Concentrarea pentru cateva zile pe un singur program

Moderators: camel, moderators

Concentrarea pentru cateva zile pe un singur program

Postby laurentia74 » Wed Jun 03, 2009 1:34 pm

Lucram de peste 3 saptamani la pozitile "pe" si "sub" fara succes; a masterat "pe";la fel"sub";cand a urmat diferentiera ,parca am fi muncit in van;Programul l-am derulat in fiecare zi,dim. si dupa am.,cate 2 sitt, chiar trei la ceva distanta intre ele.Azi am avut sentimentul pierderii timpului fara sens,fapt pt. care am intrerupt celelalte programe si am lucrat diferentierea in dif. sit., cu dif. materiale; parca s-a dumirit putin dar nu confirma efortul depus. As stopa si zilele urmatoare programele celelalte,batand pasul aici pana se va prinde.Ati intampinat astfel de pb?Cum ati rezolvat-o?
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

Postby shakalu » Wed Jun 03, 2009 2:30 pm

laurentia ... diferentierea dintre ce si ce anume ? din ceea ce scrii pare ca voi ati incercat sa faca diferentierea intre "pe" si "sub" . ati incercat cu distractor mai intai ?
shakalu
 
Posts: 594
Joined: Tue Sep 23, 2003 11:45 am

Postby laurentia74 » Wed Jun 03, 2009 2:37 pm

Nu am incercat cu distractor; :!: :?: cum?
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

Postby shakalu » Wed Jun 03, 2009 4:51 pm

un program are cateva faze si un item (sarcina/obiect) dintr-un astfel de program este masterat atunci cand a trecut toate fazele :

si fazele sunt :
1. sarcina/obiectul singur ( "pe" singur )
2. sarcina/obiectul + un distracter (un obiect/sarcina despre care nu stie nimic ) = "pe" plus o alta pozitie ...spre exemplu "langa" ; cea de a doua pozitie nu trebuie sa o stie . trebuie sa discrimineze aici intre pozitia "pe" si orice alta pozitie despre care nu stie nimic ...
3. sarcina/obiectul + 2 distracteri = acelasi exemplu de mai sus dar se folosesc doua pozitii pe care nu le stie
4. se mastereaza in acelasi sistem de faze si cel de-al doilea item ( "sub" spre exemplu
5. random rotation (ceea ce incercai tu sa faci cu discriminarea intre "pe" si "sub"
shakalu
 
Posts: 594
Joined: Tue Sep 23, 2003 11:45 am

Postby somalezu » Wed Jun 03, 2009 8:06 pm

Banuiesc ca nu sunt dubii asupra obiectelor cu care se lucreaza (adica obiectele pe care le asezi pe si sub sunt foarte bine masterate). Nu se pune problema sa confunde prepozitia cu substantivul, ok ?
Genul asta de program in care trebuie sa discriminezi intre (doar) doua variante este destul de problematic, pentru ca exista mereu sansa ca sa ghiceasca sau sa fie tentat sa ghiceasca. Cei de la ABC si Barbera (in cartea de VBA) sugereaza sa diminuezi sansa de a ghici introducand chiar de la inceput discriminare intre mai multe comenzi. Daca nu stie mai multe pozitii spatiale, macar intercaleaza cu comenzi de genul arata x arata y. Cert e ca un mass trial in care ii zici doar pune pe / pune sub e greu de evaluat (pentru ca poate sa incerce doar sa ghiceasca).
Daca nu reusesti sa masterezi programul prin discriminare, atunci ei recomanda un pas inapoi si se intra in troubleshooting si in cele din urma in mass trial.
Si in ultimul rand, nu-i rau sa iei o pauza dintr-un program bulversant, sa lasi un moment de respiro si sa-l reiei dupa o vreme (noi am facut asa de cateva ori la programe care pareau sa nu mearga deloc).
somalezu
 
Posts: 283
Joined: Mon Jan 21, 2008 3:39 pm
Location: Bucuresti

Postby shakalu » Wed Jun 03, 2009 10:08 pm

somalezu intra un pic in detalii tehnice dar are in final dreptate . atentie la ce obiect folosesti atunci cand incerci sa introduci spatialitatea . acum imi vine in cap si ca SD-ul s-ar putea sa fie o problema ....

un sd de genul asta ar trebui sa fie ceva de genul : "arata pe " ... un SD mai elaborat o sa-l bulverseze . si pot fi si multe alte lucruri legate de tehnica care sa nu fie vizibile la o discutie superficiala .
shakalu
 
Posts: 594
Joined: Tue Sep 23, 2003 11:45 am

Postby laurentia74 » Wed Jun 03, 2009 10:27 pm

Da, posibilitatea de a da un raspuns la ciupeala ,cand sunt doar doua variante, este mare.De aceea ne-a si dus cu presul Ionica .Simt nevoia unei lamuriri privind pasul al doilea prezentat de Shakalu;mai exact ,cum ar suna SD-urile pt. discriminarea prepozitiei"pe" cu un distractor necunoscut,distractor legat de o pozitie neinvatata;discriminarea cu o comanda invatata,sugerata de Somalezu ,imi pare accesibila; o voi aplica dimineata
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

