Teste de evaluare

Moderators: camel, moderators

Teste de evaluare

Postby fantozzy » Fri Jan 05, 2007 9:17 am

Salutare!
Sunt din Craiova, Jianu Mihail -psiholog la un centru de reabilitare a copilului cu DM , lucrez si cu copii cu autism, incerc sa formez o grupa cu acesti copii sa lucrez mult mai mult cu ei !
Daca aveti nevoie de informatii sau ut sa va ajut cu raspunsuri la intrebari sau invers?
Sa ne implicam sa ajutam copii care au nevoie de noi!
fantozzy@yahoo.com
fantozzy
 
Posts: 3
Joined: Tue Mar 21, 2006 8:13 pm
Location: craiova

Postby dora » Thu May 10, 2007 8:21 am

Domnule Jianu,
(sau alti specialisti care mai trec pe aici)
ce teste de evaluare folositi?
Aveti un test portage tradus corect si oarecum adaptat copiilor din Romania?
dora
 
Posts: 3733
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

teste

Postby Otilia Secara » Sun May 13, 2007 12:24 pm

Dora, un copil cu autism are autism indiferent daca e din Romania ori din alta parte a lumii! Teste clinice de tip evaluare diagnostica se raporteaza exclusiv la severitatea simptomelor.

Portage NU este un test bun de evaluare pentru tulburari pervazive de dezvoltare!

"Standardul de aur" in prezent in lume este constituit din triada de teste SCQ, ADI-R si ADOS-G (Autism Diagnostic Interview / Observation Schedule Rutter, Lord et al)pentru evaluare + diagnostic.
Pentru stabilirea programului + evaluarea eficientei (in evolutie) : PEP-R. (Psychoeducational Profile Revised Schopler). Acesta include itemi specifici pe etapa de varsta (oarecum similar Portage) la care se adauga severitatea comportamentelor de tip autist.
Otilia Secara
 
Posts: 19
Joined: Wed Sep 21, 2005 10:43 pm
Location: Timisoara

Postby simona » Mon May 14, 2007 10:52 am

Intre timp (2005) a aparut a treia editie, PEP-3 http://www.proedaust.com.au/psyc/details.cfm?number=521

ABLLS-R (The Assessment of Basic Language and Learning Skills) http://www.behavioranalysts.com/product ... cts_6.html.
Dani, august 2003, tulburare de spectru autist
simona
 
Posts: 50
Joined: Wed Oct 26, 2005 9:29 am
Location: Bacau

Postby dora » Mon May 14, 2007 3:26 pm

La noi psihologii au aceste teste?
Au voie sa le aplice daca fac rost de ele cumva?

Stiti pshihologi care au cumva licenta , daca pot sa ma exprim asa?

Eu n-am fost la prea multi, dar la cati am fost cu copilul, nici pomeneala de test...copilul se juca, noi vorbeam...de una, de alta
Acum nu ma indoiesc ca era un soi de testare,imi mai explicau si de ce-au facut asta si ce-a insemnat reactia copilului...asa relaxat
N-am plecat niciodata cu o hartie care sa semene cu un test...
E drept ca nici nu am cerut...
Una dintre doamne mi-a promis ca ma ajuta sa-mi pot iubi copilul :D
A zis sa vin cu el in continuare, el poate sa picteze in timp ce noi vorbim... :D
dora
 
Posts: 3733
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

teste

Postby Otilia Secara » Mon May 14, 2007 9:55 pm

Ei, discutia e un pic mai complicata. Mai intai, pentru evaluare + diagnostic corecte, este nevoie de echipa multiprofesionala (nu e suficient numai doctorul, psihologul, e nevoie de amandoi, si inca de specialisti in profesiunile asociate: pedagog de recuperare, defectolog / logoped, kinetoterapeut, terapeut de familie...) Fiecare are rolul lui, clar stabilit, pentru ca rezultatul sa fie UTIL pentru copil, pentru familie si pentru stabilirea pasilor de interventie.
Pe urma, ca sa-ti raspund la intrebare:
in mod normal, testele de diagnostic le poate aplica numai medicul psihiatru sau psihologul CLINICIAN, care este specializat in problematica de boala. Asta presupune, dupa terminarea facultatii, ani buni de specializare si mai ales practica in spital, cu supervizare (ceea ce, de exemplu, medicul face pe parcursul celor cinci ani de rezidentiat in psihiatrie pediatrica).
In mod special, psihologul clinician de copii are specializari suplimentare.
Ca sa ai voie sa aplici teste atat de specializate cum sunt cele despre care vorbim, atat ca medic, cat si ca psiholog clinician, ai nevoie de training cu supervizare in aplicarea lor, la sfarsitul caruia esti autorizat sa le aplici.
Pe plan international, exista anumite "algoritmuri" prin care se cumpara, se traduce si se adapteaza un astfel de test intr-o alta tara, creandu-se un centru in care cei interesati pot sa se specializeze in aplicarea lui.
In carte am un intreg capitol dedicat testelor clinice aplicabile, si modului in care se pot specializa oamenii in utilizarea lor.
Otilia Secara
 
Posts: 19
Joined: Wed Sep 21, 2005 10:43 pm
Location: Timisoara

Postby dora » Tue May 15, 2007 9:39 am

Otilia,

pentru noi informatiile din interior sunt extrem de pretioase... :D
Unde se faca cea mai serioasa, completa, complexa evaluare a unui copil autist?

Fie ca exista echipa, fie ca e un entuziast impatimit de meserie

Astfel incat sa plece parintele cu o imagine de ansamblu...cam cat de mare e retardul etc, etc
dora
 
Posts: 3733
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Wed Apr 01, 2009 5:13 pm

Autismul este considerat tulburare psihică la copil şi este codificat ca tulburare pervazivă de dezvoltare. O tulburare de dezvoltare, dezvoltare anormală a copilului modificată, distorsionată în principal vizând relaţiile sociale anormale pe care copilul le stabileşte cu lumea. Relaţiile sociale sunt afectate din plin în cazul autismului infantil. Relaţiile sociale afectate înseamnă de fapt, comunicarea. Aceşti copii nu ştiu să comunice cu lumea.


Cauzele autismului sunt genetice. Genetic înseamnă că genomul uman este este modificat şi că aceşti copii prezintă o vulnerabilitate genetică la a dezvolta tulburarea pervazivă de dezvoltare. Diferenţa între un copil care suferă de autism şi un copil normal poate fi observată foarte uşor. Diferenţele sunt majore: un copil normal te priveşte în ochi, zâmbeşte, înţelege comportamentul non-verbal, în timp ce copilul autist nu priveşte în ochi, trăieşte într-o lume a lui, aleargă în jurul nostru, vede, aude, dar însă nu răspunde la comenzi, nu poate răspunde la întrebările obişnuite.

Părintele poate bănui cu uşurinţă că are un copil care suferă de autism. Sunt bine informaţi pe internet pentru citirea simptomelor şi atunci se prezintă imediat la medicul de familie.

Sunt necesare o serie de teste pentru stabilirea unui diagnostic corect. Aceste teste sunt: ADI şi ADOS- două chestionare de altfel foarte importante. Aceste teste constau într-o serie de întrebări şi chestionare adresate părinţilor, prin care se evaluează comportamentul copilului. Printre simptome se numără discontactul psihic şi afectiv: copilul ne priveşte dar parcă nu ne vede, copilul înţelege şi execută anumite comenzi, dar numai atunci când doreşte el asta. Pare a avea limbaj, dar de fapt nu are un limbaj verbal, ci are numai un limbaj non-verbal.

De cele mai multe ori el nu răspunde la comenzi. Semnele foarte mici pot fi identificate încă în perioada de sugar (la 6-9 luni). În mod normal, la 9 luni copilul trebuie să reacţioneze, iar dacă nu reacţionează înseamnă că prezintă deja primele semne ale autismului infantil. Tratamentul este unul extrem de dificil, un tratament educaţional, în principal psihologic de tip comportamental cognitiv.
Există mai multe tipuri de terapii pentru autismul infantil şi anume: Terapia tip ABA (în 6 luni copii ajung să vorbească, să comunice şi să relaţioneze cu cei din familie în principal); terapia de tip PEX sau TICI - tehnici care pot fi aplicate cu succes şi care folosesc recompensa ca mecanism primordial de educaţie.Copilul execută o sarcină pentru că primesc o anumită recompensă, socială sau materială. Tratamentul se individualizează 6 luni - se lucrează cu acelaşi copil 4 ore pe zi - patru tutori sau 2, lucrând fiecare 2 ore apoi transmiţându-şi informaţiile de la o şedinţă la alta. Acesta este minimum de interval- maxim 8 ore pe zi pe o perioadă de 6 luni, respectiv 1 an.

http://www.sanatateatv.ro/emisiuni-medi ... tratament/
dora
 
Posts: 3733
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI


Return to DIAGNOSTIC, EVALUARE

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron