tutori si comportamentul parintilor fata de ei

Moderators: camel, moderators

tutori si comportamentul parintilor fata de ei

Postby layla » Wed Jan 03, 2007 2:52 pm

Buna ziua
Numele meu nu este atat de important in momentul de fata!
Ideea principala este ca va urmaresc discutiile de aproape 2 ani!De cele mai multe ori mi-ati fost de mare ajutor!
Eu am fost tutore aproximativ 2 ani, iar acum sunt coordonator de programe!
De fapt, incerc sa fac tot ceea ce imi sta in putinta pt a ajuta cativa copilasi!
Uneori reusesc, alteori se pare ca nu!
Oricum, este o lupta continua si copii sunt cei mai importanti pt ca fiecare minut este critic pt ei! :?
De ce va scriu?
Recent am avut o discutie cu o persoana care lucreaza ca tutore in cadrul unei familii!
Am ramas surprinsa sa aflu ca acei parinti s-au purtat exrecabil cu ea si continua si acum!
Acest lucru mi-se intampla si mie cu unii parinti (plata intarziata a salariului sau uneori neplata acestuia, nerespectarea tuturor regulilor impuse de program si apoi bineinteles reprosurile aferente: ce nu merge bine, unde am gresit, e vina noastra etc.).
Un singur lucru vreau sa spun: poate ca si tutorii gresesc, poate ca intr-adevar, foarte multi sunt lipsiti de profesionalism si, ceea ce este cel mai important, de implicare!
Stiu ca toti parintii isi doresc sa gaseasca aceea persoana care sa se implice 100%, sa fie acolo trup si suflet, 24 din 24!
Dar, sa fim realisti?
Cate persoane sunt asa?
Am intalnit parinti care si-au concediat tutorii prin intermediul e-mailului, sms-urilor sau prin intermediul altor tutori!
Cat de penibil!
Nu au curajul sa spuna face-to-face ce anume ii deranjeaza, ce anume nu merge bine in aceea echipa!
Pt ca parerea mea este ca, daca vrei ca totul sa mearga ca pe roate, trebuie sa ai o echipa care sa comunice 100%!
Concluzia este ca si parintii gresesc! Nu va mai plangeti deci, si invatati sa va asumati greselile si mai ales, sa invatati din ele!
Probabil ca acest mesaj o sa starneasca o serie de reprosuri dar nu am facut decat sa relatez o alta fata a acestei monede!
oricum, eu o sa revin cu noi intrebari pt ca am mare nevoie de ajutorul si experienta unora dintre voi, pt a putea aplica si la copilasii cu care lucrez eu!
In speranta ca nu am jignit pe nimeni, va multumesc! :!:
layla
 
Posts: 45
Joined: Wed Jan 03, 2007 2:03 pm

Postby paun » Wed Jan 03, 2007 4:00 pm

nu stiu cum sa abordez subiectul...
am si eu coordonator de programe la bucuresti si 4 tutori...pentru Ema care face ABA acasa de 3 luni...
este adevarat ca pana am gasit fetele care sa faca echipa, care sa corescpunda cerintelor ...a fost destul de greu...dar acum le am...
e f greu sa gasesti tutori...mai ales in provincie , unde nu se cunoaste termenul de autism...
kiar daca programul este de 4 ore tot e greu sa gasesti tutori...
si eu am renuntat la fete...dar nu pt ca asa am vrut ci pt ca nu erau serioase, nu erau punctuale, faceau treaba asa ...ca sa fie, nu luau acesta munca in serios...
in fine acum am o echipa cu care comunic, cu care glumesc, relatia mea cu ele sunt ca de la prieten la prieten...nu vreau sa se simta jenate, stinghere, speriate...
le-am platit la timp, le-am facut cadouri de sarbatori, si am reunit echipa la un suc ...
sper sa reusesc sa tin in continuare aceasta echipa...
am fost si eu tutore pt Ema, stiu cum trebuie sa se lucreze, am vazut de multe ori ca mergea mai bine cu ceilalti tutori decat cu mine...
cred ca e f important comunicarea si spiritul de echipa...