Postby laurentia74 » Wed Jun 03, 2009 10:33 pm

Nu ,pb . nu vine din obiecte;sunt stiute bine;nici sd-ul nu este cauza;am inceput cu "arata pe";acum incercam doar cu "pe".
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

Postby laurentia74 » Thu Jun 04, 2009 6:25 am

Dumnezeule,e prima informatie legata de spatialitate! e firesc sa nu inteleaga;daca pentru obiecte receptiv ,pe care le vede, a avut nevoie de aproape un an, ulterior mergand ca vantul prin ele,aici chiar e mult mai gre u pt. el; de curand a prins schema pe obiecte receptiv;sunt aproape sigura ca se centreaza pe aceasta;vom rezolva pb.;o zi buna ,dragilor;mergem la logoped;voi deschide un topic la intoarcere.
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

Postby shakalu » Thu Jun 04, 2009 8:15 am

neatza ... nah ca o noptile cica aduc idei noi . asa si la mine . am realizat ca in ceea ce priveste spatialitatea ar trebui lucrat complet diferit decat la receptive labels . nu stiu daca voi ati facut vreun program de imitatie . daca nu , nu conteaza , am sa-ti descriu mai jos cum ar trebui lucrat poztionarile spatiale :

- doua seturi doua cuburi de culori diferite sau doua seturi de obiecte identice . unul din seturi sta la copil in fata si unul la tutore in fata ( tutore care este si el la masa , in fata copilului ) . SD-ul este :"pune pe" (pune sub , langa , etc ) . Teoretic ai nevoie de doi tutori . Unul care da SD-ul si executa miscarea iar celalalt care face mass prompt cu aceasi miscare cu mana copilului , fiind pozitionat in spatele acestuia . dupa ce masterezi "pe" in orice poztie de pe masa , treci la discriminare . discriminarea o faci punand orice pe masa )asa cum spuneam si ieri , poate fi si o sticla sau o ceasca . ideea este ca trebuie sa fie un obiect complet diferit de cuburi si pe care eventual sa nici nu-l cunoasca . acela se numeste distracter si este pus acolo doar ca sa poata discrimina intre comenzi .
dupa ce ai masterat comform criteriilor de masterare , doua sau trei pozitionari spatiale poti sa le bagi in random rotation . random rotation incepe la fel ca si orice alt sitting cu mass prompt chiar daca tu ai masterate deja item-urile pe care le introduci . se face asa caci copilul desi le-a masterat pe rand pentru el e o poztie complet noua atunci cand are doua sau mai multe de ales pe masa . so , aceleasi cuburi , aceeasi doi tutori si aceasi poztionare a acestora la masa . si se da alternativ "pune pe " , " pune langa " si tot asa .
succes

PS : am sters postul de mai sus caci era irelevant din punct de vedere tehnic . as pastra insa nota legata de "pe" si "sub" si nu as folosi aceste doua pozitionari impreuna intr-un random rotation pe de o parte pentru ca sunt antagonice si pe de alta parte pentru ca ai nevoie de obiecte diferite ca sa le faci . la "pe" merg doua cuburi . la "sub" nu .... si "sub" inseamna ridicatul celuilalt cub de pe masa si introducerea celuilalt dedesupt . de aceea iti raman pana acolo foate multe altele : in fata , in spate , langa . apoi treci la "sub" , " in" , s.a.m.d.
shakalu
 
Posts: 594
Joined: Tue Sep 23, 2003 11:45 am

Postby laurentia74 » Thu Jun 04, 2009 10:27 am

Deja facem pasi uriasi;am citit tot ce am primit de la voi si apoi parca m-a lovit un camion:uneori sunt atat de creativa ,ca ma felicit eu pe mine si gandesc sa-mi schimb locul de munca ; alteori, parca nu vad nimic din ce imi sta in fata ochilor;parca as avea ochelari de cal. am realizat ca spatiul nu e obiect[ cum nici iarna nu-i ca vara] ;cum sa nu inteleg sa fac discriminare cu altceva! de ce am gandit ca la pozitii[mai ales la una noua] nu se face cu o comanda invatata sau distractori;gata, ce s-a dus, s-a dus! Shakalu si Somalezu... tb sa-mi trimiteti nota de plata! ei, am glumit!doar n-o luati in serios :D Am trecut deja de primul sitt, am luat pauza cu 2 distractori necunoscuti;plusurile sunt grase.
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm

Postby laurentia74 » Fri Jun 05, 2009 10:19 am

Auzi, soro, se plangea cineva pe aici, acum vreo cateva zile , cum ca nu nimereste prepozitiile; cine o fi? noi nu suntem; sigur! :D sa bem in cinstea celor ce au limpezit apele!
laurentia74
 
Posts: 236
Joined: Tue Apr 21, 2009 2:49 pm


Return to INTREBARI FRECVENTE(ABA)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests