campanie anti-campanie

Moderators: camel, jumbo, shakalu, dora, Milena, dominique, moderators

campanie anti-campanie

Postby Mama Ana » Tue Oct 09, 2012 1:41 pm

Urăşte-ţi aproapele ca pe tine însuţi!



Bună ziua. Sunt Ana Dragu, preşedintele Asociaţiei Autism Europa Bistriţa şi azi e o zi neagră pentru mine. Însă pentru că trăiesc în România şi nicidecum pentru că am un copil cu autism. Nici pentru că îmi petrec 90% din timp între copiii cu autism şi familiile lor pline de dragoste. Ci, da, oricât de banal ar suna, pentru că trăiesc în România. O ţară de mâna a treia în care e perfect posibil să se fabrice astfel de reclame. Ca cea pe care compania Secom o face pentru a promova un supliment alimentar bun la toate. Inclusiv la autism. Un supliment alimentar care nu are la bază studii validate ştiinţific pentru a-i dovedi eficacitatea. Şi atunci, dacă nu sunt studii, recurgem la mesaje subliminale şi la şantaj sentimental, nu-i aşa? Că doar trăim într-o ţară de maimuţe care nu au atins încă pragul unei dezvoltări cerebrale care să permită rularea proceselor cognitive superioare.


http://totb.ro/uraste-ti-aproapele-ca-pe-tine-insuti
Mama Ana
 
Posts: 57
Joined: Tue Oct 24, 2006 10:49 pm
Location: Bistrita Romania

Postby camel » Tue Oct 09, 2012 9:09 pm

eu personal am trimis un mesaj pe siteul firmei respective info@secom.ro


" http://www.youtube.com/watch?v=uC3-m6wt ... ture=share
sunt mama a doi copii cu autism si niciodata nu am incercat sentimentele descrise in clipul dvs publicitar fata de copiii mei, indiferent de manifestarile lor
am folosit produsul la care faceti aceasta reclama, timp de 3 luni la ambii copii, fara a obtine imbunatatiri pe niciun plan, dimpotriva starea de agitatie le-a crescut la amandoi, incat a trebuit sa opresc administrarea acestui produs

nu as fi avut o nerecomandare a acestui produs catre alte familii, caci era posibil ca in cazul altor copii sa existe rezultate bune..dar in urma reclamei prin care promovati acest produs, ati reusit sa ne lasati un gust amar si mie si altor familii cu copii autisti si sa ne jigniti la modul public, incat va asigur ca ati reusit sa va pierdeti multi clienti pe aceasta cale.
in speranta ca pe viitor veti lua decizii mai bine fondate si mai etice privind promovarea produselor proprii, va salut cu respect (respect pe care consider ca firma dvs. nu ni l-a aratat noua)
camelia david, jud. bihor"
camel
 
Posts: 612
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea

Postby camel » Tue Oct 09, 2012 9:54 pm

daca ei isi permit sa spuna ceea ce gandim noi...mai bine zis ceea ce cred ei ca gandim si simtim noi, parintii copiilor cu autism, cred ca trebuie sa le spunem si punctul nostru de vedere
camel
 
Posts: 612
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea

Camelia

Postby Mama Ana » Tue Oct 09, 2012 10:28 pm

My point exactly. Cuvânttul ură nu face parte din vocabularul meu și nici nu accept să mi se toarne în suflet sentimente pe care nu le încerc, doar pentru a vinde un produs scump și cu efecte îndoielnice.
Mama Ana
 
Posts: 57
Joined: Tue Oct 24, 2006 10:49 pm
Location: Bistrita Romania

Postby camel » Wed Oct 10, 2012 4:23 pm

http://www.facebook.com/events/493770330647868/

Federaţia pentru Drepturi şi Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist (FEDRA)
și Centrul de Resurse Juridice (CJR) dezaprobă cu hotărâre campania “Urăște!” (www.uraste.ro ), prin care firma Secom promovează un produs distribuit în farmacii. Mesajul campaniei “Uraște!” este unul total discriminatoriu atât la adresa copiilor cu autism și a părinților lor, cât și la adresa unor categorii de persoane care suferă de afecțiuni psihice (ex.: Alzheimer). Mesajul instigă totodată la ură față de persoanele vulnerabile, iar în cazul copiilor cu autism chiar promovează ideea că ura părintelui față de copil este normală: “Urăște-ți baietelul care a devenit de nestapanit. Urăște-ți băiețelul care niciodată nu vrea să stea locului și nici nu te ascultă. Uraște-ți băietelul care se enervează din nimic și se poartă urât cu ceilalți.”

Noi, organizațiile semnatare, ne manifestăm indignarea față de faptul că firma Secom și agenția de publicitate au ales acest gen de mesaj, și ne dezicem total de felul în care sunt prezentate situația și trăirile părinților de copii cu autism. Mesajul, nedocumentat, induce în gravă eroare publicul cu privire la persoanele cu autism, dezinformând și promovând discriminarea.

Totodată, ne manifestăm îngrijorarea că, speculând situatii și greutăți ale familiilor în care există persoane cu autism, produsul promovat de firma Secom, prezentat ca soluție curativă, ar putea fi considerat de public chiar un produs omologat și demonstrat științific ca având rezultate pentru ameliorarea condiției medicale a copiilor afectați de tulburări din spectrul autismului: „Ajută-ți băiețelul să devină fiul pe care ți l-ai dorit dintotdeauna.”

Cerem firmei SECOM să oprească imediat orice difuzare a spotului http://uraste.ro/video/video-baietel/ și, de asemenea, să înceteze expunerea în farmacii a oricărui material publicitar din această campanie! Cerem Secom să prezinte scuze publice tuturor celor pe care mesajul campaniei îi afectează și prejudiciază!

FEDRA si CJR cer, în egală masură, forurilor competente, să sancționeze firma SECOM pentru instigare la ură și discriminare. Atragem atenția asupra faptului că producerea sau difuzarea de mesaje discriminatorii la adresa persoanelor cu probleme de sănătate mintală sau cu dizabilități intelectuale intră sub incidența prevederilor Convenției privind drepturile persoanelor cu dizabilități, Ordonanței nr. 137 din 31 august 2000 (republicată) privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare și a art. 317 din Codul Penal (“Instigarea la ură pe temei de rasă, naţionalitate, etnie, limbă, religie, gen, orientare sexuală, opinie, apartenenţă politică, convingeri, avere, origine socială, vârstă, dizabilitate, boală cronică necontagioasă sau infecţie HIV/SIDA se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă”)

FEDRA - Federaţia pentru Drepturi şi Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist este prima federaţie de acest tip din România, care are ca membri în principal organizaţii de părinţi şi se doreşte a fi o voce puternică şi unitară a organizaţiilor de profil din România, având ca scop crearea şi păstrarea unui mediu adecvat pentru stimularea şi sprijinirea persoanelor cu TSA. Organizațiile membre FEDRA sunt: ANCAAR Craiova, ANCAAR Iaşi, ASPA Suceava, Autism Baia Mare, Autism Europa Bistrița, Autism Transilvania, Centrul Terapeutic Marea Neagră, Copiii de Cristal Brașov, Dincolo de Autism, Help Malin, Învingem Autismul, Romanian Angel Appeal și Univers Plus Piatra Neamţ. www.autismfedra.ro
camel
 
Posts: 612
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea

Postby camel » Wed Oct 10, 2012 7:25 pm

reclama a fost modificata, mai ales ca si text atasat clipului
http://uraste.ro/video/video-baietel/
camel
 
Posts: 612
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea

Postby dora » Thu Oct 11, 2012 8:46 am

Cu dragostea pre ură călcând
Maura Anghel


O reclamă la un supliment alimentar mi-a amintit cât de uşor putem cădea în categoria „neoamenilor” şi cum putem stârni valuri de mânie doar folosind în mod greşit imaginile şi cuvintele.

Este vorba despre spotul în care este folosit autismul ca element negativ şi în care suntem îndemnaţi să urâm această afecţiune.

Mesajul este mai mult decât agresiv şi îi include şi pe copiii care suferă de această tulburare, destul de frecventă în România. Nu am înţeles deloc de ce o reclamă care, teoretic, anunţă beneficiile unui produs, trebuie să aibă ca schelet un scenariu negativ şi agresiv, după cum nu am înţeles care au fost considerentele pentru care s-a apelat la o tulburare medicală pentru a scoate marfa în faţă. Nu ştiu ce reacţii au aşteptat realizatorii acestui produs, dar cu siguranţă nu valul de mânie stârnit pe bună dreptate.

De autism am auzit de foarte mulţi ani, chiar dacă în România nu se discuta la scară largă despre această afecţiune. Mama a fost cadru medical şi prin natura meseriei ei am cunoscut şi copii mai puţin sănătoşi, inclusiv micuţi cu sindromul Down şi cu tulburări din spectrul autist. Le-am cunoscut şi părinţii şi de fiecare dată am remarcat dragostea infinită cu care îşi priveau copiii. O familie în care se naşte un bebeluş cu o astfel de afecţiune nu are o misiune deloc uşoară, iar eforturile sunt considerabile. Este nevoie de medicamente, de asistenţă specializată şi permanentă, cheltuieli care se adaugă celor cu mâncarea, hrana, întreţinerea casei şi altele câte mai sunt.

În România, familiile în care există persoane cu autism mai au o barieră de trecut, pe lângă cea socială şi financiară. Nu există legislaţie specializată pe această problematică, aşa cum este în alte ţări, care s-au oferit să ne ajute să rezolvăm această chestiune. Nu mai departe decât săptămâna trecută Iaşul a avut ca oaspeţi un grup de voluntari olandezi, care au revenit pentru a realiza un DVD despre autism şi copiii care au această tulburare. Sunt aceiaşi specialişti olandezi pe care i-am cunoscut în urmă cu câţiva ani şi cu care mă reîntâlnesc ori de câte ori filiala care are în grijă persoane cu autism are nevoie de sprijin. Din păcate, nu aceeaşi deschidere am văzut din partea multor foruri româneşti care ar avea posibilitatea să susţină astfel de organizaţii.

Pe mulţi dintre copii cu autism din Iaşi îi cunosc personal. I-am văzut crescând, i-am văzut râzând, plângând, dansând, pictând, evoluând în diferite ipostaze. Nu i-am urât, aşa cum mă sfătuieşte reclama, nici pe ei şi nici tulburarea de care suferă. M-am alăturat lor şi i-am susţinut ori de câte ori am putut şi am avut ocazia. De fiecare dată am fost primită cu multă căldură şi am fost răsplătită cu zâmbete sincere, pe care doar sufletele curate şi pline de dragoste le pot oferi.

Copiilor cu autism nu le place schimbarea. Şi eu mă adaptez greu unor situaţii noi, dar le pot accepta şi depăşi. De data aceasta nu pot merge mai departe. Eu nu pot urî autismul, nu pot urî copiii care au această afecţiune şi nu pot accepta explicaţiile oferite de producătorii reclamei. Eu pot urî războiul, pot urî armele, pot urî sărăcia, indiferenţa şi batjocura, dar nu viaţa! Reclama cu pricina mi-a amintit că aşa cum exista boli fizice, aşa există şi afecţiuni sufleteşti. Aşa cum spunem „Săracul, nu are mâini!” sau „Bietul de el, a rămasfărăpicioare”,aşa am putea spune şi „Bietul de el, e orgolios” sau „Păcatde răutateadin sufletul lui!”. Amarul adus de reclama ce instigă la ură ar trebui spălat printr-un spot plin de dragoste şi printr-o adeziune la cauza copiilor cu autism, de care cu toţii trebuie să avem grijă dacă ne considerăm oameni.


http://www.evenimentul.ro/articol/cu-dr ... mlCopiilor
dora
 
Posts: 3782
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby camel » Thu Oct 11, 2012 9:02 am

Si Colegiul Medicilor a deschis o ancheta si va sesiza organismele europene. "Pe de o parte e reclama mincinoasa, nu exista medicament valabil pentru atatea boli si in general nu exista medicament pentru autism. (...) Cel mai grav mi se pare faptul ca promoveaza ura. Si asa suntem o societate atomizata, o societate conflictuala. Daca mai vii si cu mesaje violente de felul asta, care sunt urmarite deopotriva de adulti si copii, ura devine un sentiment care pare normal si, de ce nu, benefic pentru societate. E foarte grav, extrem de periculos, trebuie sa luam atitudine. Astfel de reclame trebuie interzise", a spus presedintele Colegiului Vasile Astarastoaie

http://www.bzi.ro/reclama-socanta-pentr ... deo-319490
camel
 
Posts: 612
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea

Postby camel » Thu Oct 11, 2012 12:44 pm

CEDCD sesizează Parchetul Bucureşti

Compania SECOM instigă la ură împotriva copiilor cu dizabilităţi



Bucureşti, 11 octombrie 2012. Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD) a sesizat Parchetul Bucureşti cu privire la cazul flagrant de instigare la ură şi discriminare împotriva copiilor cu dizabilităţi comis de Compania SECOM.

În cursul lunii octombrie Compania de import produse farmaceutice SECOM a lansat o campanie profund discriminatorie la adresa copiilor cu dizabilităţi intelectuale, cu precădere asupra copiilor cu autism sau cu tulburări asociate de spectru autist. Compania a lansat în spaţiul public şi în mediile online un spot video care aduce atingere demnităţii şi imaginii copiilor cu dizabilităţi şi a părinţilor acestora.

„Este şocant faptul că din raţiuni de marketing o companie privată îşi permite să instige la ură şi discriminare împotriva uneia dintre cele mai vulnerabile categorii sociale existente la nivelul societăţii româneşti. Expresii precum –îmi urăsc copilul- pentru că are autism este inacceptabilă şi ea nu poate fi încadrată decât în sfera penală”, declară Mădălina TURZA, preşedinte CEDCD.

CEDCD este profund îngrijorat de acest semnal ostil şi discriminator apărut la nivelul mediului privat al societăţii româneşti, în condiţiile în care responsabilitatea socială corporativă ar trebui să reprezinte una dintre priorităţile asumate ale tuturor companiilor. Totodată, ne exprimăm încrederea că autorităţile competente vor ţine cont, in instrumentarea acestui caz, de gravitatea posibilelor consecinţe ale unor astfel de acte de instigare, dar şi de pericolul pe care îl implică crearea unui astfel de precedent în România.

http://www.cedcd.ro/media/comunicate/83 ... bucuresti/
camel
 
Posts: 612
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea

Postby NicoletaL » Thu Oct 11, 2012 4:43 pm

MULT PREA MULT ... SI MULT PREA MULTI...
Am stat un pic pe ganduri daca sa scriu sau nu despre aceasta campanie , desprinsa total de ceea ce mai putem numi inca " uman" intr-o realitate normala , o campanie publicitara la un medicament ( l-as numi eu " oarecare"- caci sunt altele zeci cu aceleasi indicatii), care suna cam asa " Uraste-ti baietelul care a devenit de nestapanit. Uraste-ti baietelul care niciodata nu vrea sa stea locului si nici nu te asculta. Uraste-ti baietelul care se enerveaza din nimic si se poarta urat cu ceilalti. Uraste partea din el care il face asa. Nu e vina lui. E doar boala care ii afecteaza comportamentul. Sub masca asta e un copil care vrea sa iti arate toata iubirea, dar pur si simplu nu poate. Poti sa il ajuti, prin multa grija, rabdare si intelegere. Grabeste-te, fiecare zi e importanta! Ajuta-ti baietelul sa devina fiul pe care ti l-ai dorit dintotdeauna"- asa suna mesajul reclamei la un supliment indicat persoanelor cu autism.

INGROZITOR, TERIFIANT, GROTESC, INUMAN ... MULT PREA MULT...

Sufletul meu de parinte al unui copil cu autism, dar in egala masura de parinte al unui copil absolut normal....efectiv a inghetat, a incremenit ... iar pe moment am simitit ca trebuie sa-mi pun un " scut" de plumb, sa nu simt aceasta intunecata rautate, venita de nicaieri, dintr-o minte bolnava si probabil promovata de unii orbiti de " stralucirea techinilor"...

DA , am invatat ca reclama negativa e cu mult mai incisiva decat cea pozitiva...Si DA, cu o astfel de reclama ne-au captat atentia tuturor celor implicati in recuperarea copiilor cu autism, tuturor celor care puteam deveni potentiali cumparatori ai respectivului medicament...Si DA, ar fi trebuit poate sa nu le cream trafic pe reclama ...

Dar NU....E MULT PREA MULT...

Pana unde poate merge degradarea umana ? Pana aici...?

Exista legi nescrise pe acest umil pamant, iar unele dintre ele sunt mai presus chiar si decat cele aprobate intr-un stat de drept...Si una dintre legile acestea, nescrisa inca de nimeni, dar STIUTA SI SIMTITA de catre noi TOTI , care face parte din definitia fiecaruia de a fi " OM", e IUBIREA PENTRU PROPRIUL COPIL....Sa incalci o astfel de lege nescrisa, te " descalifica" din conditia umana si te trimite direct in lumea necuvantatoarelor, dar si de acolo probabil ca ai fi " izgonit" , caci si ele au grija de ceea ce au mai scump pe lume...trup din trupul lor...bucatica de suflet , din sufletul fiecaruia...
Sentimentul de "URA" nu va exista nicand in acesta relatie UNICA: PARINTE-COPIL, indiferent de orice gandire inumana, exprimata prin cai intunecate si iesita la suprafata in cel mai negru mod cu putinta...si printr-o astfel de reclama...

Suntem MULT PREA MULTI , parinti normali , care revarsa numai infinita IUBIRE asupra copiilor lor, cu autism sau nu, cuminti sau obraznici, frumosi sau doar simpatici, bolnavi sau sanatosi, grasi sau slabi, fetite sau baieti....sunt cu totii, DOAR COPII ....

Voi cei putini care promovati URA, ar trebui sa va inclinati cu respect in fata noastra, cei care STIM, SIMTIM si CUNOASTEM IUBIREA....

Fiindca suntem MULT PREA MULTI....
http://euluptcuautismul-tupotisamajuti. ... multi.html
NicoletaL
 
Posts: 127
Joined: Wed May 25, 2011 11:47 pm

Postby dora » Fri Oct 12, 2012 12:51 pm

dora
 
Posts: 3782
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Sat Oct 20, 2012 11:10 am

dora
 
Posts: 3782
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Sat Oct 20, 2012 11:16 am

Urâţi-vă voi, urâţilor!

Autor: Adriana Oprea-Popescu
09 Oct 2012

Ei vând medicamente. De fapt, suplimente alimentare. Ei sunt vânzători. Ca să obţină profit, vânzătorul e în stare să se vândă pe sine însuşi. En detail. Începe întâi cu sufletul, e mic, se ambalează repede. Dacă-l vinde, asta înseamnă că se pricepe la afaceri. Linguşeşte, complimentează, păcăleşte, jigneşte, înjură, scuipă, deranjează, devine viral, prin urmare are succes şi e inteligent. În bussines, scopul scuză mijloacele. Oare?

"Doamne, îmi pare rău, dar îl urăsc. Îl urăsc atât de tare! Vreau şi eu o viaţă normală. Un copil normal. Dar cu el, cu el ce să fac?”. E un fragment dintr-o reclamă la un produs (supliment alimentar ce se comercializează prin telverde) care cică "luat preventiv, optimizează funcţiile cerebrale”. Reclama, care mimează războiul lăuntric al unei mame de copil autist, are sloganul: "Urăşte-ţi băieţelul! Urăşte-i autismul!”. Next: "Urăşte-ţi tatăl! Urăşte-i Alzheimerul!”.
Nu ştiu dacă suplimentul alimentar propovăduit e recomandat mamei care urăşte, copilul urât, bunicului cu Alzheimerul, urât la rându-i sau privitorului, după vizionarea reclamei. Cu siguranţă însă, copywriterii acestor infantile clipuri publicitare au nevoie de ceva puternic, care să le redea contactul cu realitatea. Pentru că nu numai că-s urâţi, dar trăiesc şi pe altă lume!

Am cunoscuţi, în ultimii ani, zeci de familii cu copii autişti. Le e greu pentru că, deşi există o lege în vigoare care prevede accesul gratuit la terapie, statul nu le decontează nimic. Pentru că luptă singuri cu sistemul, pentru a-şi înscrie copiii în învăţământul de stat, deşi Constituţia România garantează fiecărui copil dreptul la educaţie. Pentru că nicio firmă de advertising şi nicio companie farmaceutică n-au sărit vreodată să susţină un ONG ce luptă pentru drepturile persoanelor cu autism.

Le e greu şi pentru că politicienii folosesc cuvântul "autist” peiorativ, fără să aibă vreo apăsare că în România trăiesc peste 30.000 de oameni, adulţi şi copii, diagnosticaţi cu acest sindrom. Aşa e, părinţilor cu copii autişti le e greu. Dar nu i-am auzit niciodată declarându-i că urăsc pe cineva sau ceva. Nu urăsc nici măcar România, deşi e ţara care le ciunteşte drepturile. Cât despre copiii lor... Am cunoscut o femeie care a înfiat, împreună cu soţul ei, un băieţel despre care au aflat, 2 ani mai târziu, că este autist. Copleşit de veste, el i-a sugerat soţiei să ducă înapoi băiatul, la Protecţia Copilului. Dar cum să pui o mamă adevărată să-şi smulgă inima din piept şi s-o lase pe treptele unei clădiri? Femeia şi-a strâns puiul în braţe, cu toate problemele lui, care deveniseră şi ale ei. Iar bărbatul a dat bir cu fugiţii şi a divorţat. Acestei mame îi cereţi voi, urâţilor, să-şi urăscă băiatul?!

Am cunoscut un tată care-şi creşte singur copilul autist. Se chinuia să-i găsească un loc într-un centru de zi, unde să-l poată lăsa ziua, cât timp era el plecat la muncă. Muncea ca să-şi poată creşte copilul.

Ca să-i poată plăti logopedul. Statul nu voia să-l ajute, nici măcar cu un loc într-un centru de zi, îi lăsa ca singură alternativă abandonul copilului. Părinte singur. Tată singur. Numai că el n-a abandonat, s-a luptat pentru drepturile copilului lui, iar acum încearcă să-i ajute pe alţii. Acestui tată îi cereţi voi să-şi urăscă băiatul, urâţilor?
Urâţilor, ce sunteţi atât sunteţi atât de urâţi pe dinăuntru, încât niciodată n-o să puteţi înţelege ce se întâmplă în sufletul unui părinte şi nici n-o să aflaţi definiţia iubirii necondiţionate... Urâţi-vă voi, urâţilor!

http://jurnalul.ro/stiri/observator/ura ... 25686.html
dora
 
Posts: 3782
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby camel » Fri Nov 23, 2012 2:23 pm

http://beta.adevarul.ro/life-style/pari ... index.html

De ce nu-i urăsc pe cei de la Secom

Campania "Urăşte" lansată de Secom
Firma Secom a lansat în luna octombrie o campanie de promovare a unui supliment alimentar prin care ne îndemna pe noi, mamele de copii cu autism, prin sloganul machetelor campaniei „să ne urâm băieţelul, să îi urâm autismul”.

Firma Secom a lansat în luna octombrie o campanie de promovare a unui supliment alimentar prin care ne îndemna pe noi, mamele de copii cu autism, prin sloganul machetelor campaniei „să ne urâm băieţelul, să îi urâm autismul”, apoi în textul de pe site să ne mobilizăm, să începem terapia, să îi oferim multă iubire şi suplimentul respectiv, desigur, şi să ne aducem înapoi băiatul pe care ni l-am dorit dintotdeauna. Au avut aceeaşi abordare de comunicare pentru copiii bolnavilor de Alzeihmer sau pentru femeile extenuate (ele beneficiau de sloganul: “Urăşte-te pe tine! Urăşte-ţi epuizarea!”)

Multe comunităţi de părinţi de copii cu autism, de familii ale bolnavilor de Alzheimer, de psihiatri, de bloggeri s-au revoltat, iar două organizaţii (una pe care o reprezint) au făcut plângere la Consiliul Naţional de Combatere a Discriminării - CNCD, respectiv plângere penală la parchet.

Zilele acelea, am fost invitată la TVR, ca reprezentant FEDRA – Federaţia pentru Drepturi şi Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist, alături de psihiatrul Vlad Stroescu şi de reprezentantul de la firma de publicitate creatoare a...cum să îi spun?! “campaniei”. Domnul publicitar de la Armada Advertising, după transmisia în direct (am vorbit de fapt mai mult unii cu alţii în afara live-ului) m-a întrebat de ce nu recunosc că din când în când că îmi urăsc copilul, aşa cum a văzut el că scriu unii părinţi pe forumuri.

Zilele trecute, când pe coridoarele CNCD, noi, cele două părţi – FEDRA şi SECOM, ne aşteptam rândul în faţa Consiliului Director la prima înfăţişare, domnii de la Secom, zâmbind, m-au abordat cu afirmaţia: “Bună ziua, doamna Sorescu. Ştim că ne urâţi.”

***

Am tot stat în perioada asta să mă gândesc ce este ura şi dacă prin absurd, mi-am urât vreodată copilul. Pe cel special sau pe cel tipic. Nu! Dar cu ce ar fi greşit pe lumea asta!? Şi apoi m-am gândit dacă am urât vreodată pe cineva. Şi nu mi-a venit nimeni în minte. Mi-au venit în minte furia, enervarea, supărarea, mânia. Şi ar mai fi multe. Dar nu ura. Oare este atât de ciudat pentru unii că nu ai această emoţie? Până la urmă sunt sute de emoţii umane. Sute. Pozitive şi negative. Şi mai sunt şi specialişti în domeniu care spun că, de fapt, neurologic vorbind suntem creaţi să facem bine şi că răul apare cumva ca o deviere.

Şi m-am mai gândit şi la cea mai grea perioadă din viaţa mea, care a durat mai bine de un an, perioada când am avut o depresie puternică. Şi mi-am adus aminte că uneori ajunsesem să mă urăsc, mai ales pentru că simţeam multă vină şi nu mai avem niciun strop de speranţă (de la a coordona tot ce însemna terapia acasă pentru copilul meu, până la a face chestiuni banale, ca de exemplu a mă da jos din pat). Dar mi-am amintit că niciodată nu mi-am urât copilul, ci uram spre exemplu faptul că nu mai puteam să fiu utilă pentru el şi pentru ceilalţi. Şi îmi mai amintesc totodată că de fapt cel mai mult timp eram pur şi simplu inertă, lipsită de orice emoţie, negativă sau pozitivă, nu aveam nici măcar emoţia de a fi interesată de ceva. Cred că mă interesa de fapt un singur lucru: să dorm şi eventual să nu fiu nevoită să mă mai trezesc vreodată. Semne tipice de depresie.

Am învăţat atunci, prin şedinţele de terapie pe care le-am făcut, căci singură nu am mai putut ieşi din gaura neagră în care simţeam la propriu că mă afundasem, că motivul căderii mele era prea lunga perioadă în care îmi negasem emoţiile neplăcute şi suferinţa de după diagnosticul băiatului meu. Adică da, depresia este şi efectul faptului „că ai fost puternic prea mult timp”. Da, a fi părinte de copil cu autism înseamnă şi multe multe momente în care simţi că nu mai poţi sau simţi frică, furie, ruşine, vină. Şi ai dreptul să ai aceste emoţii, alături de cele pozitive, care sunt la fel de multe.

Dar, chiar dacă mi-aş căuta la rece emoţia, sentimentul de ură pentru propriul copil cu handicap, nu l-aş găsi nici în cele mai negre zile ale mele. Şi dacă l-aş fi găsit acolo (căci cărările unui psihic bolnav sunt extrem de imprevizibile), nu are nimeni niciun drept, niciun motiv, nicio justificare să folosească aceste momente vulnerabile ca să descrie o persoană. Decât doar dacă el însuşi este drumeag pe cărările piezişe ale unui psihic bolnav.

De aceea da, domnilor de la Secom, răspunsul la întrebarea dumneavoastră este la fel ca cel pe care vi l-am dat pe coridoarele CNCD: “Nu, cum să vă urăsc?! Sunt furioasă, indignată, revoltată, uimită şi mulţi părinţi simt la fel, de aceea ne-am mobilizat, de aceea ne-am revoltat public şi am acţionat, pentru că ne-am simţit discriminaţi.” De aceea am cerut şi aşteptăm acum decizia CNCD unde am depus plângerea oficială.

Ura ar trebui să fie antonimul iubirii, adică un sentiment de durată, care să ne caracterizeze în totalitate o relaţie. Pentru că, de exemplu, iubirea de mamă este acea trăire de durată, de ataşament, care, indiferent de emoţiile de furie, de dezamăgire, de supărare, epuizare pe care le-ai avea în relaţia cu copilul tău, iubirea transcende, durează şi este hrănită permanent de bucuria, mândria, recunoştinţa, entuziasmul, energia, încântarea şi multe altele pe care le simţim datorită relaţiei cu copilul nostru.

Domnilor de la Secom, vă rog, nu mai folosiţi ura ca să mă definiţi. Ştiu că aţi vrut să aveţi o campanie de impact, care să arate şi latura mai puţin plăcută a vieţii de părinte de copil cu autism, dar aţi fi avut atât de mult opţiuni, atât de multe emoţii de impact şi de suferinţă prin care noi, părinţii trecem în fiecare zi, încât nu aveţi nicio scuză pentru jignirea pe care ne-aţi adus-o intenţionat sau nu.

Iată un exemplu de material video realizat de Autism Speaks. Autism Every Day sau şapte minute din viaţa noastră de zi cu zi, care este cam aceeaşi în fiecare ţară. Din păcate însă, nu există niciun supliment alimentar care să ne aducă băiatul înapoi (o altă gravă dezinfomare a campaniei Secom). Există însă alte „suplimente” care ne ajută în fiecare zi: răbdare, terapie, toleranţă, educaţie şi multă multă iubire.
camel
 
Posts: 612
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea

Postby camel » Mon Nov 26, 2012 3:09 pm

http://economie.hotnews.ro/stiri-media_ ... minare.htm

Amenda de 8.000 lei pentru campania "Uraste!" initiata de compania Secom. Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii: Campania "constitutie fapta de discriminare"

de Raluca Pantazi
Luni, 26 noiembrie 2012

Campania "Uraste!" initiata de compania farmaceutica Secom "constitutie fapta de discriminare", a decis astazi, 26 noiembrie, Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD). Colegiul director al CNCD a anuntat printr-un comunicat remis HotNews.ro ca "a aplicat sanctiunea amenzii contraventionale in valoare de 8.000 lei". "Campania incalca dreptul la demnitate a persoanelor cu dizabilitati sau a celor cu afectiuni psihice", informeaza Consiliul.

Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) anunta printr-un comunicat de presa ca astazi, 26 noiembrie, Colegiul director al CNCD a analizat in sedinta "petitia depusa de Federatia pentru Drepturi si Resurse pentru Persoanele cu Tulburari in Spectrul Autist, avand ca obiect campania companiei farmaceutice SECOM promovata pe site-ul de internet www.uraste.ro, in farmaciile din Romania, respectiv in spatii publice, o campanie de promovare a unui supliment alimentar".

"In cadrul sedintei, Colegiul director a constatat ca obiectul campaniei constituie fapta discriminare potrivit art.2, alin. 1 si art. 15 din O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, republicata si a aplicat sanctiunea amenzii contraventionale in valoare de 8.000 lei conform art. 26, alin. 1. Campania incalca dreptul la demnitate a persoanelor cu dizabilitati sau a celor cu afectiuni psihice", informeaza Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii.
In comunicat se arata ca "hotararea Colegiului director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii va fi redactata si comunicata partilor in termen de 15 zile de la adoptare, conform legii".