Ema, feb 2002, autism infantil , face ABA acasa
paun
 
Posts: 174
Joined: Mon May 08, 2006 3:01 pm

intelegere

Postby layla » Wed Jan 03, 2007 4:14 pm

iti multumesc pt intelegere!
Inca o data, nu am vrut sa jignesc pe nimeni, doar ca uneori anumite povesti si asteptari sunt prea exagerate in conditiile in care tu, ca parinte nu explici de la bun inceput ce anume vrei si nu esti corect cu toata lumea!
Si, da! echipa este cea mai importanta!
layla
 
Posts: 45
Joined: Wed Jan 03, 2007 2:03 pm

cealalta fata a monedei

Postby dianamaria » Thu Jan 04, 2007 9:09 am

Buna Layla,

Exista intr-adevar si o alta fata a monedei, greselile parintilor fata de tutori...Si eu am auzit ca exista, din pacate, parinti care jignesc tutorii - dar parintii care sunt membri activi ai forumului nu se situeaza in acea categorie (se vede din posturile lor).
Pina la urma comportamentul si tutorilor si al parintilor este o problema de educatie...

Cred ca aceasta faţă a monedei e mai putin pronuntata decit prima fata a monedei, despre care se tot discuta...mai des tutorii sunt neseriosi decit parintii, totusi. E o ocupatie cu totul speciala, pentru care se cere IMPLICARE (nu chiar 24 din 24 dar...ambitie si perseverenta pentru a rezolva unele aspecte care par imposibile).
Iar în ceea ce priveste coordonatorii - sunt sigura ca ei au dorinta sincera de a-i ajuta pe copii dar ar trebui sa studieze mai mult...se poate gresi si cu buna intentie. Parintii insuficient informati angajeaza pe "cineva care stie" dar coordonatorii uneori introduc programele mecanic (am auzit de programe grele introduse la inceput, cind copilul nici nu a inteles despre ce e vorba) sau nu le adapteaza la particularitatile copilului. Si poate ca acesta este secretul succesului in ABA: adaptarea continua a programului la nevoile copilului.

Problema cu asteptarile exagerate ale parintilor este reala: parintii inteleg greu ca in tara noastra NU EXISTA EXPERTI in adevaratul sens al cuvintului...ei tot asteapta pe cineva sa le rezolve problema si sa isi reia viata de dinainte de diagnostic...
In legatura cu asta, cred ca este bine ca un coordonator sa precizeze de la bun inceput ce crede ca poate sa faca, in functie de situatia copilului ...sa le explice parintilor ca si ei trebuie sa se informeze si sa se implice...sa le explice ca ABA este o terapie care se desfasoara 24 din 24, daca parintii nu o cunosc sau nu respecta principiile munca echipei este in zadar...si nu in ultimul rind, sa nu garanteze parintilor recuperarea.

În concluzie, nu exista "tabere" de fapt (de la distanta s-ar putea spune ca exista "tabara tutorilor si coordonatorilor" si "tabara parintilor") ci doar "echipe" care urmaresc binele copilului...iar tutorii/coordonatorii pot sa ridice probleme pe forum - niciodata o "privire din exterior" nu strica.
Mihai-Razvan, 2001, terapia ABA din 2006
dianamaria
 
Posts: 172
Joined: Sun Jan 01, 2006 6:50 pm
Location: Bucharest

Postby dora » Thu Jan 04, 2007 10:29 am

Bine ai venit, layla!
De ce a durat atat de mult?Poate vor veni si ceilalti tutori...
e timpul marturisirilor acum...

