaba cucoana, ca incepi sa spui poezii si copiii cer mancare pe langa tine! :?
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

Postby laurentia74 » Thu Feb 18, 2010 7:30 am

Buna ziua! Am scapat de categorii,acum am nevoie de ajutor in alta privinta: am introdus cifra 1 ;a invatat-o rapid ,cu stimulii aferenti;ne punem intrebarea :este mai eficient sa invatam recunoasterea cifrelor[1-10] si apoi sa asociem obiecte,imagini corespunzatoare sensului cifrei sau sa recunoastem si sa asociem direct,in acelasi timp cu invatarea? Ex. potrivire intre cartonasul cu cifra 2 si doua obiecte sau cartonas ce reprez. doua obiecte.Inclinam spre invatarea sensului cifrei odata cu intelesul acesteia dar ne punem in continuare intrebari si am avea nevoie de sfaturile dumneavoastra.Multumim anticipat.
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

Postby Zugoor » Thu Feb 18, 2010 8:09 am

Potrivirea de care spui intra intr-un program separat,numit cantitate.E mai bine ca el sa stie numerele mai inatai,inainte de a face aceasta potrivire.Insa,ca sa iti dau exemplul nostru,la noi am mers mai usor programul in mom in care pe cartonasul cu nr am pus si imagini,de exemplu nnoi am folosit imagini cu personajul preferat la acea vreme,Tigger,si pe fiecare cartonas puneam unu,doi sau m.m tiggeri,in functie de cifra.Asta l-a ajutat mult,l-a facut atent la cartonas.Deci e si o utilizare a cantitatii,da.
Si la cantitate sunt multe de povestit.
Zugoor
 
Posts: 217
Joined: Mon May 01, 2006 9:29 pm
Location: iasi

Postby laurentia74 » Thu Feb 18, 2010 8:16 am

Poti ,te rog,sa-mi povestesti putin despre cantitati?De multe ori se intampla ca Ioan sa fie in fata asteptarilor noastre ,in sensul de a sti sau de a invata f.repede ceva ce noi gandim ca este greu;multumesc pt.raspunsul f.rapid.
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

Postby laurentia74 » Thu Feb 18, 2010 8:16 am

Cati ani are copilul tau?
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

Postby shakalu » Thu Feb 18, 2010 11:06 am

laurentia74 ... invatatul numerelor , apropo de categorii , nu are legatura cu cantitatea . un copil normal inavata sa numere fara sa aiba habar despre ce e vorba si ce inseamna sa numere pana la 10 sau pana la 20 , etc . asa si copilul tau , trebuie sa stie sa numere si sa stie cifrele , fara sa aiba neaparata legatatura cu cantitatea . ala e un cu totul alt program , care-si are alte targeturi .
shakalu
 
Posts: 595
Joined: Tue Sep 23, 2003 11:45 am

Postby Zugoor » Fri Feb 19, 2010 9:10 pm

Copilul meu are 6 ani si ceva.
Cantitatea....
Noi am inceput prin potrivirea cifrei la un nr de obiecte,de la 1 la 10.Asadar,programul de baza e simplu,pui pe masa gramajoare de obiecte,1,2,3,sau in ce format lucrati voi,si ii dai un cartonas cu un nr sa potriveasca la gramajoara potrivita.
Puteti apoi face receptiv,Arata unde sunt 1,2,3,etc obiecte
Pe cartonase cu un nr de obiecte pe ele,la inceput identice(noi foloseam carti de joc de la metro cu winnie the pooh,cu personaje pe ele in nr mai mare:Arata unde sunt 5 Tiggeri!,si tot felul de jocuri.
Puteti face si ceva gen...Da-mi 1,2,3 sau mai multe obiecte
Fise ,de incercuit 1,2,3.....obiecte
Si asa mai departe,orice joc la care va ganditi
Zugoor
 
Posts: 217
Joined: Mon May 01, 2006 9:29 pm
Location: iasi

Postby Magister » Sat Feb 20, 2010 10:41 pm

Pt numere, ordonare, cantitate/marime, adunare, scadere si chiar inmultire si fizica parghiilor tin minte o jucarie didactica care ma fascinase la gradinita, circa 4 ani:

o balanta cu niste stifturi la capete, la 1/2, 1/3 din lungime) si cifre de plastic (cu un ochi ca sa poata fi agatate de stifturi) de culori diferite si greutate(masa) proportionala cu cifra (ex. 1=5g, 2=10g etc). Se puteau inventa o multime de experiente didactice...
n.1974, recent Dx - sindrom Asperger
"Nu imi propun sa scriu o oda decaderii, ci sa ma laud cu placerea cocosului cantator dimineata, cocotat peste cuibar, chiar numai pentru a-mi trezi vecinii" Henry David Thoreau - Walden
Magister
 
Posts: 235
Joined: Tue Jun 06, 2006 9:24 am
Location: Bucuresti

Postby laurentia74 » Sat Feb 27, 2010 10:00 pm

Va transmit multumiri ,cu intarziere;deja am terminat cifrele de la 1-10,fara probleme;le aseaza chiar si in ordine;de luni vom intra pe programul de cantitati;anticipez ca nu vom avea obstacole.Mai nou,am deblocat programul de adus obiecte din mediu;ramane sa crestem distanta mai mult decat am facut-o.
Cele bune!
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

Postby laurentia74 » Sat Feb 27, 2010 10:03 pm

Magister...nu ma speria ,te rog! fizica parghiilor :shock: !e prea mult si fara fizica parghiilor; da...cine stie!
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm


Return to INTREBARI FRECVENTE(ABA)

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest

cron