Informatii de context

Amintim ca pe 10 octombrie Centrul de Resurse Juridce (CRJ) si Federatia pentru Drepturi si Resurse pentru Persoanele cu Tulburari in Spectrul Autist (FEDRA) au anuntat printr-un comunicat de presa ca "dezaproba cu hotarare campania 'Uraste!' (www.uraste.ro ), prin care firma Secom promoveaza un produs distribuit in farmacii".

"Mesajul campaniei 'Uraste!' este unul total discriminatoriu atat la adresa copiilor cu autism si a parintilor lor, cat si la adresa unor categorii de persoane care sufera de afectiuni psihice (ex.: Alzheimer). Mesajul instiga totodata la ura fata de persoanele vulnerabile, iar in cazul copiilor cu autism chiar promoveaza ideea ca ura parintelui fata de copil este normala: 'Uraste-ti baietelul care a devenit de nestapanit. Uraste-ti baietelul care niciodata nu vrea sa stea locului si nici nu te asculta. Uraste-ti baietelul care se enerveaza din nimic si se poarta urat cu ceilalti.', se arata in comunicatul celor doua organizatii.

Centrul de Resurse Juridce (CRJ) si Federatia pentru Drepturi si Resurse pentru Persoanele cu Tulburari in Spectrul Autist (FEDRA) i-au cerut firmei SECOM "sa opreasca imediat orice difuzare a spotului si, de asemenea, sa inceteze expunerea in farmacii a oricarui material publicitar din aceasta campanie!". "FEDRA si CRJ cer, in egala masura, forurilor competente, sa sanctioneze firma SECOM pentru instigare la ura si discriminare", se mai arata in comunicat semnat de cele doua organizatii.

Pe 11 octombrie, Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati (CEDCD) a sesizat Parchetul cu privire la campania pentru un produs farmaceutic in care se face referire la copiii cu autism si care are mesajul "Uraste!", scrie Mediafax. Presedintele CEDCD, Madalina Turza, a declarat ca "este socant faptul ca din ratiuni de marketing o companie privata isi permite sa instige la ura si discriminare impotriva uneia dintre cele mai vulnerabile categorii sociale existente la nivelul societatii romanesti".

CEDCD a precizat intr-un comunicat de presa ca isi exprima increderea "ca autoritatile competente vor tine cont, in instrumentarea acestui caz, de gravitatea posibilelor consecinte ale unor astfel de acte de instigare, dar si de pericolul pe care il implica crearea unui astfel de precedent in Romania".

In replica, pe 11 octombrie, compania Secom - care a initiat campania "Uraste!" - a anuntat printr-un comunicat de presa ca intentiile sale au fost departe de acuzatiile care i-au fost aduse, campania nefiind conturata in jurul ideii "imi urasc copilul pentru ca are autism", transmite Mediafax.

Compania Secom informeaza in comunicat ca aceasta campanie "de la bun inceput a fost gandita ca o campanie neconventionala ce a vizat doi pasi, fiind bazata pe o antiteza intre ura si iubire. Demersul nostru a inceput invers, tocmai pentru a mobiliza oamenii si a starni reactii. Cu toate acestea, ideea campaniei nu este in niciun caz conturata in jurul mesajului 'imi urasc copilul pentru ca are autism'. Sunt cuvinte scoase din context, pe care cei de la Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabiliati le-au asociat nepotrivit, deformand mesajul. In niciun caz nu am dorit sa instigam la ura, dimpotriva! Mesajul nostru vorbeste onest despre toate momentele acelea dureroase in care familiile celor bolnavi se regasesc. Sunt momentele in care ei urasc boala, nu bolnavul. Gandul din spate este unul cat se poate de curat si de real".

"In continuare, va cerem un pic de rabdare, pentru ca a doua parte a campaniei, care va fi implementata in foarte scurt timp, are un mesaj pozitiv si cat se poate de clar, adresat societatii civile in intregime", preciza compania.

Pe 15 octombrie, Adevarul scria ca mesajul campaniei "Uraste!" s-a transformat in "Iubeste-i!". "Pana acum te-ai revoltat si ai aratat ca-ti pasa. Mai poti face un pas donand 1 euro pentru ajutorarea celor afectati de Autism, ADHD, Alzheimer si Parkinson", se arata in prezent pe site-ul campaniei.
camel
 
Posts: 612
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea


Return to REVISTA PRESEI

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron