Terapii creative de socializare pentru pre-adolescenti

Moderators: camel, jumbo, shakalu, dora, Milena, dominique, admin, moderators

Terapii creative de socializare pentru pre-adolescenti

Postby mmaria » Sun Jun 20, 2010 5:56 pm

Asociatia "Catinca Maria" impreuna cu psihoterapeutii experientiali Alina Porumboiu si Alina Plaiseanu initiaza formarea pe timpul vacantei de vara a unei mici clase de copii cu autism sau cu alte deficiente de invatare cu varste cuprinse intre 7-12 ani.

Terapeutii coordonatori, cu experienta in lucrul cu copiii cu autism de mai mult de doi ani, vor aplica principii de art terapie cu stimularea senzoriala si cognitiva prin intermediul jocului in grup, utilizand metode comportamentale, relationale si experientiale.

Clasa se va intruni de doua ori pe saptamana, timp de doua ore dimineata si va fi formata din 4 copii. Taxa de participare pentru fiecare copil este de 40 ron pe zi. Cei 160 ron stransi zilnic de la cei 4 copii reprezinta plata celor doi terapeuti (25 ron/ora/terapeut), adica 100 ron, plus taxa de inchiriere a salii (50 ron/zi) si plus materiale consumabile, 10 ron.

Locul de desfasurare se afla in incinta scolii generale numarul 45, "Titu Maiorescu" situata pe Calea Dorobantilor, nr 163, sector 1, Bucuresti.

Pentru cei interesati de inscrierea copiilor lor in aceasta clasa va stam la dispozitie la numarul de telefon 0728063062, Mihaela Maria Rizea.

Va asteptam cu drag!
mmaria
 
Posts: 80
Joined: Sat Feb 12, 2005 2:31 pm

Felicitari!

Postby FeliciaD » Mon Jun 21, 2010 8:03 am

Excelenta ideea, Mihaela, felicitari tie si fetelor pentru asemenea initiativa.
As fi vrut sa venim si noi, insa este prea departe de casa si e greu cu transportul pe o distanta asa de mare.
Bravo! :)

Felicia
FeliciaD
 
Posts: 25
Joined: Thu Mar 19, 2009 5:54 pm

Postby mmaria » Mon Jun 21, 2010 8:42 pm

Cand copiii nostri ajung la varsta scolara si, desi lucreaza intensiv de 3-4-5 ani, nu reusesc sa isi depaseasca semnificativ deficientele ne intrebam: acum ce vom face, incotro?

Ei bine, timid insa cu mult entuziasm dar si cu instrumentele necesare ,initiatoarele clasei despre care am scris mai sus va asteapta sa veniti sa ne cunoasteti!
mmaria
 
Posts: 80
Joined: Sat Feb 12, 2005 2:31 pm

Postby mmaria » Mon Jun 28, 2010 6:23 pm

In legatura cu initiativa noastra de a incepe o miniscoala de vara (este vorba despre anuntul de mai sus) am dori, de fapt va rugam sa ne dati un feed-back. Suntem interesati de motivele care fac ca ceea ce noi vrem sa incepem sa fie neatractiv pentru dumneavoastra. Intrucat acest proiect experimental ar putea fi dezvoltat, suntem flexibili si , mai ales, dornici sa cunoastem parerea celor vizati,adica a dumneavoastra!

Va multumim,
Mihaela Maria Rizea
mmaria
 
Posts: 80
Joined: Sat Feb 12, 2005 2:31 pm

Postby madade » Mon Jun 28, 2010 8:36 pm

Pe noi ne-ar interesa foarte tare, dar Ana nu are decat (aproape) 5 ani...Cognitiv stam destul de bine in asa fel incat daca varsta nu este un impediment noi am dori sa participam...
madade
 
Posts: 15
Joined: Mon Jun 09, 2008 4:32 pm

Postby dora » Tue Jun 29, 2010 11:31 am

Felicitari mmaria pentru initiativa...

Care este procedura pentru inchirierea unei sali ?
Si alti parinti se gandesc la asta...O fi obligatoriu ca cererea sa vina din partea unei asociatii? sau ar putea o persoana fizica sau un grup de 3-4 parinti

Scoala aceasta este de stat sau particulara?


O sugestie ;trimite un mail pe adresele asociatiilor din Bucuresti cu oferta

Am facut o selectie aici, in speranta ca le va fi de folos si altora
http://www.autism.ro/forum/viewtopic.php?t=5110


Frumos ar fi sa se umple scoala...
In timpul anului, scolile sunt ale lor, in vacante sunt ale noastre...