Daca sunt progrese, e meritul copilului, daca merge greu, e vina tutorilor :D
dora
 
Posts: 3725
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Re: intelegere

Postby paun » Thu Jan 04, 2007 12:48 pm

layla wrote:iti multumesc pt intelegere!
Inca o data, nu am vrut sa jignesc pe nimeni, doar ca uneori anumite povesti si asteptari sunt prea exagerate in conditiile in care tu, ca parinte nu explici de la bun inceput ce anume vrei si nu esti corect cu toata lumea!
Si, da! echipa este cea mai importanta!


hm...parintii cu siguranta spun de la inceput de ce au nevoie : dinamic, rezistenta la stres, inventiv, iubitor de copii, etc...
nu cred ca cineva ii pune cartea in brate si spune ca trebuie sa faci ...ASA,
de multe ori cei care se prezinta la interviu se dau mari, ca fac ,dreg, ca iubesc copiii, ca stiu cate ceva...apoi observi ca lipseste acel ceva , si in pauza gasesc altceva de facut decat sa initieze joaca cu copilul...
apoi decizia finala nu o ia numai parintele, trebuie sa faca si echipa, trebuia sa vada si coordonatorul daca se potriveste pt aceasta munca...
cred ca sunt mai multi factori...
cum am mai spus...e f greu sa gasesti echipa perfecta, trebuie sa existe cineva nemultumit - de cele mai multe ori tutorii - din pacate.


Ema, feb 2002, autism infantil, face ABA acasa
paun
 
Posts: 174
Joined: Mon May 08, 2006 3:01 pm

hmmmmmmmm

Postby layla » Thu Jan 04, 2007 2:06 pm

da! aveti drepatate!
si, da, intr-adevar programele ABA trebuie adaptate conform cerintelor si nevoilor fiecarui copil!
Spre exemplu, in prezent coordonez trei familii. Poate prea multi, poate prea putini.
Nu asta e ideea! De la o familie nu iau absolut nici un ban, pt a-le ramane parintilor ceva sa plateasca tutorii. Lucreaza cu 2 tutori, dintre care numai unul este "foarte implicat", ca sa spunem asa! Ramane peste program, se joaca tot timpul cu acel copilas, lectia este un continuu progres,pt ca aceal tutore isi da seama pe loc unde greseste sau daca baietelul s-a plictisit si nu raspunde la SD/program din acea cauza etc, si incearca sa remedieze problema pe loc.
Ei bine, cealalta fata, nu poseda acest dar, al daruirii 100%, al jocului (Doamne, cat de important este jocul si sponaneitatea), insa face lectiile corect, sa spunem.Mecanic, chiar.
Parintii au observat acest lucru, ca si mine de altfel, insa eu, avand in prealabil experienta ca tutore, stiu ca nu toti au acest dar. De-a se intelege perfect cu copii. Concluzia este ca parintii au facut diferente atat de mari intre aceste doua fete, incat cea din urma a plecat. Ce-i drept, si-a anuntat demisia printr-un banal sms. :roll:
Ideea este, ca nu toti sunt la fel!
Acum, sunt pusa in situatia de-a gasi alt coordonator.
Pacat, pt ca baietelul face niste progrese uimitoare, si acum este tinut pe loc!
Dar, astae, reusim noi intr-un fel sau altul!
layla
 
Posts: 45
Joined: Wed Jan 03, 2007 2:03 pm

intrebari

Postby bi » Fri Jan 05, 2007 1:11 am

Buna,
nu am mai intrat de cateva zile pe forum.
ceea ce e scris aici e exact problema care ma framanta aceste zile.
Cum sa motivez tutorii? Noi suntem din provincie si recunosc ca nu le dau salariul celor din Bucuresti, au 3 ore de lucru pezi cu emi, de luni pana vineri plus cel putin o ora in care noteaza, citesc ce a facut celalt.
Pt asta primesc 2,5 mil si 3 mil.
Insa am obs ca se foiesc mereu pe scaun la sedinte, tot sa plece odata, cand propun ceva nou, la care fara sa exagerez ma gandesc nopti intregi si bat la cap f multe mamici, mai teama imi e de reactia lor decat de a lui Emi. Ca nu e bine, ca nu o sa mearga, fara argumente, doar doar sa nu incercam sa ne straduim mai mult.
Alt aspect care ma deranjeaza e ca dau vina pe starea lui Emi pt faptul ca ea nu insista asa mult la programe, adica, Emi nu se aduna, nu se concentreaza etc si atunci eu ca tutore de ce m-as stradui sa ii captez atentia, sa ii dau Sd fata catre fata si nu cu capul rezemat de un cot, Bravo spus asa de plictisitor incat nu mai reprezinta nimic, motivul ca s-a plictisit si ea de acele programe pe care le facem si le facem..
Pentru f multe din aceste lucruri imi asum vina de parinte- coordonator,( pt ca eu nu reusesc sa am un coordonator), deci eu trebuia sa impun de la inceput anumite lucruri, insa nu le-am stiut atunci, la inceput!
Insa maine, inanite de luni, care va fi prima zi din aces an de lectii, imi propun sa abordez deschis aceste probleme, ca sa nu mai ma framant cu ele, in loc sa ma concentrez la programe si sa incercam sa reparam situatia!
daca aveti anumite sfaturi!
Si pt ca tot sunt aici, am omai multe intrebari care imi dau batai de cap
1.Cum captezi atentia copilului inainte de SD?
am tot citit ca nu e bine sa il strigi pe nume, dar ce sa ii fac, mereu sa ii arat recomp, ? cateod nu functioneaza (legat de acest aspect mi-am facut o lista cu cateva zeci de recompense pt lectie, pauze mai scurte si etc- cand o scriu pe calc o pun si poate facem schimb), va rog dati-mi si mie idei practice.
Sunt convinsa ca stam la unle programe exagerat de mult tocmai din aceasta cauza ca nu ii captam atentia si i-am acceptat si raspunsuri corecte dar la care a raspuns fara sa fie atent, iar apoi, cand verificam mai bine, sau cand facem RR intre itemi (marea durere a noastra), obs ca de fapt nu stie.-
Noi de fapt avem mari probleme cu contactul vizual- nu neap la o alta persoana, de exp, in afara lectiilor, il pun sa isi puna cana pe masa, ceva relativ simplu pt el, face acest lucru, dar pe dibuite, adica fara sa se uite. O pune, insa il pun sa se uite unde a pus-o , eventual sa o mai puna inca o data, dar uitandu-se si atunci chiar se uita.- legat de acest aspect am senzatia ca emi de fapt asociaza obiectul cu locul, si nu isi propune exact sa invete ob!- aceasta idee mi s-a cristalizat chiar acum...
Deci ce e de facut in aceasta privinta?
O alta intrebare e cea legata de tokeni si de recompensa economica, dati-mi sfaturi concrete cum ati facut, ce tokeni ati folosit, cum ati facut trecerea etc.., noi am lucrat cu 2 tokeni pana acum, s-a prins dar am facut si greseli..i-am prezenat mereu aceeasi tokeni, dupa ce ii punea si primea rec, ii luam in vazul lui si iar muncea sa ii puna la loc, as vrea sa vad si de la voi niste solutii!
cu invatarea incidentala cum este?
exemple de structurare a programului imi poate da si mie careva?
promit ca pt azi e ultima intrebare: am obs la emi un lucru pe care il citisem, dar nu eram convinsa ca e adev si pt noi: observa detaliile si nu ansamblu, exemplu: este imaginea unei cani, el o stie, insa pe cana e desenat ceva, la intrebarea ce vezi, ce este el imi raspunde ce e desenat acolo, alt exemplu> ne ducem la baie, ne spalam pe maini, la intrebarea ce ai facut tu?- program in lucru, raspunde Eu am inchis robinetul!, in loc de Eu m-am spalat pe maini! Ce intrebare am eu: ce trebuie sa fac pt a-l ajuta sau invers, pornind de aceasta obs cum as putea-o exploata in modul de a invata anumite lucruri!
mai am multe alte intrebari- cu zecile, insa ma opresc aici.
Insa va rog f mult sa ma ajutati si pe mine cu sfaturi.
Cu drag, Bianca!
bi
 
Posts: 162
Joined: Tue Nov 01, 2005 12:04 pm

raspund eu (tot eu!)

Postby dianamaria » Fri Jan 05, 2007 8:06 am

Despre captarea atentiei: i se pune recompensa (dacă nu ai recompensa materiala pune tokenul) la inaltimea ochilor la doar citiva centimetri, "uita-te la mine..." el se uita, si apoi foarte repede SD-ul din program...

Dar daca nu se uita niciodata, inseamna ca e foarte putin motivat de relatia cu tutorii si asa nu merge...trebuie sa aiba o relatie buna cu tutorii, sa il intereseze sa fie laudat. Pentru asta tutorele trebuie sa se bucure din suflet...copilul simte exact daca tutorele e acolo ca sa se afle in treaba sau chiar il intereseaza....

Despre programul "Ce ai facut?" eram sigura ca acestea sunt reactiile (vede detalii) ...trebuie conceput programul cu mai mare atentie: nu il mai intreba "ce ai facut ?" dupa un sir de actiuni - intreaba-l dupa una singura (de exemplu SD "Sari", el sare, "bravo", apoi intrebare "Ce ai facut?"). Iar la intrebarea "ce vezi?" ai grija sa fie cit mai putine lucruri sa il distraga...cana sa fie alba sau culoare uni.
Mihai-Razvan, 2001, terapia ABA din 2006
dianamaria
 
Posts: 172
Joined: Sun Jan 01, 2006 6:50 pm
Location: Bucharest

tutori care nu se joaca

Postby dianamaria » Fri Jan 05, 2007 8:14 am

Despre situatia descrisa de layla: cu tutorii noi care nu se joaca cu copiii dar fac lectia corect mai trebuie asteptat...unii nu cunosc bine copilul, pot dezvolta mai tirziu jocuri proprii sau alte activitati...daca sunt interesati vor gasi ce sa faca...deci nu trebuie tratati diferentiat.
Ce nu este acceptabil este ca tutorii in pauze sa stea...trebuie ca ei sa gaseasca ceva de facut, fie ca ii spun o poveste simplificata la maxim, fac "teatru de papusi" sau macar se uita pe carticele cu imagini cu copilul...parintii/coordonatorii le pot da idei in acest sens.
Mihai-Razvan, 2001, terapia ABA din 2006
dianamaria
 
Posts: 172
Joined: Sun Jan 01, 2006 6:50 pm
Location: Bucharest

captarea atentiei

Postby layla » Fri Jan 05, 2007 9:48 am

neatza, tuturor!
Bianca, problema captarii atentiei am intalnit-o si eu de foarte multe ori! Si cand eram tutore si acum, coordonator fiind!
Iti descriu ce metode foloseam noi si folosesc si acum, bineinteles ca trebuie adaptate pt fiecare copil:
1.inainte de a da SD principal pt lectia respectiva,ii dadeam un alt SD, ceva de genul "uita-te la mine" si ii faceam massive prompt, apucandu-l de barbie (usor), si il fortam oarecum sa se uite la mine, apoi recompensa si SD principal, pt lectia respectiva.Bineinteles, toate acestea se petreceau intr-un timp foarte scurt.Nu uitati ca, massive promptul trebuie diminuat.Trebuie sa ajungeti in faza in care nu mai este necesar sa il apucati de barbie sau sa ii dati 2 SD pt a-i capta atentia!
2.acest tip de metoda de-a capta atentia l-am folosit la un copilas la care toate celelalte lucruri nu au mers. Bineinteles ca s-a discutat totul cu parintii si cu tutorii in prealabil. :wink:
Mai precis, se dadea SD specific lectiei, si apoi, fara nnici un fel de alta vorba , daca el nu se uita la tutore sau la item, era apucat de barbie, intr-un fel in care lui sa nu-i placa, sa il enerveze oarecum. Repet, toate celelalte metode de captare a atentiei nu au dat nici un rezultat.
Si, da, am provocat enervarea, iritatarea lui.
La el a mers. Dupa 2 zile, in care tutorii au aplicat aceasta metoda, fara nici o alta vorba, explicatie din partea lor (uita-te la mine, uite ce am aici etc.), decat SD specific lectiei, pot sa spun ca el a reactionat pozitiv si nu a mai avut nevoie decat de SD necesar.Atat si nimic mai mult.
Repet, aceste SD, metode trebuie modelate dupa comportamentul fiecarui copil.
Am intalnit cazuri in care a fost necesar sa schimbam SD in totalitate, sau chiar itemul si apoi ne-am reintors!
Inca o data, parerea mea este ca totul trebuie modelat pe fiecare copil.
De aceea, trebuie lucrat in echipa.
eu inca mai intampin dificultati cu parintii unui copilas de 3 ani, care are note autiste.
A lucrat cu pauze, paintii i-au schimbat tot timpul camera de lucru, ii dau recompensa, pe care noi o foloseam la verbalizare, tot timpul, atunci cand el plange etc.
in aceste conditii, copilul a facut ceva progrese si a inceput sa vb!
Insa ma gandesc sa renunt pt ca simt ca lupt cu morile de vant iar parintii nu asculta nici un sfat.
Nu stiu!
Bianca, ai foarte mare ce ii ceri! Sa nu fie prea multi stimuli in fata lui. SD sa fie destul de clar!
Oricum, multa bafta!
layla
 
Posts: 45
Joined: Wed Jan 03, 2007 2:03 pm

coordonator "din afara"

Postby layla » Fri Jan 05, 2007 10:18 pm

v-am vb de un baietas care face progrese uimitoare!are 5 ani, merge la gradinita, :D , a inceput sa vb folosind cuvintele potrivite pt actiunea respectiva, :oops: .deci, a inceput sa detina o anumita logica.
lucram cu el de aproximativ 1an si jumatate.
deja am inceput sa lucram din teach me language.
suntem foarte mandri de el. si e rapidist. :lol:
insa, ceva nu imi place cum merge. nu stiu.
simt ca ar putea sa mearga si mai bine, dar nu pot intelege unde anume este problema.
mai precis, este vb despre comportamentul lui :cry:
ex.:cand suntem in sedinta, el ia telefonul si incepe sa sune la 112 (stie ca nu are voie), apoi incepe sa rada si se uita fix in ochii nostri, ca pt a ne anunta ca "iata am facut ceva ce nu am voie. faceti-mi ceva!"
si ca acest comportament, inca altele, dar tot tipul numai cand suntem toate la sedinta si se uita fix in okii nostri si rade.
am incercat cu ignorul.ce-i drept dupa un timp, renunta, insa la o alta sedinta o ia de la capat!
inca mai are fixatia tv.bine! a depasit faza cand cauta reclame 8)
acum ascuta muzica si danseaza :lol:
cum as putea sa iau legatura cu un coordonator din "afara"?
stiu ca sunt platiti extrem de scump, dar poate s-o gasi ceva!
macar pt o vizita si sa ne spuna unde anume gresim :oops:
sigur nu facem ceva cum trebuie!
dati-mi o idee!
multumesc!
layla
 
Posts: 45
Joined: Wed Jan 03, 2007 2:03 pm

Postby mari » Sat Jan 06, 2007 12:59 am

paun wrote:nu stiu cum sa abordez subiectul...
am si eu coordonator de programe la bucuresti si 4 tutori...pentru Ema care face ABA acasa de 3 luni...
este adevarat ca pana am gasit fetele care sa faca echipa, care sa corescpunda cerintelor ...a fost destul de greu...dar acum le am...
e f greu sa gasesti tutori...mai ales in provincie , unde nu se cunoaste termenul de autism...

le-am platit la timp, le-am facut cadouri de sarbatori, si am reunit echipa la un suc ...
sper sa reusesc sa tin in continuare aceasta echipa...
am fost si eu tutore pt Ema, stiu cum trebuie sa se lucreze, am vazut de multe ori ca mergea mai bine cu ceilalti tutori decat cu mine...
cred ca e f important comunicarea si spiritul de echipa...

Ema, feb 2002, autism infantil , face ABA acasa




felicitari,jos palaria!
cu asa parinti,cred ca oricui ii face placere sa lucreze,comunicarea si buna intelegere sint elemente esentiale pt ca echipa sa ajute copilul sa faca progrese!
mari
 
Posts: 22
Joined: Mon Jan 12, 2004 10:40 pm

comportament nedorit

Postby dianamaria » Sat Jan 06, 2007 7:58 am

Layla, incearca sa abordezi copilul si din alta perspectiva decit cea comportamentala. Intreaba-te DE CE face el anumite lucruri...chestia cu sedintele mi se pare "normala" la un copil care e mereu in centrul atentiei celor din echipa si brusc toti vorbesc numai unul cu altul si nu il baga in seama...atunci face ceva rau ca sigur va atrage atentia. (Razvan al meu mereu face cite ceva cind am discutii "de adulti" )
Cum as proceda eu: ori i-as da o preocupare care sa ii placa (joc pe calculator) ori s-ar juca pe rind cu el cineva, daca sedinta ar permite, ori l-as intreba si pe el ceva ca sa creada si el ca ia parte la ce se discuta.

In alta ordine de idei, pun si eu o intrebare pentru toata lumea care face ABA: stam foarte prost la verbalizare, spune doar silabe (asociate cu obiectul sau actiunea, e drept: "pi" la plin, "go" la "gol" "pu" la papuci) si citeva cuvinte cu trei litere "bea" si "dai" dar mai departe (sa repete cuvinte cu doua silabe) foarte rar si greu. Am senzatia ca daca nu mergem mai departe se plictiseste si pierde din nou si ce are.
Mihai-Razvan, 2001, terapia ABA din 2006
dianamaria
 
Posts: 172
Joined: Sun Jan 01, 2006 6:50 pm
Location: Bucharest

Postby Axia » Sun Jan 07, 2007 12:38 pm

Layla draga mea.

Este interesant punctul tau de vedere si nu neg ca ai in parte dreptate.

Eu insa, din pacate sunt dintre parintii suuuuupeeeer dezamagiti de tutori. Nu am intarziat nici o ziulica cu banutii, nu am vorbit urat, nu am facut presiuni, nu le-am jignit pe fete cu nimic si totusi......
Am fost informata prin SMS ca nu mai vin, sau cel mai recent o fata nu-mi raspunde la telefon din 15 decembrie .......pur si simplu. Am tras eu singura concluzia ca nu mai vine. Acum am gasit iar 2 fete care au experienta, par tare dragute, par sa stie ce fac, dar voi vedea cat sunt de serioase.

Eu sunt o persoana deschisa, sincera si care as face orice pentru puiul meu si cu toate astea n-am avut parte decat de neseriozitate pana acum......Ce crezi ca pot sa cred sau sa zic ????


Revenind la baietelul care suna 112 :) - mie mi se pare evident ca "se baga in seama" Poate ca totusi nu stie ca e rau ce face (doar crezi tu ca stie, sau a inteles exact conceptul de lucru care nu se face). Asteapta o reactie din partea ta. Poate ca in schimb ar trebui sa-l inveti un numar de telefon la care raspunde cineva - mama, bunica, o matusa. Daca il amuza sa vorbeasca la telefon, poate ca poti folosi asta in programul de limbaj. Il poti invata sa sune pe cineva cunoscut si sa spuna ce vrei tu sa-l inveti. Cred ca poti folosi telefonul ca recompensa, transformandu-l in lucru bun si permis.....s-ar putea sa nu-l mai intereseze atunci, dar asta e partea a doua. Zic si eu.......


Un an nou bun la toata lumea si numai bine !!!
Tiberiu Stefan, iunie 2004, intarziere in dezvoltare cu note autiste. Face ABA acasa.
Axia
 
Posts: 42
Joined: Mon Jun 12, 2006 10:30 pm

Next

Return to INTREBARI FRECVENTE(ABA)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests