APCA - Asociatia de Sprijin pentru Parintii si Copiii cu Autism Galati, in colaborare cu psih. Adriana Sirbu, anunta organizarea la Galati a cursului cu tema : "TEHNICI DE TERAPIE COMPORTAMENTALA APLICATA".
Cursul va fi sustinut de trainer: psih. Daniela Martinescu - consultant ABA in curs de acreditare BCBA (Board Certified Behavior Analyst), specializare in terapia si recuperarea copiilor cu autism.
Cursul se va desfasura pe parcursul a 6 luni, cate un modul in fiecare luna intr-un week-end ce se va stabili de comun acord ( primul modul fiind stabilit pentru luna mai , in zilele de 24-26.05.2013)
Participantii la curs vor primi diploma si certificate recunoscute astfel:
psihologii vor primi credite de la Colegiul Psihologilor
asistentii sociali vor primi credite de la Colegiul Asistentilor Sociali
parintii vor primi certificate de perfectionare recunoscute de catre Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor, recunoscute de catre Ministerul Educatiei Cercetarii Tineretului si Sportului si de Ministerul Muncii, Familiei si Solidaritatii Sociale. Tematica cursului propusa se va desfasura pe parcursul a 6 module, costul fiecarui modul fiind de 280 lei.
Pentru fiecare 2 parinti participanti costul fiecarui modul va fi platit doar de catre unul. Pentru inscrieri trimiteti un email cu datele dvs, nume, prenume, profesie /calitate ( parinte), telefon de contact, la adresa :
terapeut.galati@gmail.com . Persoana de contact pentru detalii referitoare la curs: drd. Adriana Sirbu, telefon: 0756775847 sau 0771726480.
TematicaCopilul cu autism
- Ce este autismul? Caracteristicile copilului cu autism.
- Criterii de diagnosticare precoce.
‘The Carolina Curriculum for Infants and Toddlers with Special Needs’ – un chestionar complet in evaluarea copiilor cu autism.
Analiza comportamentala ABA
- ce este analiza comportamentala aplicata?
- principii de terapie comportamentala aplicata ABA. Principii de invatare.
- discrete trial (cerinta – comportament – consecinta),
- promptul si diminuarea lui,
- discriminarea stimulilor,
- modelarea si inlantuirea,
- recompensa si pedeapsa in analiza comportamentala aplicata ABA,
- principiile recompensarii
- ABC (antecedent – comportament – consecinta)
Evaluarea situatiei de invatare
- Responsabilitatea terapeutului inaintea inceperii sesiunii, in timpul si dupa sesiunea de terapie,
- Greseli frecvente in aplicarea ABA
Metode de colectare a datelor
Abordarea functionala in terapia de recuperare a tulburarilor de spectru autist.
Evaluarea comportamentului copilului si stabilirea comportamentelor target,
Comunicarea functionala,
Schimbarea comportamentelor neadecvate,
Sisteme de tokeni si de recompense,
Obiective functionale.
Alcatuirea planului de interventie:
Cum alegem programele de terapie?
Dezvoltarea limbajului receptive si expresiv,
Stimularea si dezvoltarea comunicarii;
Dezvoltarea socializarii;
Dezvoltarea abilitatilor cognitive;
Analiza functionala a comportamentelor
Functiile comportamentelor si modalitati de abordare pentru a creste/descreste comportamentele. Studii de caz.
Verbal behavior – Comportament verbal:
Mand;
Tacts;
Intraverbal;
Autonomie personala si independenta in autism
Autonomie la masa si la toaleta,
Imbracat/incaltat,
Autonomia la magazina, in parc, pe strada
Siguranta copilului cu autism si modalitati eficiente de a preveni si de a(re) actiona in situatii critice
- Pericole la care se expun copiii in casa,
- Pericole la care se expun copiii in comunitate.
Tehnici de modelare a comportamentului:
Tehnici de utilizare a recompensei
DR, DRO, DRA, DRI, recompensare pozitiva si negativa,
Tehnici de utilizare a pedepsei;
Extinctia;
47% dintre copii reusesc. am facut totul “ca la carte”, de ce rezultatele nu sunt asa bune?
- Intelegerea si implementarea gresita a tehnicilor,
- Nerespectarea regulilor de catre toti cei implicate in terapie,
- Lipsa consecventei si sarirea peste pasi,
- Lipsa intelegerii si folosirii recompenselor.
- Factori ce tin de copil: varsta, potential, autostimulari,
- Prea multe sau prea putine programe lucrate simultan.
Pasi in invatarea abilitatilor si deprinderilor
- Masterare,
- Mentinere,
- Generalizare,
- Automatizare.
Comunicare functionala & invatare incidentala
Exercitii de rol, studii de caz
Echipa copilului:
- Terapeuti & coordonator, parinti (familia), educatori. Responsabilitati fata de copil.
- Continuitate in terapie. Ce aplica acasa parintii, bunicii.
- 100 cuvinte de lauda
Integrarea copiilor cu tulburari de spectru autist in gradinite si scoli normale.
Cunostinte necesare “umbrei” in vederea integrarii copilului cu tulburare de spectru autist in gradinita/scoala;
Atributiile educatoarei – ce trebuie sa faca educatoarea atunci cand are in clasa un copil cu tulburare de spectru autist?
Abilitati/achizitii minime necesare copilului pentru a incepe lucrul la gradinita;
Obiectivele generale de atins in scoli/gradinite si modalitati de interventie pentru atingerea lor;
Relatia intre dezvoltarea cognitiva, teoria mintii si integrarea sociala;
Modalitati de prompt la gradinta/dependenta de prompt/reducerea prompului – cand se retrage „umbra”?
Comportamentele neadecvate in grupul de copii si modalitati de interventie;
Colectarea datelor referitor la comportamentele neadecvate si abilitatile care trebuie dezvoltate la gradinita/ scoala;
Sistemul de recompensare si aplicarea lui la gradinita/ scoala;
Cand si cum se termina terapia?
Pentru alte detalii vizitati bolg-ul asociatiei : http://autism-galati-apca.blogspot.ro/
sau pagina noastra de FB : https://www.facebook.com/pages/APCA-Aso ... 1421251073