Curaj, dragi parinti...indrazniti
Si copiii nostri au dreptul la primul clopotel...
dora
 
Posts: 3733
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby mmaria » Tue Jun 29, 2010 2:42 pm

multumesc, madade, pentru raspuns!

intrucat pentru aceasta clasa ne gandim la copii cu varste preadolescentine cu toate modificarile si tulburarile lor specifice, aceasta deoarece scolile speciale nu sunt cele mai potrivite locuri pentru copiii nostri (cel putin in acest moment), consider ca o clasa mixta din punct de vedere al varstei este nepotrivita. totusi, noi suntem deschisi la ideea de a forma, eventual, si o alta clasa, de data asta de prescolari.

inca o data multumesc pt interes!
mmaria
 
Posts: 80
Joined: Sat Feb 12, 2005 2:31 pm

Postby mmaria » Tue Jun 29, 2010 2:44 pm

dora, nu cred ca este important ca cererea sa vina din partea unei asociatii neaparat. eu am apelat la scoala unde invata fiul meu cel mare pentru ca acolo cunosteam mai multi profesori. chiar si asa, insa, nu am obtinut clasa pe gratis. scoala este una de stat.

multumesc
mmaria
 
Posts: 80
Joined: Sat Feb 12, 2005 2:31 pm

Postby madade » Tue Jun 29, 2010 3:14 pm

buna din nou,

gandindu-ma mai bine daca media de varsta e undeva spre 10 ani inclin sa va dau dreptate, puteti conta pe noi pentru grupa de prescolari :)

magda
madade
 
Posts: 15
Joined: Mon Jun 09, 2008 4:32 pm

Postby dora » Sun Oct 31, 2010 12:15 pm

Grup de terapii creative de socializare
Eveniment. In desfasurare.
De mmarialj
Faptele:

Asociatia “Catinca Maria” organizeaza impreuna cu colaboratorii sai, doua tinere si entuziaste psiholoage, un grup de terapie de socializare prin arta pentru 4-5 copii diagnosticati cu afectiuni din spectrul autismului, copii cu varste preadolescentine. Grupul se incheaga in iulie 2010 si isi tine cursurile pe timp de vara cu trei copii intr-un laborator al scolii generale 45 “Titu Maiorescu”, spatiu inchiriat de catre noi de la scoala respectiva.

Cursul se intrerupe temporar la inceputul anului scolar pana la gasirea unei noi locatii. Ideea nu este abandonata intrucat beneficiarii cursului, copiii, si parintii acestora sunt multumiti de rezultate si doresc continuarea lui.

Deoarece cursul dureaza doua ore pe zi si pentru ca aceste ore le alegem in cursul diminetii pentru a beneficia de atentia si concentrarea maxima a copiilor (intervalul orar gandit este 9-11) si pentru ca la ora 11, atunci cand cursul se incheie, parintii sau insotitorii copiilor se afla la serviciu, ne vedem cu totii pusi in fata dificultatii de a gasi o solutie pentru transportarea copiilor participanti la grup spre casele sau scolile lor.

In aceasta situatie dificila, organizatorii gasesc ca posibila solutia de a continua grupul in incinta Scolii Speciale nr 10, acolo unde cei trei copii cu care s-a format grupul initial invata. Pentru aceasta obtin de la directoarea scolii acordul pentru desfasurarea cursului precum si o sala potrivita pentru activitatile vizate, sala libera pana la ora 11 a diminetii cel putin in zilele alese de noi. Mentionez ca intelegerea intre scoala, reprezentata de directorul ei, si asociatie s-a facut pe baza unui acord mutual, scoala avand interesul ca elevii sa isi imbunatateasca abilitatile sociale si comportamentale prin acest curs iar asociatia avand prin statutul sau interesul de a ajuta si a contribui la educatia copiilor afectati de autism.

Organizatorii reincep imediat cursul in aceasta scoala cu doi elevi dintre cei ‘vechi’ dar si cu unul nou-venit, miercuri, 27 octombrie. Intre timp anunta pe invatatoarele scolii, mergand din clasa in clasa, despre intentiile noastre, stiut fiind faptul ca, in general, chiar si in scolile speciale, copiii cu autism sunt deseori vazuti ca perturbatori ai orelor din cauza problemelor comportamentale specifice conditiei de care sufera. Anuntul nostru este complet transparent si include si informatia ca acest curs, desi subventionat mai mult de 50 % de catre asociatie, costa 40 ron pe sedinta (adica doua ore), suma ce se imparte la numarul de participanti copii, adica in jur de 10 ron de copil pe sedinta si reprezinta remunerarea terapeutilor implicati si achizitionarea de materiale didactice.

Joi, 28 octombrie primim deja mai multe cereri de inscriere la curs venite din partea parintilor copiilor din scoala. Stabilim de comun acord o intalnire pentru luni, 1 noiembrie, ora 8:30 cu parintii doritori si copiii lor, cu jumatate de ora inainte de inceperea cursului pe ziua respectiva pentru a discuta detalii legate de numarul maxim posibil de copii intr-un grup, o data si eventual, in cazul in care numarul de solicitanti creste, impartirea in doua grupe diferite de lucru a copiilor. Pentru luni asteptam deja 5 copii la 2 terapeuti. Detaliul acesta conteaza intrucat exista familii interesate de proiectul nostru cu tot ceea ce presupune el.

Vineri, 29 octombrie, unul dintre cei doi psihologi organizatori ai cursului si terapeut-insotitor al fetitei Catinca Maria la scoala speciala nr 10, este intampinata de catre o angajata pe post de femeie de serviciu a scolii care ii comunica mesajul venit de la directoare de a nu mai veni luni dimineata la cursul propriu intrucat acesta se suspenda. Alina ne anunta la randul ei decizia directoarei si in aceeasi dimineata ne prezentam de urgenta la scoala pentru a afla si a primi detalii despre acest anunt surprinzator.

La ora 10:20 intram in anticamera cabinetului directorilor iar acestia afla de la noi despre prezenta noastra acolo. La ora 10:45 suntem primiti inauntru unde ni se comunica cu brutalitate ca nu se mai poate permite folosirea de catre Asociatie a spatiului in care deja se afla materialele didactice! Motivul expus este posibilitatea si probabilitatea ca, din cauza faptului ca parintii trebuie sa plateasca o suma de bani pentru cursul asociatiei, directoarea scolii ar putea fi suspectata de catre angajatii scolii si/sau de catre parinti ca ar putea percepe o taxa nedeclarata, conform unei intelegeri informale care ar putea fi banuita intre directoare si asociatie. Deasemenea, alt motiv este ca educatorii scolii s-ar fi revoltat pentru faptul ca participarea la cursul asociatiei nu este gratuita. Directoarea mai spune si ca scoala are specialistii ei, sugerand ca nu ar fi nevoie de ajutor specializat din exteriorul scolii. Acest argument nu a aparut in dialogul initial dintre asociatie si scoala si nu s-a initiat nici o actiune educativa speciala pentru copiii cu autism in aceasta scoala.

Asociatia, prin reprezentantul ei, nu a reusit sa argumenteze in nici un fel decizia de a percepe acea taxa cursantilor intrucat nu a fost ascultata. I s-a repetat in continuu cuvantul ‘nu’. Fara alte comentarii, ni s-a aratat iesirea din birou.

Vineri, 29 octombrie, am eliberat de toate materialele sala acordata de directiunea scolii pentru cursul nostru si am predat cheile dulapului in care acestea s-au aflat. Am anuntat telefonic toti parintii implicati despre decizia directiunii, acestia primind vestea cu mahnire si nemultumire.

Impresiile:

Suntem profund dezamagiti de decizia directoarei si revoltati la maxim de motivatiile sale egocentrice pentru aceasta decizie.

Consideram inacceptabile motivele interzicerii cursului nostru si indecent, umilitor si militienesc felul in care am fost anuntati de interdictie.

Cel mai grav ne apare abuzul grosolan de a dispune de un bun public, special destinat educatiei copiilor cu handicap, in functie de considerente strict subiective si neconcordante cu interesul specific al bunului, si anume, punerea mai presus decat bunastarea unor copii si a familiilor acestora si-asa greu incercate, a interesului meschin si inuman de a mentine o imagine artificiala de curatenie morala a unei persoane.

Blamam usurinta neempatica si grava cu care directiunea scolii a trecut diametral opus de la a aproba cererea noastra, la a nega si desface spontan acordul, aceasta mai ales pentru motivul ca in toata aceasta insiruire de actiuni, nu s-a luat nici o clipa in considerare emotia negativa declasata in atatia oameni implicati.

Este revoltator cum se manipuleaza, desconsiderandu-se, personalul angajat al scolii pe ale carui asa-zis nemultumiri se intemeiaza o falsa argumentatie de refuz. Totodata remarcam si dezaprobam practicile militienesti sau de penitenciar de intimidare si manipulare observate cand ni se aminteste de existenta specialistilor proprii ai scolii si cand incearca sa ne zadarniceasca actiunea prin motivatii de genul ‘parintii nu au bani nici pentru un pix sau hartie igienica’.

Consideram ca este nenaturala, invechita si periculoasa mentinerea in functia de director al acestei scoli a aceleiasi persoane din 1990 si ca acest fapt nu poate fi nicicum in folosul comunitatii de copii cu handicap educata de ‘supusii’ acestei persoane. Un om neimpresionabil in fata suferintei unui copil si a familiei acestuia este un om care nu poate conduce cu spiritul liber si cu empatie o scoala speciala. Un om care te alunga cu zambetul schimonosit politic pe chip credem ca face mai mult rau institutiei pe care vrea cu obstinatie sa o conduca pentru ca nu cauta solutii pentru copii si personal ci cauta mai degraba confortul sau propriu si autosuficient.

Incheiem intr-un sentiment coplesitor de dezamagire dar totodata nicidecum de resemnare cu crezul ca binele va invinge pana la urma.

http://catincamaria.wordpress.com/2010/ ... sfasurare/
dora
 
Posts: 3733
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI


Return to TERAPII

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests